Vært på poliklinikk idag..

Soulchild

Betatt av forumet
..og jeg har fått bekreftet at jeg har Leiden mutasjon, dvs at jeg er svært arvelig belastet med blodpropp. Mamma hadde det og holdt på å stryke med under sin første fødsel. Så idag har de satt meg på blodfortynnende sprøyter som eg skal bruke til over fødselen.

Har dere andre passet på å sjekke dere for dette, dersom noen andre i familien har hatt det? Kjempeviktig, og en enkel blodprøve hos fastlegen din kan gi svar.
Ellers var babyen ca 1400 gram, i uke snart 29. Syns det hørtes masse ut eg.. Men de mente det var nesten helt normalt :p

Jaja, og imorgen ultralyd! Gleder meg !!:-D

Så bra du fikk sjekket deg så du kan forebygge :)

Bra du fikk sjekka og behandling! :)

Babyen din er vertfall litt større enn min da :) min var 1275gr i uke 29 :)

Har ikke sjekka det. Men har protein s mangel... Fikk vite det etter full utredning pga det som hendte når Emilie kom :) gått på blodfortynnende i over et år alt :)

Ja, eg føler meg godt tatt vare på, og siden begge foreldrene mine døde ung, så er de ekstra oppmerksom på ting.og det er bra :-)

Nå gleder eg meg til å.forhåpentligvis se lille skatten på et fint bilde på 3d ultralyd imorgen :-)

Hvordan fungerer det med blodfortynnende i forholdt til fødsel da? Det har jeg lurt veldig på lenge.. har lest om andre også som blir satt på blodfortynnende under sv.skapet.. For man blør jo en del under og etter en fødsel, og da vil det vel være vanskeligere å stanse blødning etter fødsel om en går på blodfortynnende? Fikk du noen beskjed om dette? :)

Jeg går på blodfortynnende, men skal slutte med det senest i uke 36 mener jeg legen sa på sykehuset. Dette grunnet blødning under fødsel.

Jeg går på blodfortynnende, men skal slutte med det senest i uke 36 mener jeg legen sa på sykehuset. Dette grunnet blødning under fødsel.

har du blodpropp eller eller er det forebyggende'? jeg går på forebyggende, så det er nok ikke den største dosen, men hva vet jeg.. :P
skal nok sikkert slutte jeg også da, tenker jeg.. :)

har du blodpropp eller eller er det forebyggende'? jeg går på forebyggende, så det er nok ikke den største dosen, men hva vet jeg.. :P
skal nok sikkert slutte jeg også da, tenker jeg.. :)
Det er mer forebyggende, og pga en morkakesvikt i uke 24 i fjor.
Så for å bedre blodgjennomstrømning i morkaken rett og slett.

Så bra at du fikk det sjekket da. Er godt vi har flinke leger som sjekker opp i ting..
Min lille jente var 1300 g i uke 29+2..

..og jeg har fått bekreftet at jeg har Leiden mutasjon, dvs at jeg er svært arvelig belastet med blodpropp. Mamma hadde det og holdt på å stryke med under sin første fødsel. Så idag har de satt meg på blodfortynnende sprøyter som eg skal bruke til over fødselen.

Har dere andre passet på å sjekke dere for dette, dersom noen andre i familien har hatt det? Kjempeviktig, og en enkel blodprøve hos fastlegen din kan gi svar.
Ellers var babyen ca 1400 gram, i uke snart 29. Syns det hørtes masse ut eg.. Men de mente det var nesten helt normalt :p

Jaja, og imorgen ultralyd! Gleder meg !!:-D

Hei, har også leiden mutasjon ( den som dobble varianten) arvet fra både mor og far. Oppdaget det når jeg hadde blodpropper i lungene som 18 åring. i 2009 ble jeg gravid og satt da sprøyter gjennom sv.skapet, fødselen gikk bare fint, blødde veldig lite, Setter sprøytene denne gangen også, får ekstra oppfølging på sykehuset, har hatt Ul 1 gang i mnd i begge svangerskapene.

Lykke til på ul i morgen :D

Back
Topp