Vært på konsultasjon og innvendig UL i dag

Babylykke81

Glad i forumet
Jeg startet dagen med å svimeav på badet og henge over doskåla.... Ingen ting er som en fresh sprudlende morgen, hehe...  emoticon


Så gikk turen til min private gyn, og hun ville gjerne se hvordan det stod til.
Hun kunne se hvilken eggstokk som hadde sluppet egget, og at den fortsatt frigir masse hormoner for å sørge for at graviditeten fortsetter slik den skal.
Hun kunne også se at slimhinnen i livmoren var så tykk som den skal være så langt i graviditeten.
Men jeg er visst ikke så langt på vei som jeg trodde. Selv om man normalt regner ut i fra første dag i siste TR, så var syklusen denne mnd såpass lang at ut i fra eggløsning er jeg visst 4 +4 og ikke 5uker. Og vi kunne ikke se noe til "knøttet" på UL fordi det var for tidlig.
Merker at jeg ble bittelitt engstelig for at vi ikke så noe. Vet jo at hjertet ikke begynner å slå på en stund, men jeg trodde kanskje man kunne se en bitteliten flekk :P
Har dere vært borti en så tidlig innvendig UL? I såfall, så dere noe da?

Skal på ny UL om to uker og da har hjertet begynt å slå emoticon
 
Jeg skjønner du blei skuffa.  Men du har nok ingenting å bekymre deg for.
 
Utifra det du sier er det ikke noe grunn til bekymring!! Har opplevd det selv flere ganger! Ene gangen hadde det et avvik på nesten to uker, men stemte igjen etter en liten periode! Embryoet kan ofte gå i dvale noen dager! også selv om man vet befruktningsdagen tar det jo noen dager før ting faktisk smelter sammen :))
 


Søtnos* skrev:
Jeg skjønner du blei skuffa.  Men du har nok ingenting å bekymre deg for.



 


Søtnos* skrev:
Jeg skjønner du blei skuffa.  Men du har nok ingenting å bekymre deg for.


Håper du ser noe på neste UL 
 
Takk jenter :0)

Er nok bare et oversensitivt mammahjerte som bekymrer seg litt fort. Har nok også noe med at jeg trodde jeg var lengre på vei. Tror jeg ble befruktet for 2 uker og 3 dager siden, og da er det sikkert ikke rart at det ikke vises noe ennå. Får ta med meg det at både livmor, slimhinner og eggstokker ser bra ut, også satser jeg på mer liv neste gang  emoticon

;)
 
Gratulerer med graviditeten, håpar du slipper å henge mye over doskåla...

Men et spørsmål: er det heeeelt ufarlig å ta innvendig UL? 
Hvor langt inn går ultralydsonden?  Noen som hvet?

 
Takk   emoticon  Ja, jeg håperogså jeg slipper flere dager som i dag. Det som var ekkelt var at jeg ble så svimmel og enormt kvalm mens jeg stod i dusjen, og måtte slenge meg over doskåla (dryppende våt), og da mistet jeg hørsel og syn og ble borte litt. Ekkel følelse altså...  Men gyn- dama anbefalte meg å spise, drikke litt og få kroppen i gang før jeg dusjer. Er visst normalt å bli svimmel i første trimester.

Jeg syns det er veldig rart at gyn- dama har tatt innvendig ultralyd på meg hvis det er farlig??? Vet faktisk ingen ting om det. Kanskje er det farlig når man har kommet et stykke på vei? Noen damer som vet?

 
Back
Topp