Vært på ul i dag.

simsilje

Betatt av forumet
Har vært på UL i dag for å sjekke om snuppa hadde snudd seg riktig vei... Men neida hun satt godt planta nede i bekkenet med rompa ned og føtterne rett opp[:-] Utrolig hvor myke dem er....
Så det ble en nedtur igjen. De ringte til sykehuset med en gang å bestillte time for snuing[&:]

Skal legges inn fastende på tirsdag den 23 mars, de skal sette drypp på meg får å sette i gang rier[&:] Fikk helt sjokk jeg, har jeg aldri hørt om, men det skulle vist være enklere å snu henne da. Jeg fikk også beskjed om å pakke baggen. Alt kunne skje. Det kan ende opp med hastekeisersnitt[&:] Ungen kan bli stressa, morkaka kan løsne og det kan bli tull med navlestrengen[:(] Jeg må også ligge en stund til opservasjon[:(] Kjenner dette var nedtur, jeg er 1000 ganger mere redd og beskymret nå[:(] Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve denne uka[:(]

Er det noen som har vært borti snuing før eller setefødsel??? SÅ HJELP JEG TRENGER RÅD!!![:(]
Er jo første gangen dette for meg, så jeg har liksom ikke nå anelse om noenting og er blitt fryktelig redd[:(]

De snudde på gutten min i magen i dag faktisk. Men han lå ikke som snuppa di. Han lå i tverrleie, hode var nede, men ikke ved bekkenet.
Legen tok bare tak og snudde/dytta, det gjorde vondt i øyeblikket, ikke kjent noe særlig siden. Legen sjekket så igjen med UL for å se hvordan gutten reagerte og plassering av morkaken. ALt var normalt.

Håper det går bra når de snur deg også og at det ikke setter i gang noe.
Lykke til[:)]

Uff da.... Det skjønner jeg godt at var voldsomt mye på en gang... [&o]

Jeg har ikke vært borti noe lignende selv, så jeg har ikke så mye gode råd å komme med desverre...

Håper bare de klarer å snu babyen og at ting går sin vante gang etter det, men jeg ser jo at det kan være en stor påkjenning på kroppen.. Huff! Jeg vil bare ønske deg masse lykke til og så må du ikke glemme at du er i de beste hender!

Det skjønner jeg godt var en skremmende beskjed å få!!!

De vet nok hva de gjør, så kommer helt sikkert til å gå veldig bra! [:D]

Oj, det hørtes veldig dramatisk ut.. har desverre inge erfaring med dette selv. Spurte du noe om hva som var sjansen for at det skulle gå an å snu henne og at du kunne føde normalt? Masse lykke til, håper alt går bra og at du slipper hastesnitt.

Huff stakkar deg. Du får ikke bestemme selv da, om du vil prøve snuing eller ha KS? Her oppe har de sluttet med snuing, nettopp pågrunn av mange av de årsakene du har listet opp.

Men det skal du vite, at det er MANGE som har snudd ungene og kunnet føde vanlig etterpå.. altså hodet først..[:)]

Sender deg en klem!

ORIGINAL: Lindus82

sign.

Det hørtes ikke noe kjekt ut nei. Lykke til [:)]

Lykke til! Du får prøve å slappe av nå i uka, de passer nok godt på deg og babyen din[:)]

Babyen vår lå også med rompa ned men har snudd seg nå heldigvis. Så skjønner litt hvordan du har det nå. Har liksom vært igjennom den tankegangen... Jeg ble veldig stressa med alt rundt snuing, så jeg hadde bestemt meg for å ikke prøve å snu hvis babyen fortsatte å ligge i sete. Det kan man bestemme selv. Da blir det automatisk ks hvis du ikke vil prøve å føde i seteleie.

Sign

Heia, snuppa.
Så hun hadde ikke snudd seg likevel,nei. Huff. Ei sta lita jente du har der.
Det er jo litt rart at de gjør det slik, synes jeg...De fleste jeg har hørt om får jo målt bekkenet,så får de bestemme selv om de vil ha ks.
Men de vet nok hva de holder på med, så dette går sikkert kjempe bra,selv om det hele kan virke litt skummelt.
Bare prøv å ikke stresse deg opp,så går dette fint

Tusen takk for all støtte, d varmer mye[:)]

Har prøvd akkupunktur, men lille jenta er sta... Vil jo gjerne ha vanlig normal fødsel og håper på de kan klare og snu henne. Har ikke fått noe tilbud om å velge bort snuing, det har ikke en gang falt meg inn. Men tror ikke jeg tør å gå gjennom setefødsel, tror jeg blir å nekte på det... Men det er så mange som sier at setefødsel er ikke noe farlig eller noe stor forskjell fra vanlig... Men det tror jeg ikke noe på[:(] Er det ikke opp til meg uansett da? Hvist jeg ikke vil ha setefødsel så skal jeg slippe det ?

vet bare om noen som fikk snudd jenta si, hun gikk faktisk over tiden også, men sa at det var ubehagelig men ikke vont.
min kar har snudd seg rundt tre ganger di siste to dagene..funnet teknikken tydeligvis[&:] men håper han holder hodet ned nå!
har ikke vært me på snuing,men jenta mi snudde seg dagen før 36 ukers kontrollen så jeg slapp det.
her oppe har dem mer eller mindre sluttet med snuing også..

ORIGINAL: simsilje

Tusen takk for all støtte, d varmer mye[:)]

Har prøvd akkupunktur, men lille jenta er sta... Vil jo gjerne ha vanlig normal fødsel og håper på de kan klare og snu henne. Har ikke fått noe tilbud om å velge bort snuing, det har ikke en gang falt meg inn. Men tror ikke jeg tør å gå gjennom setefødsel, tror jeg blir å nekte på det... Men det er så mange som sier at setefødsel er ikke noe farlig eller noe stor forskjell fra vanlig... Men det tror jeg ikke noe på[:(] Er det ikke opp til meg uansett da? Hvist jeg ikke vil ha setefødsel så skal jeg slippe det ?

Vanskelig å si, i og med at du er førstegangsfødende.
Til meg vurderte de forrige fødsel, opp i mot setefødsel + bekkenet mitt.
Jeg ble ikke målt, men er 1.54 og hadde litt plassmangel med førstemann som kom med hodet først. Attpåtil ligger ungen med en fot ned i bekkenet så jeg får ikke lov å føde vanlig.

Hadde de ment at setefødsel skulle gå greit så hadde jeg likevel fått velge selv, om jeg ville ha keisersnitt eller setefødsel. Jeg vet at en del sykehus ikke lar førstegangsfødende føde i seteleie, men heller tar keisersnitt. Hvordan de gjør det der du er, vet jeg ikke, men du burde trampe litt i gulvet og få fram meningene dine. Ikke la de avgjøre alt over hodet på deg[:)]

En setefødsel behøver ikke være noe verre enn en vanlig fødsel, men man MÅ vite at det er plass nok, pga at hodet må komme ganske fort, siden resten av kroppen da allerede er ute. Det er hodet på babyen som er størst, uansett hva som kommer først. Men det er jo dette med at det skal helst gå litt fort med hodet, som gjør at man må "se litt nærmere på saken" og finne ut hva som er best i den og den sin situasjon. Ikke minst skal du være komfortabel med avgjørelsen, føle at du har fått vært delaktig, du skal føle deg trygg og ivaretatt! Ikke la de pille deg på nesa[:)]

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nektet snuing. Det du beskriver hørtes ikke gøy ut. Noen barn snur seg jo bare tilbake etterpå. De vet hva de gjør, så det går sikkert bra, men jeg hadde nektet. Vet ikke om jeg hadde valgt ks eller setefødsel, men ikke snuing iallefall. Lykke til!

uff, skjønner godt at du er veldig redd, og værtfall når dette er din første gang. Ta ting som de kommer så går det nok bra :-)
Ønsker deg masse lykke til!

Vet akkurat hvordan du har det nå. Min ligger i sete leie.. Sykehuset ringte istad for time til ct av bekkenet mitt. SÅ blir mest sannsynelig snuing på meg neste uke. Vet ikke helt hva valgene mine er for når jeg tok ul var det en lege som jeg forsto dårlig siden han nesten ikke klarte å prate norsk. Så litt vettaskremt.

Back
Topp