Vært på fødesamtale med sykehuset.

Mary79

Glad i forumet
Mailykke <3
Siden min første fødsel var en heller traumatisk opplevelse, gruer jeg meg veldig til denne gangen. Så jordmor henviste meg til samtale på fødeavdelinga. Så i dag var jeg der å gikk igjennom forrige fødsel, var blant annet på den fødestua sønnen vår ble født på. Gikk også igjennom hva som er ønskelig og hvordan gjør vi det denne gangen her. Så når vi kommer for å føde, så popper det opp en varseltrekant på dataen deres, sånn at vi ikke får bytter av personalet, slipper å være alene, og får den oppfølgingen vi har blitt ening om i dag. Jeg gruer meg fortsatt, men det hjalp veldig å være der i dag:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Siden min første fødsel var en heller traumatisk opplevelse, gruer jeg meg veldig til denne gangen. Så jordmor henviste meg til samtale på fødeavdelinga. Så i dag var jeg der å gikk igjennom forrige fødsel, var blant annet på den fødestua sønnen vår ble født på. Gikk også igjennom hva som er ønskelig og hvordan gjør vi det denne gangen her. Så når vi kommer for å føde, så popper det opp en varseltrekant på dataen deres, sånn at vi ikke får bytter av personalet, slipper å være alene, og får den oppfølgingen vi har blitt ening om i dag. Jeg gruer meg fortsatt, men det hjalp veldig å være der i dag:-)

Bra at dem tar dere på alvor da:) Lykke til og satse på at denne fødselen går som en drøm:)

Åh, så bra!!

Hadde også sånn samtale etter første fødsel. Hjalp veldig. Men å ikke bytte personale gikk ikke her da. 30 timer fødsel, da må det skiftes ut et par-tre ganger :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så flott at dem viser forståelse og er villige til å gjøre ting litt lettere for deg <3 håper du får en mye bedre erfaring denne gangen :)

Håper virkelig du får en flott opplevelse nå!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja, kjenner at det hjalp veldig. Og jordmora, var opptatt av at vi nå skulle få en så god fødselsopplevelse, så den skulle "slette" de angsten og følelsene fra sist.

Men hvis den varer i 30 timer så bytter de selvfølgelig personalet. Men da skulle det være god tid med overlapping først, sånn at vi ble kjent og trygge på de nye.

Jeg tror og håper det går bedre denne gangen. Så får jeg bare håpe at jeg ikke går full panikk når det starter.

Back
Topp