Vært på tidlig UL :)

Da var det unnagjort :) bankende hjerte og bevegelse ❤️
Utifra mens var jeg 7+4, utifra hennes målinger var jeg 8+3.
Jeg tror jeg er ca 8+0 ;) hadde positiv eggløsningstest 18 & 19 mai :) så tipper befruktning rundt 20 ;)

Men dog foreløpig alt godt :) ❤️
Veldig beroligende :) ❤️

Så gøy! Gratulerer!! :) Jeg kom også nettopp hjem fra tidlig UL. Bankende hjerte, og 8+0 her. 1 dag lenger på vei enn hva jeg trodde bare - så det passet fint :)
 
Så gøy! Gratulerer!! :) Jeg kom også nettopp hjem fra tidlig UL. Bankende hjerte, og 8+0 her. 1 dag lenger på vei enn hva jeg trodde bare - så det passet fint :)

Gratulerer til deg også ❤️ :)
Deilig følelse sant?? :)
Vi er nok ca like langt vi da ;)
Har du fortalt noe til dine nærmeste enda? Vi har holdt det for oss selv, men lurer på å begynne å slippe nyheten litt smått om smått nå ;)
Vil veldig gjerne fortelle det til min datter på 5år :) ❤️
 
Gratulerer til deg også ❤️ :)
Deilig følelse sant?? :)
Vi er nok ca like langt vi da ;)
Har du fortalt noe til dine nærmeste enda? Vi har holdt det for oss selv, men lurer på å begynne å slippe nyheten litt smått om smått nå ;)
Vil veldig gjerne fortelle det til min datter på 5år :) ❤️

Ja, veldig deilig. Jeg bare hååper de neste 4 ukene går kjempefort. Har så lyst til å klare å vente til vi er 12 uker på vei. Besteforeldre på begge sider vet det, min tante - og ei venninne av meg. Ellers vet ingen det. :)

Flaks for oss er vi midt i oppussing, så har ikke så mye sosialt liv akkurat i disse dager - og her på vestlandet er det alt annet enn sommer og sol hittil, så har ikke vært så mye folk vi har sett. Jeg flyttet hit for 2 mnd siden og har ingen venner her enda, så er ikke som at jeg omgås venninnene mine daglig og "ikke kan si noe". Så det hjelper jo en hel del. :)

Jordmor skjønte ikke vitsen i å vente lengre, nå som alt "tikket og gikk" som hun sa, og at det som regel går jo bra nå. Går det ikke bra - så er det jo kjekt å ha noen som vet det. Likevel har jge bare så lyst til å klare å vente. Så har vi liksom gjort det "etter boka" (selvom dette er veldig individuelt!!). Jeg er alltid så overbekymret og redd for å ta gleder på forskudd i tilfelle ting skjærer seg. Og jeg er så utålmodig som det går an å bli - så det er så typisk meg å ha fortalt det til hele verden, også går alt åt skogen liksom. :eek:

Men det er søren ikke lett. Er jo deilig å bare ha det "out in the open". :) Folk synes jo jeg er gruelig kjip som ikke drakk i bryllupet til et vennepar for noen uker siden f.eks. Folk tror jeg "feiga ut" fra et sykkelritt på 9 mil jeg har gått og brauta om i snart et år om at jeg har meldt meg på - men som jeg trakk meg fra da jeg var redd for spiren. Så er litt sånn småting her og der likevel jeg skulle ønske bare jeg kunne få på det rene. :)

Hvem vet det hos dere?
 
Gratulerer! Var også på tidlig ul I dag. Så et bankende gjerne og bevegelser av ben og armer ble målt til 9+2
 
Ja, veldig deilig. Jeg bare hååper de neste 4 ukene går kjempefort. Har så lyst til å klare å vente til vi er 12 uker på vei. Besteforeldre på begge sider vet det, min tante - og ei venninne av meg. Ellers vet ingen det. :)

Flaks for oss er vi midt i oppussing, så har ikke så mye sosialt liv akkurat i disse dager - og her på vestlandet er det alt annet enn sommer og sol hittil, så har ikke vært så mye folk vi har sett. Jeg flyttet hit for 2 mnd siden og har ingen venner her enda, så er ikke som at jeg omgås venninnene mine daglig og "ikke kan si noe". Så det hjelper jo en hel del. :)

Jordmor skjønte ikke vitsen i å vente lengre, nå som alt "tikket og gikk" som hun sa, og at det som regel går jo bra nå. Går det ikke bra - så er det jo kjekt å ha noen som vet det. Likevel har jge bare så lyst til å klare å vente. Så har vi liksom gjort det "etter boka" (selvom dette er veldig individuelt!!). Jeg er alltid så overbekymret og redd for å ta gleder på forskudd i tilfelle ting skjærer seg. Og jeg er så utålmodig som det går an å bli - så det er så typisk meg å ha fortalt det til hele verden, også går alt åt skogen liksom. :eek:

Men det er søren ikke lett. Er jo deilig å bare ha det "out in the open". :) Folk synes jo jeg er gruelig kjip som ikke drakk i bryllupet til et vennepar for noen uker siden f.eks. Folk tror jeg "feiga ut" fra et sykkelritt på 9 mil jeg har gått og brauta om i snart et år om at jeg har meldt meg på - men som jeg trakk meg fra da jeg var redd for spiren. Så er litt sånn småting her og der likevel jeg skulle ønske bare jeg kunne få på det rene. :)

Hvem vet det hos dere?

Her er det oss, ei vennine og arb.giver. Ingen av familiene vet noe enda. Så skal vi avgårde til Sørlandet på fre. Blir der litt over en uke, der er det mye båtliv, fest, arrangement og alkohol. Så skal bli vanskelig å skjule situasjonen. Drikker ikke, sluttet å røyke, trøtt, kvalm og problemer med mat :(
Men så vil jeg at lille prinsessa mi skal få vite det først så hun kan fortelle at hun skal bli storesøster❤️

Jøss sa jordmor det?? Er det så safe nå altså?? Hmmm...
Hvis det anses så trygt så ser jeg egentlig ingen grunn til å vente! :)
Er veldig utålmodig person selv...hehe...!!
 
Her er det oss, ei vennine og arb.giver. Ingen av familiene vet noe enda. Så skal vi avgårde til Sørlandet på fre. Blir der litt over en uke, der er det mye båtliv, fest, arrangement og alkohol. Så skal bli vanskelig å skjule situasjonen. Drikker ikke, sluttet å røyke, trøtt, kvalm og problemer med mat :(
Men så vil jeg at lille prinsessa mi skal få vite det først så hun kan fortelle at hun skal bli storesøster❤️

Jøss sa jordmor det?? Er det så safe nå altså?? Hmmm...
Hvis det anses så trygt så ser jeg egentlig ingen grunn til å vente! :)
Er veldig utålmodig person selv...hehe...!!
På den oversikten som ble lagt ut her et sted, så sto det at det var 2% mulighet for sa etter uke 9.
 
ENDELIG fikk jeg meldt meg inn her. Nå har jeg sliti med å logge meg inn her :happy: 9+4 imorgen og skal da på tidlig ultralyd, VELDIG SPENT! Men var mannen med da? :)
Helt ny på dette greine jeg.
 
Her er det oss, ei vennine og arb.giver. Ingen av familiene vet noe enda. Så skal vi avgårde til Sørlandet på fre. Blir der litt over en uke, der er det mye båtliv, fest, arrangement og alkohol. Så skal bli vanskelig å skjule situasjonen. Drikker ikke, sluttet å røyke, trøtt, kvalm og problemer med mat :(
Men så vil jeg at lille prinsessa mi skal få vite det først så hun kan fortelle at hun skal bli storesøster❤️

Jøss sa jordmor det?? Er det så safe nå altså?? Hmmm...
Hvis det anses så trygt så ser jeg egentlig ingen grunn til å vente! :)
Er veldig utålmodig person selv...hehe...!!

Glemte å si at arbeidsgiver vet om det. Er sykemeldt 100% fra den ene jobben grunnet nattevakter (har 2 ulike).

Huff - ja om du både pleier å drikke og røyke og nå ikke gjør noen av delene så er det nok ikke så lett. Hvordan er det med sånn EL-sigarett egentlig? (Kan ingenting om dette). Er det sånn uten nikotin så det ikke er skadelig? Kanskje du kunne "latet" som du hadde gått over til det istedet pga smaken elns - og drukket alkoholfri vin? Hvem sjekker hvor mange % som er på flaska liksom? :)

Jeg har lest (alt for mye) på forumer rundt om og googlet meg halvt ihjel siste ukene - og sett at flere har opplevd spontanabort etter hjerteslag. Selv om jeg også leser at det hører til de sjeldnere tilfellene enn hva som er normalen for å si det sånn. Jeg tenker at det er jo alltid en liten sjanse for at noe skjærer seg. Men nå i uke 8 er det vel bare 5% sjanse igjen elns for at noe kan gå galt? Vi vet jo i det minste at det er noe inni der.

Møtte et par som kom ut fra jordmor da vi satt på venterommet, som samboeren min tilfeldigvis kjente. De hadde nå vært på tidlig UL og var ca i uke 10. De var der nå, for sist gang de var gravide tok de tidlig UL i uke 12 - noe som viste en tom fostersekk, til tross for graviditetssymptomer osv. Så de var godt lettet over at ting var greit nå. Så vi vet jo hvertfall at per NÅ er det noe der, og det "funker". :)
 
ENDELIG fikk jeg meldt meg inn her. Nå har jeg sliti med å logge meg inn her :happy: 9+4 imorgen og skal da på tidlig ultralyd, VELDIG SPENT! Men var mannen med da? :)
Helt ny på dette greine jeg.

Jeg hadde med samboeren min ja (en mann). :) Han satt bare oppe ved "hodeenden" for å si det sånn. Og det var ikke sånn GU-stol jeg måtte sitte i. Det var en myk og god madrass jeg la meg på - så tok hun først UL utenpå magen. Så ville hun ta inni og, så da tok jeg av meg bukse og truse og bare holdt knyttede never under stjerten - så rompa kom litt "opp i været" og hun bedre kom til med den UL-staven. Spredde ikke bena mer enn såvidt heller. Hun hadde liksom hånden fra siden under låra mine, så lå liksom bare helt flatt på en madrass med føttene i madrassen. Ikke noe kleint, vondt, ubehagelig eller rart i det hele tatt. Var forberedt på GU-stol og hadde forberedt samboer også på det.. Men neida :)
 
Takk for svar :) Jeg har forberedt han på GU-stol også, så får vi se hva som skjer :) Jeg gleder meg veldig :D Håper på et bankende hjerte :)
 
Takk for svar :) Jeg har forberedt han på GU-stol også, så får vi se hva som skjer :) Jeg gleder meg veldig :D Håper på et bankende hjerte :)

Du må oppdatere oss når du har vært der!! Er så spennende :) Gøy at flere og flere av oss begynner å ha vært på tidlig UL nå :)
 
ENDELIG fikk jeg meldt meg inn her. Nå har jeg sliti med å logge meg inn her :happy: 9+4 imorgen og skal da på tidlig ultralyd, VELDIG SPENT! Men var mannen med da? :)
Helt ny på dette greine jeg.
Her var ikke mannen med. Han passa datteren vår. Tok bare utvendig ul, men så et hode og arm og ben som beveget seg. Ble litt rørt :)
 
ENDELIG fikk jeg meldt meg inn her. Nå har jeg sliti med å logge meg inn her :happy: 9+4 imorgen og skal da på tidlig ultralyd, VELDIG SPENT! Men var mannen med da? :)
Helt ny på dette greine jeg.

Nei, han på jobb i utlandet så dro alene
UL ble faktiskt tatt utvendig, flink dame :)
 
"Måtte" dele det med sjefen på grunn av sykemelding. Og vi lurer på å dele det med nærmeste familie.
Skal dere dele det nå? :)

Sa det til lillemor når jeg la henne ikveld ❤️
Jeg kastet opp igjen, så ble litt svak leggeseanse. Hun lurte ille på om jeg var syk IGJEN, og om dette var farlig siden jeg er så mye syk og sliten. Så fortalte henne det like godt :)
Hun fikk ligge i senga mi så snakket vi om det.
Hun var jo så søt, hun ble kjempebrydd...hehe
 
Sa det til lillemor når jeg la henne ikveld ❤️
Jeg kastet opp igjen, så ble litt svak leggeseanse. Hun lurte ille på om jeg var syk IGJEN, og om dette var farlig siden jeg er så mye syk og sliten. Så fortalte henne det like godt :)
Hun fikk ligge i senga mi så snakket vi om det.
Hun var jo så søt, hun ble kjempebrydd...hehe

Åh, hørtes utrolig skjønt ut :) Godt å få sagt det til henne da, så slipper hun gå å være bekymret for mamma stakkar. :) Deilig å ha det gjort? Hihi :)
 
Back
Topp