Vært på kontroll hos legen i dag

Lykke.nr2

Lykkeliten
Mailykke <3
Alt så ut til å være bra med lillebror i magen :) men mor som har vært mye slapp og svimmel i det siste hadde en hb (blodprosent) på 8! Så da måtte jeg bare rett på apoteket for å få jerntabeletter, fikk ny time om en uke, så håper at den har steget til da. Jordmor time etter påske, og neste legitime hun har satt opp er to dager etter termin. Håper jeg slipper å gå på den for å si det slik :)

Hvordan står det til med dere jenter? :)

Så bra alt stod bra til med dere :)! Kan være greit med mer jern da ja kanskje :) hehe :) får håpe det er blitt enda bedre på neste kontroll :D

Jeg skal på kontroll senere idag, pluss omvisning på avdelingen så det blir bra :) er litt spent, føler ikke magen akkurat har vokst noe særlig siden uke 30-34 og er nå 36+5 :p mulig det bare er jeg som ikke legger merke til det da fordi det ikke blir så stor forskjell som det ble i begynnelsen :) ellers er det liv og røre i magen så tror alt er bra :) har hatt et par vondere kynnere, men mer menskramper aktig så vil ikke kalle de vonde heller igrunn :p

iphonen

Så bra alt stod bra til med dere :)! Kan være greit med mer jern da ja kanskje :) hehe :) får håpe det er blitt enda bedre på neste kontroll :D

Jeg skal på kontroll senere idag, pluss omvisning på avdelingen så det blir bra :) er litt spent, føler ikke magen akkurat har vokst noe særlig siden uke 30-34 og er nå 36+5 :p mulig det bare er jeg som ikke legger merke til det da fordi det ikke blir så stor forskjell som det ble i begynnelsen :) ellers er det liv og røre i magen så tror alt er bra :) har hatt et par vondere kynnere, men mer menskramper aktig så vil ikke kalle de vonde heller igrunn :p

iphonen

Trodde ikke min heller hadde vokst noe særlig, men den var så stor som den skulle :P føler meg sprengt uansett ;) vonde kynnere og mens lignende smerter komme og går her. Så håper i allefall at det betyr at vi snart nærmer oss målstreken :) lykke til på kontroll i dag, du også :)

Godt du fikk noe for jernmangelel din og håper at du kvikner fort til igjen:)

Jeg var på kontroll i forrige uke. Magen hadde stagnert og hadde dermed ikke vokst noe ting på to uker. Håper virkelig at det bare er babyen som har endret stilling inni der og at magen har sunket. Så jeg fikk time til symfysemåling allerede nå på fredag igjen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke noe kjekt med for lavt jernnivå. Det blir nok bedre når du begynner på tablettene!

Jeg var hos jordmor i dag, og alt var fint! Magen er helt på ytterst av det grønne feltet, men slik har jeg lagt hele tiden! Stor og god mage!!! Vi snakket litt om fødsel, og at jeg må inn med en gang det skjer noe, da jeg har hatt to raske fødsler før....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Godt du fikk noe for jernmangelel din og håper at du kvikner fort til igjen:)

Jeg var på kontroll i forrige uke. Magen hadde stagnert og hadde dermed ikke vokst noe ting på to uker. Håper virkelig at det bare er babyen som har endret stilling inni der og at magen har sunket. Så jeg fikk time til symfysemåling allerede nå på fredag igjen.

Oi, håper det bare er babyen som har lagt seg godt tilrette :) lykke til på fredag, du må gjerne fortelle hvordan det gikk :)

Godt at det sannsynligvis bare er litt jerntabeletter som må til ;)

Merker mye kynner og litt mensenmurring selv. Håper det betyr at det nærmer seg :)

Kontroll idag. Babyen har flyttet seg opp av bekkenet og ligger delvis i tverrleie... Så her må jeg nok smøre meg med tålmodighet.

Er i uke 37. SF er gått ned.. Men er så altfor høyt, så det gjør nok ikke noe.

Fått steng beskjed om å legge meg ned om vannet går. Så ikke navlesnora kommer i klem. Og å ringe sykebil og reise rett til føden om noe skjer. Hatt rask fødsel før..

Litt slitsomt å alltid måtte være klar for å reise til føden.. 5 uker frem i tid.
Gleder meg til å møte den lille. Søvnen er dårlig pga kynnere og murringer. Litt nedtur at ungen da er gått vekk fra bekkenet! Tydeligvis god plass!

var hos jordmor i dag jeg, min var på 9 ;) så må ordne jern i morgen jeg også ;) ikke rart jeg har hvert trøtt ;)

Alt på kontroll var fint idag :) Jm lurte på om baby hadde fått snudd seg i seteleie, og daaa fikk jeg litt dilla kjente jeg! Men, det var ikke noooe problem å få sjekket det ! Fikk ei anna jordmor til å kjenne pluss en kjapp ultralyd for å være helt sikker ! :D så da fikk vi tittet såvidt på veslegutt hihi <3 hun tok ikke målinger eller noe, men sa det var nok med fostervann og sånn da :)
Så dette var nok siste kontroll før fødsel! Hvis han kommer før termin :p hvis ikke skulle jm hit hvor vi bor til en hjemmefødsel etter påske og da sa hun at hun kunne komme innom og ta blodtrykk og litt sånn :') ! Føler meg så heldig som har så snill jordmor <3

Sent from my iPad using BV Forum

Kjekt med jerntabletter, men bare vær obs på at du kan bli hard i magen, så prøv å forhindre det. Ikke kjekt med skikkelig hard mage rett etter fødselen ;)

Alt på kontroll var fint idag :) Jm lurte på om baby hadde fått snudd seg i seteleie, og daaa fikk jeg litt dilla kjente jeg! Men, det var ikke noooe problem å få sjekket det ! Fikk ei anna jordmor til å kjenne pluss en kjapp ultralyd for å være helt sikker ! :D så da fikk vi tittet såvidt på veslegutt hihi <3 hun tok ikke målinger eller noe, men sa det var nok med fostervann og sånn da :)
Så dette var nok siste kontroll før fødsel! Hvis han kommer før termin :p hvis ikke skulle jm hit hvor vi bor til en hjemmefødsel etter påske og da sa hun at hun kunne komme innom og ta blodtrykk og litt sånn :') ! Føler meg så heldig som har så snill jordmor <3

Sent from my iPad using BV Forum
Hvor lenge har du igjen? Her kjører legen min på kontroll hver uke fra uke 36.

Kontroll idag. Babyen har flyttet seg opp av bekkenet og ligger delvis i tverrleie... Så her må jeg nok smøre meg med tålmodighet.

Er i uke 37. SF er gått ned.. Men er så altfor høyt, så det gjør nok ikke noe.

Fått steng beskjed om å legge meg ned om vannet går. Så ikke navlesnora kommer i klem. Og å ringe sykebil og reise rett til føden om noe skjer. Hatt rask fødsel før..

Litt slitsomt å alltid måtte være klar for å reise til føden.. 5 uker frem i tid.
Gleder meg til å møte den lille. Søvnen er dårlig pga kynnere og murringer. Litt nedtur at ungen da er gått vekk fra bekkenet! Tydeligvis god plass!

Oi, håper den lille bestemmer seg for å legge seg ned igjen! Krysser fingrene for at det går bra :)

Kjekt med jerntabletter, men bare vær obs på at du kan bli hard i magen, så prøv å forhindre det. Ikke kjekt med skikkelig hard mage rett etter fødselen ;)

Ja jeg er obs på det. Så begynner litt forsiktg med dosene de første dagene :) bare å passe på, er lite artig å gå på do etter en fødsel om man i tillegg skal ha hard mage :eek:

Back
Topp