Vært på UL - usikker på termin..

Plink

Glad i forumet
Når jeg var på UL i forrige uke mente jeg at jeg var 8+6, men ifølge legen som tok målene av lille spiren så var jeg kun i starten av uke 8.. Hvor nøyaktig er de målene som gjøres på UL så tidlig?.. Vet ikke hvilken termin jeg skal gå ut fra nå lenger.. 27. august eller 31. august?

8+4.jpg

Håper på et august-barn, men det ser skummelt ut... Mine to andre har kommet over termin, førstemann 1 dag over, andremann 6 dager over... Når kommer tredjemann da?

Så bra at alt sto bra til med den lille da :)
Usikker så tidlig jeg, men til meg stemte tidlig ultermin veldig med guttungen, det var i uke 13+. Så jeg velger å stole på denne tidlig ul målingen også, selv om jeg bare er 11 uker etter målene, men 10uker etter mensen.. Selv om mens er stabil trenger ikke eggløsningen være det som jeg forstår ;)

Jeg har termin 26 august og er i dag 9+2 :-). Det er i utgangspunktet ordinær ultralyden de går etter

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Da jeg var på tidlig ul i uke 10+3 målte legen meg til å være 11+2. Spurte fastlegen min om dette, og hun sa det er ordinær ultralyd man skal følge. Så jeg følger menstermin frem til oul.

Jeg visste nøyaktig hvilken dato eggeløsning var og befruktning pga pergotimekur. Så jeg visste på dagen når min termin er. Var til tidlig ul i uke 7 for å telle hvor mange det var inni magen pga pergotime. Og da sa gyn akkurat samme termin som meg. Så de er ganske nøyaktige på ul målingene

Jeg forholder meg til min egen (vet når jeg hadde eggløsning) frem til ordinær UL, denne gangen stemte det på dagen med tidlig UL, så blir spennende å se på ordinær UL.
Med førstemann var jeg på tidlig ul og forholdt meg til datoen jeg fikk da (hadde veldig ustabil syklus) og den datoen traff på dagen med ordinær UL :)
Med andremann ble jeg flyttet frem 4 dager på ordinær UL, var da også sikker på eggløsning :)

Grunnen til at ordinær ul er i uke 18-20 er at det er da de kan måle nøyaktig. Før det er bebisene ganske i utakt-noen stemmer med det ordinær ul viser, andre er helt på jordet. Jeg vet bare at jeg har termin mellom 31.juli og 15.august....er uenig med legen kan du si:-) venter og ser hva ordinær ul sier- ikke nøye uansett! Og kiden blir jo født når h*n vil uansett:-D

Back
Topp