vært på kontroll

rosenjenta

Glad i forumet
-Tok CTG registrering i dag, pulsen lå fra 130-160, var mest over 150. Registreringen gikk fint, men babyen var trøtt kl 08 så etter litt saft og da klokka ble 9 tok de ny registrering og da ble det fart på gullet!!
-Legen sa en ca vekt på 3 kg allerede!!!!!!!!!!!! hehe.
-Urinen var fin [:D]

Godt at alt er i orden.

Ha en fin fin dag allesammen

Ja, tok ultralyd.

Så bra at alt var ok. 3 kg allerede da blir det en god og stor baby. ÅÅ lurer sånn på hvor stor min er.. Vi har jo termin samme tid vi to.. [;)][;)]

Ja [:D]

Hvordan ligger du på vekstkurven da? Uke 33 var jeg 33 cm. Ligger helt ytterst på det øverste grønne feltet.

uke 33+4 var jeg 31 cm.

ok. Ligg på gjennomsnittet du da. Like ved den røde streken?

Ja sånn ca, jordmor sa jeg lå helt perfekt på vekstkurven. Men den målinga kan ikke være mål for barnet sies det. Var ei som lå under kurven og fikk beskjed at hun skulle få en baby på ca 2900-3200, den var 5000 da den kom.. [&:][&:]

ja, det sa legen i dag også. At den kurven på helsekortet kunne antyde feil. Ultralyd derimot er ganske så nøyaktig! Kanskje du også har en baby på 3 kg [:D]

jenta mi var 4,2 kg da hun ble født sist så det er helt sikkert noe i samme duren  [&:][&:]

ok [:D]
Vi får noe å presse ut da ja ... Jeg er lita ifra før så dette blir spennende. Men om ungen er 1 kg fra eller til, spiller ingen rolle  IKKE SANT???? hehehehe

He he, vel hvem vet.[:D] Vi får håpe det.. hi hi. Uansett så skal den ut.. [8D][;)]

Hei hei

3 kilo er da en fin vekt nå!! Fikk selv høre det da jenta her veier bittelitt over 3 kilo lørdag forrige uke. Og da mente legen hun bare lå 5% over vekstkurven. hm.... så det sf målen stemte vist ikke helt med ungens vekt... sa nå hun da....

Blir noen knerter med fine bollekinn som kommer ut da [:D]

FirstTime... Fikk du også høre 3 kg, var det UL da?

Ja, det blir vel noen bollekinn [:D]

Mi nvar som sagt 4,2 og hadde ikke så mye bollekinn.. Hun var helt perfekt.. [;)][;)]
Bedre med en unge som har litt enn en som er alt for liten og skral.. [;)][;)]

ja hun var 3,1 ca...ikke nå lørdag men forrige. Og det tilsvarte vekstprosent på pluss fem prosent. Så en ca 4 kgs unge ble det trodde hun. Jeg trodde det skulle være stoor unge men hun sa det var en normal unge pluss ...hehe...

Men skal vi se...hvis hun da legger på seg 200 gr i uka...skal vi se 200 gr x fem uker igjen av termin pluss 3,1 kilo..... = 4,1kg da..hehe....går sikkert greit [:D][8|][:D][8|] Tror jei...

Hun målte med masse apparater på UL ja. På Ullevål

Ok!

FirstTime: Jeg var også på Ullevål i dag, skal måle igjen om 3 uker [;)]

Schnuppa: enig med deg. mye bedre med en unge som er stor en en undervektig en ja....[;)]

Med andre ord FirstTime heeelt perfekt.. [;)][;)]

jaa...kvirrevitt... in my tummie!!

men er jo likevel spent på SF målet hos jordmor nå til onsdag. Sist var jeg 34 uker og sf 34. Er vel 36 sf nå da.... (og 36 uker). Har lissom fulgt den kurven der jeg. Grensa mot det hvite området på helsekortet....

legen sa jeg var stor på ullevål på lørdagen. Så sa jeg men hvorfor når jeg har en "normal bebis" i magen og ikke mye unormalt fostervann. Det kunne hun ikke svare på..vi er bare forskjellige...

har vel fettopphopninger i magen tenker jeg [:@]

Back
Topp