Vært på AHUS

Usynlig

Elsker forumet
Tidligere tråd kan leses her: http://www.babyverden.no/Forum/Termin--og-barselklubber/2012/Mai-2012/Ang-blodning-og-magesmerter/1501421T/

Idag har jeg vært på Ahus, og det var enda godt! Fikk komme inn omtrent med en gang. Vi pratet en del og jeg ble sjekket veldig grundig med innvendig og utvendig UL. Babyen har det etter forholdene bra, men gyn vil ikke garantere at det utvikler seg helt smertefritt videre. Morkaka ligger på fremre vegg nede foran livmormunnen (?) og lager litt vansker. Det er denne jeg blør fra, og har en blodansamling rett ved som det også antakeligvis kommer litt blod fra. Om jeg ikke slutter å blø og smertene fortsetter skal jeg inn igjen i løpet av 2-3 uker.

Jeg er SYKEMELDT med streng beskjed om å  ta det HELT med ro, ikke finne på å løfte og liknende da dette fremprovoserer blødningene og absolutt ikke er bra. Jeg skal ikke jobbe på noen uker nå og det er jeg igrunn veldig glad for! Nå er det mor-minsten pleie for alle penga!

Det er hvertfall HELT sikkert at legen IKKE har peiling på hva han driver med. Skal dit neste mandag å sette han litt på plass og fortelle han akkurat hva jeg mener om oppførselen hans og behandlingen han har gitt meg. Har snakket litt med advokatbestefar også som sier at det bare er å anmelde han og han da antakeligvis kommer til å miste legelisensen sin. Får se hva jeg gjør, men skal hvertfall fortelle han hva jeg mener!

Pffff!!!

Så bra at du endelig får tid til å slappe av og tenke på deg selv, og veldig bra at alt stod bra til med den lille! Jeg tenkte faktisk på deg tidliger i dag! Fint at du ringte og at de tok deg på alvor, så nå får du bare pleie deg selv og den lille i magen.

Lykke til med å snakke med legen din... Jeg hadde helt klart frydet meg litt, hvis jeg var deg ;-) En anmeldelse kommer du sikkert ikke langt med, men å si fra på en saklig måte synes jeg du skal, samt kanskje rapportere han videre ? En ting er at han ikke sykmeldte deg, men at han ikke på noe tidspunkt har henvist deg videre er helt uakseptabelt med tanke på de symptomene du har fortalt om.

Fitness skrev:
Så bra at du endelig får tid til å slappe av og tenke på deg selv, og veldig bra at alt stod bra til med den lille! Jeg tenkte faktisk på deg tidliger i dag! Fint at du ringte og at de tok deg på alvor, så nå får du bare pleie deg selv og den lille i magen.

Lykke til med å snakke med legen din... Jeg hadde helt klart frydet meg litt, hvis jeg var deg ;-) En anmeldelse kommer du sikkert ikke langt med, men å si fra på en saklig måte synes jeg du skal, samt kanskje rapportere han videre ? En ting er at han ikke sykmeldte deg, men at han ikke på noe tidspunkt har henvist deg videre er helt uakseptabelt med tanke på de symptomene du har fortalt om.

Jeg stiller meg helt bak Fitness sitt svar. Jeg syns du er tøff som tar turen til legen din og forteller han ett par sannhetens ord, også får du bestemme deg der og da hva du gjør videre. Men det er jo ufattelig synd om flere jenter skal bli nødt til å oppleve den behandlingen du har fått der.
Jeg krysser fingrene for at alt går bra framover! Masse lykke til og nå må du være flink å ta det helt med ro :)

Så flott at dere fant ut av det hele!!
Morkaka er nok ikke utenfor livmormunnen, men blokkerer den... jeg hadde det v forrig svangerskap. Faren er at morkaka kan gå i stykker v fødsel...og det er ikke bra.. men keisersnitt løser det problemet....
Tviler vel på at legen mister lisensen. Leger har faktisk lov til å ta feil og være drøye i uttalelser uten noen sanksjoner. Det ville jo uansett være ord mot ord... Men skriv et brev til fylkeslegen. Det er nok han som kan gjøre mest kvalm for denne legen... gå til lokalavisa når du har funnet ut mer... viktig at ting kommer frem....

Nyt stillheten og roen... dette skal gå bra:)

så bra du har funnet ut av det 

ang. legen din så ville jeg kun ha snakket med han. å anmelde syns jeg blir for drøyt med tanke på at det var ikke såååå gale (viss du skjønner). han har sikkert en familie å forsørge han også og feil kan alle gjøre. hadde ikke klart å ødelegge en annens karriere så lenge det ikke var snakk om en grov feil o.l. 

snakk med han og forklar alvoret så holder det nok 

Så utrolig bra at du ble tatt på alvor og at ting ser ut til å løse seg. :-)

Angående legen så synes jeg det han er gjort er veldig alvorlig faktisk, i værste fall kunne du faktisk ha mistet, og da er han jo delvis ansvarlig for at et liv går tapt???
Uansett så er det veldig bra om du sier i fra til han og at du kanskje rapporterer oppover i helsevesenet? Så han får seg en skikkelig støkk, for det fortjener han virkelig.

Så godt å endelig bli tatt på alvor! Masse lykke til videre :) Gi gjerne en update etter møte med legen på mandag. Enn så lenge: God helg og slapp av: Masse!! *klem*

liseann skrev:
Så flott at dere fant ut av det hele!!
Morkaka er nok ikke utenfor livmormunnen, men blokkerer den... jeg hadde det v forrig svangerskap. Faren er at morkaka kan gå i stykker v fødsel...og det er ikke bra.. men keisersnitt løser det problemet....
Tviler vel på at legen mister lisensen. Leger har faktisk lov til å ta feil og være drøye i uttalelser uten noen sanksjoner. Det ville jo uansett være ord mot ord... Men skriv et brev til fylkeslegen. Det er nok han som kan gjøre mest kvalm for denne legen... gå til lokalavisa når du har funnet ut mer... viktig at ting kommer frem....

Nyt stillheten og roen... dette skal gå bra:)

unnersiden ved livmormunnen mente jeg :o)
Legen har ikke lov å bryte taushetsplikten sin ! ;o)

Er i utgangspunktet ikke så opptatt av at han skal miste legelisensen, men heller at han skal forstå det at han ikke kan behandle folk likt. :o)

Så bra ut du ble undersøkt og tatt på alvor! Og godt at det etter forholdene sto bra til med babyen :) En foranliggende morkake kan godt flytte seg oppover ettersom livmoren vokser, krysser fingrene for at det skjer fort!
Synes fremdeles som jeg skrev i forrige tråden at du skal snakke med pasientombudet i fylket, evt selv melde fra om saken til fylkeslegen. (det er kanskje det du mener når du skriver anmelde?) Det skal veldig mye til før en lege mister lisensen sin, men det å få en advarsel svir ganske mye, og sier til legen at han må endre praksisen sin. Av og til går fylkeslegen inn og veileder legen, slik at han ikke gjør samme feilen igjen. Lykke til!

SÅ godt å høre at de sjekket deg ordentlig!!! Håper virkelig at du får noen fine uker fremover nå!! Stooor klem til deg:)

så bra at du ble ordentlig undersøkt og tatt på alvor nå! Så må du bare være flink og ta det med ro framover, for at det skal bli best mulig for deg og lille i magen.. Lykke til med samtale med fastlegen på mandag! Håper han legger seg langflat og unnskylder grundig i alle fall!

SÅ bra at noen endelig kunne se på deg. Og passe på at du får den riktige behandlingen. Han legen må miste jobben altså. Tenk hvor mange andre som kanskje har vært inne i lignende situasjoner og ikke blitt hørt? Er så viktig med seriøse og dyktige leger. Ikke sånne hattifnatter som han.

Nå får du bare ta det med ro du og passe godt på deg selv og mini :)

Back
Topp