Vært på tidlig ultralyd

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Tror jeg er akkurat 6 uker på vei idag, men hadde en blødning som varte i 3 dager rett før IKM. Er selvsagt livredd for at noe er galt... Legen så en fostersekk på 8mm men ikke noe mer. Tenker jo som så at hun burde vel sett en plommesekk eller et lite foster?! Ah..denne ventingen altså!

Hadde lignende opplevelse med snuppa, vi fikk tatt hcg prøver også ul noen uker etterpå.
Resultatet sitter i sofaen og slapper av med feber, så alt kan være i orden :) Fått tid til ny UL?

Å, så godt å høre Lunea! Ja, fått time allerede på torsdag. Går bare til gynekologen min som er veldig snill med hyppig oppfølging :)

Å, så godt å høre Lunea! Ja, fått time allerede på torsdag. Går bare til gynekologen min som er veldig snill med hyppig oppfølging :)
Krysser fingre for bedre resultat da! :)
Godt å ha en snill gynekolog, han jeg var hos da nevnte at tom urinblære kan gjøre at man ikke ser så godt, hvorfor aner jeg ikke :o

Da skal jeg ihvertfall ikke tisse rett før neste UL :P gjorde det i dag

Fikk beskjed om å gå på do rett før jeg skulle inn på ul innvendig, eller så så de kun blæra. Vanskelig å komme rundt eller no ;)

Fikk beskjed om å gå på do rett før jeg skulle inn på ul innvendig, eller så så de kun blæra. Vanskelig å komme rundt eller no ;)
Lest litt rundt nå og er vist delte meninger, noen mener vist at man ser bedre med full urinblære, men det avhenger da sikkert enten på hvor langt man er på vei samt hvem som gjør det, kan sikkert ha en forstørrede effekt tidlig i svangerskapet eller noe sånt.
Men er ikke leppe enn å komme dit med full blære og få beskjed om å gå på do.
Sikkert også forskjell på innvendig og utvendig ultralyd :)

Tror jeg er akkurat 6 uker på vei idag, men hadde en blødning som varte i 3 dager rett før IKM. Er selvsagt livredd for at noe er galt... Legen så en fostersekk på 8mm men ikke noe mer. Tenker jo som så at hun burde vel sett en plommesekk eller et lite foster?! Ah..denne ventingen altså!
Jeg hadde ul i dag og legen brukte litt tid på å finne plommesekken så den var tydeligvis ikke så lett å finne når det er så lite. Lykke til på neste ul :)

Hvordan gikk det med deg?
Jeg skal ha på mandag, da er jeg i følge mine beregninger 6+4. :)

4c9001eecb9e506ab6a2c779c597cb99
sånn så det ut inni livmoren min. Dårlig apparat / bilde. Skal tilbake på mandag for å se tydeligere hva som skjer der inne :)

Spennende. Jeg tenkte å bestille time neste uke for å sjekke at alt står bra til :-)

Vært i dag på UL og så et lite bankene hjerte, og en kropp som var 5.8 mm lang, jeg er så ca 6+4 i flg legen. Skal tilbake om 3 uker for å se at alt er i orden. Og så evt henvisning vidrere til sykehuset for sånn screening ift kromosom avvik

Vært i dag på UL og så et lite bankene hjerte, og en kropp som var 5.8 mm lang, jeg er så ca 6+4 i flg legen. Skal tilbake om 3 uker for å se at alt er i orden. Og så evt henvisning vidrere til sykehuset for sånn screening ift kromosom avvik
Er så koselig å se et bankende hjerte! Men skjønner ingenting.. Lille reka som var inni meg ble målt til 7-8 mm, og gynekologen sa at jeg utifra størrelsen var 6+3... Han satte meg tilbake 1 uke, for var egentlig 7+1 utifra mine beregninger. Disse legene sier så mye forskjellig altså!!

Er så koselig å se et bankende hjerte! Men skjønner ingenting.. Lille reka som var inni meg ble målt til 7-8 mm, og gynekologen sa at jeg utifra størrelsen var 6+3... Han satte meg tilbake 1 uke, for var egentlig 7+1 utifra mine beregninger. Disse legene sier så mye forskjellig altså!!

Min ble målt til 7mm og jeg fikk høre at jeg var 6+4 når mine beregninger var 6+6/7+0. Rart de sier så mye forskjellig ja!

Back
Topp