Vært på kontroll !

>Rampensopphav<

Elsker forumet
[:)]Ja da var det endelig tid for 6-ukers kontrollen til Brynjar[:)]Han er jo egentlig 8 uker i dag da,men jeg fikk nå ikke time før så da ble det slik da.
Han hadde lagt på seg 2225 gram på 8 uker.Fra 3025 gr til 5250 gr..
Hadde også vokst i lengden fra 49 cm til 55 cm.Hodeomkretsen var 38 cm nå fra 34 cm ved fødselen.
Jeg fikk også beskjed om at han hadde muskulatur som en 6 mnd gammel baby[:D]Han skulle jo absolutt opp å stå når han var der og sto å hoppa i fanget mitt..

Men det som egentlig ikke er så hyggelig er at han også skal ha genetisk utredning for AIP[8|]..bedre å få gjort det nå i allefall enn at vi finner det ut når han får anfall.

Alt i alt har det vært en fiin dag[:D]

Heisann!
Så bra at han har vokst seg stor og sterk da! Kjekt å se hvor fort det egentlig går![:D]
men kan jeg spørre hva AIP er fornoe?? har ikke hørt det før jeg![:)]

Det er en arvelig sykdom som heter Akutt Intermiterende Porfyri.En stoffskifte-sykdom som kan lage livet fryktelig surt for vedkommende.
Tar lang tid om jeg skal forklare hva det går ut på og det er fryktelig mye som kan utløse anfall.F.eks om gubben min får vanlig bedøvelse hos tannlegen kan ha rett og slett dø av den.Masse mat de ikke tåler,alkohol,stress,lite søvn osv...et langt ont år med utløsende faktorer..

Er derfor ungene mine blir utredet for dette-50% arvelighet.Man kan forebygge mot sykdommen til en viss grad,men får de anfall så går de fra latent porfyri til akutt porfyri.Da er det lite vi kan gjøre...

Så bra at det meste så bra ut!
håper dere slipper unna denne AIP-greia - høres ikke godt ut..
LYKKE TIL!

Uff,det hørtes ikke noe godt ut nei...krysser alt for at de ikke finner noe da!

Jeg håper de ikke finner noenting som tyder på at den lille gutten din har AIP for det hørtes virkelig tungt ut!

Back
Topp