vært på fysio :(

connie83

Forumet er livet
og jeg er så plaget med bekkenet at hu abefalte på det sterkeste at jeg anskaffet meg krykker [:(][:(][:(] faen faen faen... vil ikke ha det sånn!! Jeg er nødt til å jobbe 50% og kan ikke gå rundt med krykker der[:@] får heller ikke lov til å gjøre husarbeid,bære tunge ting, helst ikke datter min engang.. som ikke går [&o] åååå hvorfor skal det bare bli værre da.. blir deprimert av det her jeg[&o]7

dagens syte tråd fra meg[&o]

hør på fysio connie[:)] etter jeg slutta å gjøre husarbeid, løfte unødvendig med mali.. heller la henne reise seg selv, og sett deg på en stol/krakk når du løfter/sleper henne opp, og bruker krykker på "lengre" turer som handling osv. har jeg blitt litt bedre.. elr iallfall ikke værre!

du KAN havne i rullestol hvis du ikke passer på deg selv, og du kan slite leenge etter fødsel.. som regel når man sliter så ille som oss, så går d ikke bort av seg selv den dagen man føder[&o]

god bedring.

ORIGINAL: MalleleoTrådstarter

hør på fysio connie[:)] etter jeg slutta å gjøre husarbeid, løfte unødvendig med mali.. heller la henne reise seg selv, og sett deg på en stol/krakk når du løfter/sleper henne opp, og bruker krykker på "lengre" turer som handling osv. har jeg blitt litt bedre.. elr iallfall ikke værre!

du KAN havne i rullestol hvis du ikke passer på deg selv, og du kan slite leenge etter fødsel.. som regel når man sliter så ille som oss, så går d ikke bort av seg selv den dagen man føder[&o]

god bedring.

jo da skjønner det men trodde ikke at det skulle bli så ille [&o][&o] er så slitsomt og vondt!! Ha det sånn her i 3 mnd til da.. tror jeg dør he he

uff ufffff[:(][:(][:'(]

er jo ikke mulig å gjennomfør det da. er det ikke bedre om du tar 100% sykemelding nå? så du kommer deg igjennom graviditeten?

å ikke kunne løfte lille tulla går jo ikke:(

sender stor trøøste klem

ORIGINAL: Tasseline

uff ufffff[:(][:(][:'(]

er jo ikke mulig å gjennomfør det da. er det ikke bedre om du tar 100% sykemelding nå? så du kommer deg igjennom graviditeten?

å ikke kunne løfte lille tulla går jo ikke:(

sender stor trøøste klem

vet du hva jeg har virkelig ikke råd til å være 100% sykmeldt [&o][&o] da får jeg så og si nada i foreldrepenger forsi jeg ikke har opparbeidet meg noe særlig siden sist svangerskap enda.. så de 11 ukene jeg har igjen i jobb er super virktige for meg.. sinnsykt kjipt[&o]

nei det går så absolutt ikke ann å ikke llfte henne, sånn når jeg skal levere i barnehage og sånn så må jo hun bæres.. ka ikke be noen andre hente henne ved bilden lissom he he.. nei huff dette er ikke kult [&o]

Men blir en sykemeldt 100% så skal man vel ha det samme i lønn som om man jobbet 100%???? Eller tar jeg feil nå. Fikk litt noia nå ja.. Jeg har vert 100% sm nå i to uker. Så skal jeg jobbe 40% fra og med neste uke. Sliter med bekkenet selv, og har krykker dersom det blir nødvendig. Har også fått ambefalt det. Jeg jobber i bhg, der er det vel heller ikke mulig å gå rundt på krykker nei. Men husk å hør på de som har erfaring med dette.. Det kan bli virkelig ille, og en ka nrisikere å ligge sengeliggende etter fødsel også. Så prøv så godt du kan å ta vare på deg selv med tanke på ryggen.

du skal jo ha det samme fra nav i sykepenger som du får av arbeidsgiver utbetalt i måned i lønn da. å sykepenger er jo samme grunnlag som å jobbe da. du får samme retighetene av det ;)

Ta vare på deg selv:S[:)]

Uff, så kjipt, er ikke ønske drømmen å humpe rundt på krykker når man har små barn som ikke kan gå.[&:]
Men som de andre sier du skal ikke tape penger om du blir sm nå, nav skal jo betale det du har hatt i lønn frem til nå....

Ikke noe god beskjed å få, men som malleleo sier, lurt å høre på fysio.. [&o] Blir vel enda verre hvis en ikke kan fungere og har en liten baby i tillegg. David lærte fort å komme til meg for å bli løftet opp, gikk kjempefint. Nå går han heldigvis, så er nok å hold han i handen.

Du kan levere de siste lønnslippene dine til nav og få utbetalt det samme i 100% sykemelding, samtidig som du sparer opp til foreldrepengene.

Så kjipt[:'(] Men gjør heller det enn å ødelegge helsa de! Kanksje du risikerer å bli sengeliggende den siste tiden!
Men har du fast jobb eller går du mye ekstra? Har du fast skal det jo ikke ha noe å si om du går i full sykemelding..
God bedring til deg ihvertfall[:)]

Det står på nav sine sider at sykepenger og foreldrepenger er likestilt med lønn når det gjelder å opparbeide seg rett til foreldrepenger (nettadressa skrevet under). Dermed bør det ikke være noe problem om du blir sykmeldt. Lykke til videre! :)

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

ja jeg burde virkelig høre på kroppen!! vet at jeg får 100% lønn viss jeg blur sykm eldt, men saken er at jeg jobber på provisjon, jobber jo som frisør, og jeg begynte å jobbe 1 des etter permisjon og siden det har jeg ikke tjent så mye, siden jeg går på provisjon... derfor jeg ikke har råd til å være borte fra jobbe mer enn 50% for jeg må opparbeide meg litt bra provisjon/lønn før jeg går i permisjon, og viss jeg skal få sykepenger v det jeg har tjent til nå så blir det meget lite foreldrepenger av det når jeg går i perm [8|][8|]

Vet ikke hva jeg skal si stakkars deg! [:(] Kroppen din hadde nok hatt best av å være 100 % sykemeldt, men skjønner dilemmaet ditt angående jobb.. Uff, så uflaks at du skulle bli så dårlig! Bekkenløsning er ikke noe spøk [:(][:(]
*trøsteklem*

Back
Topp