Vært på min første kontroll i dag.

Rafi

Glad i forumet
Jeg var på min første svangerskapskontroll idag. Selv om det er tidlig så tok de alle blodprøver og sjekket urinen. Fikk også sånn svangerskaps pose med alt mulig rart oppi.
Jeg spurte om å få tidlig ultralyd pga det som skjedde sist, og jeg ikke ønsker å gå til uke 11 for så få vite at man ikke er gravid lenger. Hun sa hun kunne søke meg til tidlig ultralyd, men at det nok ikke ble før i uke 12. Synes det er litt for sent, og usikker på hva jeg skal gjøre nå.

Det er gynekologer i byen som kan være et alternativ. Eller en privatklinikk som bare jordmødre jobber i. Men usikker om de tar tidlig UL.
Hva ville dere gjort?

Så stas [:D] gleder meg virkelig til det er min tur! [:D] Kunne du ikke spurt om å få en henvisning som du kan ta me deg privat? da blir det gjerne litt billigere. Hvis du føler en tidlig ul skal til for å roe nervene så ville jeg absolutt gjort det [:)]

Jeg tenker å snart ringe en privat jordmor for tidlig UL jeg[:)]

Ja det ville absolutt fått meg til å slappe mer av.....jeg vet at sjansen for at alt går bra denne gangen er stor, men det er jo likevel en liten sjanse for at det kan gå galt også. Og jeg vil bare ha en bekreftelse på at det er liv inni der.
Tror kanskje jeg ringer privat klinikken i morgen....

KOntakt noen private og hør hvilket muligheter du har [:)]

Så spennende med kontroll da:)

Gleder meg til det er min tur:)

Håper det ordner seg med ul!

Håper du får ordna deg tidlig UL tidligere. Lenge å vente til uke 12 ja.
Her snakker legen min om uke 8/9, for da ser man spiren godt [:)]
Legen din bør jo forstå at du ønsker å se og bli beroliget tidligere, pga forrige opplevelse.

Koselig med første kontroll da [:)]

Lykke til [:)]

Hun var ellers veldig grei da, svarte på alle mine spørsmål, og tok seg god tid. Og koselig med sånn babypakke [:D] blader, dagbok og diverse prøver på produkter. Eneste var at den røde posen med alle marihønene på var jo ikke akkurat diskre [;)] heldigvis så jeg ingen som jeg kjente....

Skal se når jeg får innkallelsen fra sykehuset hvilken dato det blir. Men skal også kontakte private klinikker for å høre. Det er verdt pengene å slippe den bekymringen.

Back
Topp