Vært på estimering.

Destiny85

Forumet er livet
Og Lillebror vokser.. På dagens estimering regnet de han til 4100 gr per dags dato (39% over snittet), så han blir nok stor til termin!

Vi hadde selvfølgelig like flaks som alltid, så datasystemet kræsja mens vi venta på legen..
Fikk avklart at det blir keisersnitt pga stort barn da, og det skal taes i uke 39. Problemmer ble det jo selvfølgelig da.. for de dagene de har satt av til planlagt ks var fulle[&:] Og når datasystemet var nede så var det vanskelig å finne ut av noe som helst...
Men mest sannsynlig blir det den 13 April, muligens dagen før eller etter.

Kjenner de 2 neste ukene kommer til å bli tøffe.. magen er stoooor og bekkenet lider..[&o] Men heldigvis er ikke 2 uker så veldig lenge til[:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

2 uker går fort [:D][:D]
Masse lykke til med KS [:)]

masse masse lykke til

men dersom han allerede er over 4 kg og det er fullt i den veka dei ønsker å ta keisersnitt,
kvifor kan dei ikkje ta det før?? Han er jo "ferdig" laga om han er over 4 kg?

er du tynn siden du får ks?? han min blei estimert til 4,4 i uke 35 og det var ikke snakk om ks engang. fikk bare beskjed at siden jeg var så høy var det ikke noe problem for meg og føde jeg gikk to uker på overtid og han var nesten 4,7 men ikke noe problem og føde.

men hvorfor kan de ikke ta det uka før da?? babyene er jo ferdig når de er over 4 kg skulle man tru. uansett lykke til

ORIGINAL: *Frk.Mamma

er du tynn siden du får ks?? han min blei estimert til 4,4 i uke 35 og det var ikke snakk om ks engang. fikk bare beskjed at siden jeg var så høy var det ikke noe problem for meg og føde jeg gikk to uker på overtid og han var nesten 4,7 men ikke noe problem og føde.

men hvorfor kan de ikke ta det uka før da?? babyene er jo ferdig når de er over 4 kg skulle man tru. uansett lykke til

Om gutten din blei estimert i veke 35 og 7 veker seinare (2 veker på overtid om eg forstod rett) er bare 300 gram meir enn estimeringa, har dei iallfall bomma sterkt på estimeringa. Dei legg jo godt på seg siste vekene ... jordmor sa til meg ca 250 gram i veka på slutten.

Eg har dårlig erfaring med vekstestimering. Da eg fekk gutten min hadde eg x antall ultralyda for vekstestimering og kvar gong dei målte blei han mindre og mindre over normalen... men dei bomma stygt. Jordmora var rysta over at dei ikkje hadde avdekka størrelsen underveis og satt meg i gang. Fødte 14 dgr over, en gutt på 4,6 kg, bekkenet ødelagt av bekkenløsning (varte til gutten var nesten 2 år) og dønn utslitt av et steintøft svangerskap....

om man er "lett bygd" er de ofte bekymret for om bekkenet er stort nok, som de var i mitt tilfelle. var smånervøs selv også, for jeg er ganske smal hele veien, men siden babyen var 3100gram i uke 38 så var det ikke så stor fare. de bomme litt da, siden han var 2940 når han ble født, 5 dager etter [8D]

i ettertid er jeg glad jeg ikke grein meg til ks.

Merkelig de har satt opp til keisersnitt, for han er ikke veldig stor, egentlig. Litt større enn gjennomsnittet ja.
Har du veldig smalt bekken, siden de planlegger keisersnitt, når han ikke er større?

ORIGINAL: skulleduliktåvite

om man er "lett bygd" er de ofte bekymret for om bekkenet er stort nok, som de var i mitt tilfelle. var smånervøs selv også, for jeg er ganske smal hele veien, men siden babyen var 3100gram i uke 38 så var det ikke så stor fare. de bomme litt da, siden han var 2940 når han ble født, 5 dager etter [8D]

i ettertid er jeg glad jeg ikke grein meg til ks.

Nei, de er ofte ikke bekymret bare fordi man er litt smal.
Veldig sjelden de måler bekkenet, med mindre man har født før, og de av den grunn vet at bekkenet er smalt.
man kan fint være bred over hoftene, og ha "god fødefasong", uten at man er bredere i bekkenet av den grunn. Så figuren i seg selv er ingen fasit på om bekkenet er stort nok, eller for lite til at man kan føde vaginalt.

ORIGINAL: ¤Gressenka¤

masse masse lykke til

men dersom han allerede er over 4 kg og det er fullt i den veka dei ønsker å ta keisersnitt,

Lungene hans er ikke mer moden fordi om ungen er stor, så derfor vil de ikke ta han ut før.

Jeg er 172 cm, og er ikke lita av meg for å si det sånn. Men om du er liten eller stor trenger ikke ha noe med str på innsiden av bekkenet.
Jeg lå i 16 timer med førstemann, 2 timer med pressrier og full åpning. Hun var for stor for meg og hun var "bare" 4415 gr og 53 cm (i uke 38), ente med hastesnitt.
Så jeg får KS pga stort barn og traumatisk fødsel med førstemann. De vil ikke ta sjansen på nytt når de ser hvordan det gikk sist.

ORIGINAL: *yummymummy*

Merkelig de har satt opp til keisersnitt, for han er ikke veldig stor, egentlig. Litt større enn gjennomsnittet ja.
Har du veldig smalt bekken, siden de planlegger keisersnitt, når han ikke er større?

Om han fortsetter å vokse slik er han nesten 5 kg til termin, og da risikerer man å gå en uke over i tillegg.
Jeg endte i hastesnitt pga stort barn sist, og hun var "bare" 4415 gr og 53 cm (i uke 38).

ORIGINAL: *yummymummy*

Jeg vil nå si det er litt over gjennomsnittet og være over 4kg ved 37 uker jeg asså..

ORIGINAL: ¤Gressenka¤

masse masse lykke til

Tror ikke kiloene spiller all rolle - har vel med lungekapasitet å gjøre osv.

Lykke til med KS!

Back
Topp