Vært på første kontroll :)

Snart trebarns mamma

Flørter med forumet
Da har jeg vært på første kontroll time. Blir veldig betryggende for hver uke som går.
Legen hørte ikke noe på doplern da :(
Hun mente at det er ikke alltid man hører noe. Håpet på å høre noe da.
Det blir 12 uker på onsdag.

Flere som ikke har hørt noe på første kontroll?

Så gøy. Da er like langt :)
Godt å høre at det ikke var bare jeg som ik hørte noe.

Jeg var på kontrol i uke 10 å da lytta hun ikke men skal til legen på fredagen å kansje jeg skal spøre henne om ålyte da :)

Vi hørte i uke 12, eller 11+6, men hørte ingenting i uke 14+4.. Har hørt den flere ganger hjemme etter det:) beibisen gjemte seg sikkert bare:)

Jeg er også 12 uker på onsdag, i morgen! :D Skal på første legetime, aller første kontroll, på fredag. Er såååå spennt på om vi får høre hjertelyden, men regner ikke med det, men håper iallefall legen vil prøve å finne den. Og vi skal fortelle i morgen, jippi, gleder meg sånn!!

Var til lege i uke 13+0, og hun klarte ikke å finne, men hos jm i uke 13+3, så hørte vi høyt og tydelig.. Hun mente legene ikke hørte etter ift hvor livmora var... Men men, det er jo tidlig å høre uansett, mange som ikke vil lytte før uke 15

Hæ?? Er ikke det rart?? Vi hørte i uke 6 vi...

Som jeg har forstått så er det heller dere som har vært heldige! Legen min ville egentlig ikke lytte før man har passert 16uker fordi det er mest vanlig å ikke høre hjerteslag så tidlig og det kan medføre unødvendig stress og uro for den gravide.

Hva hos jordmor i uke 13+2 hun fant hjertelyden med en gang, har funne den selv i fra uke 12 <3 for en herlig lyd og følelse å få høre:)

Du får nok høre den neste gang:)

Man kan ikke høre hjertelyd med doppler i uke 6. Livmoren ligger alt for langt nede under skambeinet til det. Det er heller ingen dyktig lege som velger å høre etter hjertelyd så tidlig med doppler.
Man kan høre hjertelyden på ultralyd i uke 6 da.

Hørte ikke noe uke 10+4 :) neste kontroll er ultralydlyd den 4.4 såååå gleder meg, og spent.....
Skal på ultralyd to dager før deg! :) Er såå spent jeg også, kansje litt ekstra ettersom jeg ikke har hørt hjertelyden enda.. Synes magen har vokst så lite å! Men var på ul da jeg var 11uker på vei og da var alt bra..

Skal på ultralyd to dager før deg! :) Er såå spent jeg også, kansje litt ekstra ettersom jeg ikke har hørt hjertelyden enda.. Synes magen har vokst så lite å! Men var på ul da jeg var 11uker på vei og da var alt bra..
så spennende:D har ikke vært på noe ultralyd enda:D og ikke hørt noe hjertelyd, så gleder meg til å høre begge deler:D hadde egentlig kontroll til jordmora 19, men utsatte det siden jeg har ultralyd snart:D magen min har i all fall vokst, begynner å skyte ut:P men vekta med å da:P uff....

så spennende:D har ikke vært på noe ultralyd enda:D og ikke hørt noe hjertelyd, så gleder meg til å høre begge deler:D hadde egentlig kontroll til jordmora 19, men utsatte det siden jeg har ultralyd snart:D magen min har i all fall vokst, begynner å skyte ut:P men vekta med å da:P uff....
Det med vekta henger vel sammen ;) gleder meg til å få litt mage jeg og! Synes den bør komme snart egentlig, 15+3 i dag!! Men kjenner at livmora har kommet høyere, og magen er litt større utover kvelden.. Det kommer vel en dag der vi får nok av å ha stor mage å, hihi ;)

Back
Topp