Vært på ordinær oul i dag :)

Natalie

Betatt av forumet
I dag har jeg vært på den ordinære ul. Babyen (Gutt) hadde det fint og alt stod bra til :) Terminen ble flyttet fra 18 Aug. til 12 Aug.

Jeg får ul hver 14 dag. Det er pga. at jeg har Diabetes type 1, Adhd og bipolar. Jeg er så glad for at jeg får så god støtte og hjelp av de på sykehuset. De er så snille og gir god støtte når man trenger det. Er ikke alltid like lett og være gravid å i tilegg måtte jeg slutte på alle medisinene mine. Flere som har en av de samme diagnosene?

Men nå er jeg så lykkelig for at lille babyen min hadde det fint :)

Så bra at alt sto bra til med gutten din :) Og supert med så tett oppfølging når man behøver det :)
Jeg er bipolar, men får ikke lov å slutte med medisiner selv om jeg er gravid. De prøvde i 1.trimester, men det gikk så dårlig at jeg måtte begynne igjen. Men har fått beskjed om at det skal gå fint med gutten min. Må kanskje bare føde på et annet sykehus enn det lokale :)

Har planlagt å få barn, så legen min sjekka opp i det med å gå på de medisinene jeg har, så vi fant utav at jeg kan prøve å være uten. Det har gått bra til nå, men så klart jeg har det tungt til tider. Men tror det er mest adhd`n. Jeg reagerer helt annerledes nå når jeg er gravid. For når jeg ikke var gravid, så klarte jeg meg ikke uten medisiner. Har åpen avtale med en psyk avd. så vist jeg blir dårlig, så kan jeg legges inn. Men jeg krysser fingre for at dette skal gå bra :)

Har planlagt å få barn, så legen min sjekka opp i det med å gå på de medisinene jeg har, så vi fant utav at jeg kan prøve å være uten. Det har gått bra til nå, men så klart jeg har det tungt til tider. Men tror det er mest adhd`n. Jeg reagerer helt annerledes nå når jeg er gravid. For når jeg ikke var gravid, så klarte jeg meg ikke uten medisiner. Har åpen avtale med en psyk avd. så vist jeg blir dårlig, så kan jeg legges inn. Men jeg krysser fingre for at dette skal gå bra :)

Kjempe bra om du klarer deg uten medsiner :D Ja, det blir annerledes når man går gravid. Masse lykke til ihvertfall :D

Gratulerer med ein liten gut :) Eg har også ADHD og bipolar type 2. Måtte slutta med concerta straks men tar fortsatt medisiner for bipolar (Lamictal) og har tatt 5 mg folsyre lenge før eg blei gravid (det er 13x det som andre kvinner tar), har 2 gonga prøvd meg uten Lamictal men det går ikkje og var utan medisiner i siste svangerskap og det var forferdelig, så eg har grudd meg for ny svangerskap for 7 år. Men så flott at du klarer deg uten medisinene! Det er vanskelig å være uten concerta men eg klarer meg. Men eg har time hos psykiateren min kvar mnd.
Så eg har også ekstra oppfølging, men no er det ingenting før neste jordmorkontroll 5.mai og så ultralyd når eg er 22 veker i midten av mai, og så igjen når eg er 27-28 veker. Var på ultralyd i dag og alt såg bra ut (er 16+2 i dag), men den lille ville ikkje vise oss kas kjønn ho eller han er men det er jo ganske tidlig ;)

Gratulerer med ein liten gut :) Eg har også ADHD og bipolar type 2. Måtte slutta med concerta straks men tar fortsatt medisiner for bipolar (Lamictal) og har tatt 5 mg folsyre lenge før eg blei gravid (det er 13x det som andre kvinner tar), har 2 gonga prøvd meg uten Lamictal men det går ikkje og var utan medisiner i siste svangerskap og det var forferdelig, så eg har grudd meg for ny svangerskap for 7 år. Men så flott at du klarer deg uten medisinene! Det er vanskelig å være uten concerta men eg klarer meg. Men eg har time hos psykiateren min kvar mnd.
Så eg har også ekstra oppfølging, men no er det ingenting før neste jordmorkontroll 5.mai og så ultralyd når eg er 22 veker i midten av mai, og så igjen når eg er 27-28 veker. Var på ultralyd i dag og alt såg bra ut (er 16+2 i dag), men den lille ville ikkje vise oss kas kjønn ho eller han er men det er jo ganske tidlig ;)

Før gikk jeg på conserta, men så slutta den å funke etter ca. 2år. da måtte jeg begynne på ritalin en periode, så begynte jeg på conserta igjen, men etter ca. 2 år igjen, slutta den å funka. Så etter det gikk jeg bare på ritalin depo. For uten medisin mot adhd`n så blir jeg helt vill. Livet er ikke noe greit i det hele tatt. Så når vi planla å bli gravide og jeg slutta på ritalin, var jeg livredd for at jeg skulle bli sånn som jeg pleier uten medisiner. Men noe rart har skjedd, for nå går det helt fint uten. Så klart de som kjenner meg merker at jeg ikke går på medisiner. Men det er til å leve med :) Men jeg er redd for åssen psyken min er etter at babyen har kommet til verden.

Bra at du får god oppfølgning :) Håper den lille ikke er så sjenert neste gang du skal på ul :)

Gratulerer med en liten frisk gutt i magen :)

Godt å høre at du får god oppfølging gjennom svangerskapet :)

Gratulerer med en frisk liten gutt i magen:)

Back
Topp