Vært hos privat jordmor! :-)

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Da har jeg vært hos jordmoren jeg likte så godt igjen! :)
Igår klarte ikke den kommunale jordmoren å kjenne leiet, men idag fikk jeg forklart og demonstrert med en babydukke! :) Da ble det hele mer virkelig. Hi hi! :)

Da jeg la meg på benken spurte om jeg har mye kynnere, for magen min fikk jo kynner bare av at jeg gikk fra stolen og bort til benken! Hun klarte ikke å kjenne noe fordi magen var helt hard, så måtte lytte lit med stetoskop og kile henne litt fpå bena or at magen skulle myke seg opp. Da flyttet lillesøster raskt på benet sitt, for likte ikke å bli tatt på. :) Så ble magen myk, og jordmor kunne kjenne.

Lillesøster ligger nå med hodet langt ned i bekkenet, og det er nesten helt festet! Hurra! :)
Det var så vidt jordmor klarte å vrikke bittelitt på det, så det er straks helt festet langt der nede! :)
Og det er jo litt gøy, for nå er jeg 34+5, og da jeg var hos legen min i uke 35 med førstemann, var hodet festet på henne også! Det er skremmende hvor mye likt det er på de to søstrene! :)
Og med førstemann gikk det da to uker fra kontrollen i uke 35, hvor hodet var festet, frem til fødsel!

Da jeg fortalte sambo at hodet nå straks er helt festet, gikk det opp for han at det kanskje bare er noen uker igjen. Tror ikke han har tenkt så mye på at det nærmer seg, det har likosm alltid vært så langt fram.

Etter å ha kjent på hodet, fant hun ryggen, kne og føtter. Og nå ligger hun med nesen mot venstre side, og sånn halveis skrå/rett. Ryggen er mest på høyre side, noe som skjer hos ca. 40% av babyene. 60% ligger med ryggen på venstre side, som er det mer "vanlige" og uten risiko for stjernekikker. De finner jo en favorittstilling, og min har alltid ligget mest på høyresiden.:)
Med ryggen på høyre side er det større risiko for stjernekikker, for må rotere mer ned fødselskanalen. Men jordmor mente hun ligger såpass at hun vil klare å rotere riktig. Så da håper jeg at det stemmer! :)
Hun demonstrerte også hvordan hun da må rotere ned.

Men siden hun fortsatt tilbød meg hjemmefødsel er jeg også positiv, for hun ville ikke gjennomført hjemmefødsel om hun trodde at baby ikke ville klare å komme ut på egenhånd. :)
Men, det koster penger da... Og skal hun være med meg på sykehuset koster det enda mer... Fikk litt sjokk over prisen, så tror jeg bare må klare med med den den får på sykehuset. For hun har ikke vakter på sykehuset i tiden min, så får dessverre bare hatt henne med dersom jeg betaler for det.

Ellers synes hun magen min var fin, og at jeg hadde fin størrelse osv. på den.
Bare min egen vekt og matinntak som bør økes, for min egen del. Kunne spise masse is og pølser i sommer! Hi hi! :)

Så bra!
Jeg går også til privat jordmor, og er så utrolig fornøyd med det.
Hun snakker varmt om hjemmefødsel til meg også, men jeg tror ikke jeg tør det. Har bestemt oss for at vi heller betaler henne for og være med på fødselen på sykehuset. Eneste problem er at hun går ut i ferie, og er da kun tilgjengelig mellom 2. -14. juli. Jeg har termin 11. juli, så jeg krysser alt jeg har for at det skal klaffe.

Kos deg med pølser og is ;)

Så bra!
Jeg går også til privat jordmor, og er så utrolig fornøyd med det.
Hun snakker varmt om hjemmefødsel til meg også, men jeg tror ikke jeg tør det. Har bestemt oss for at vi heller betaler henne for og være med på fødselen på sykehuset. Eneste problem er at hun går ut i ferie, og er da kun tilgjengelig mellom 2. -14. juli. Jeg har termin 11. juli, så jeg krysser alt jeg har for at det skal klaffe.

Kos deg med pølser og is ;)
Samme utfordring her også; at hun går i ferie nå om to uker, og deretter rett før terminen min.
Krysser fingrene!

Kan jeg spørre om du må betale mye?
Her var det 6 000 kr.

Haha, misstenker at vi har samme jordmor.
6000 her også!
Kanskje det er standard pris?
Jeg synes det er veldig mye penger å betale....
Og det er jo jeg, og ikke jordmoren som skal føde. Selv om jordmoren har veldig mye å si for fødselen! :-)
Men tror ikke jeg har råd til det.

Ser du også skal føde i Fredrikstad. Går du på det Gule huset i Moss??
Det er en stor kostnad, men jeg har funnet ut at det er verdt det for min del hvis det gjør at jeg føler meg trygg denne gangen.

Det hørtes ut som en veldig fin jordmortime. Kunne man bare hatt samme kjemien med alle jordmødre! Ved min første fødsel hadde vi egentlig ikke sånn veldig god connection med jordmoren, men vi hadde en fantastisk jordmorstudent.

Det hørtes ut som en veldig fin jordmortime. Kunne man bare hatt samme kjemien med alle jordmødre! Ved min første fødsel hadde vi egentlig ikke sånn veldig god connection med jordmoren, men vi hadde en fantastisk jordmorstudent.
Ja, tenk om alle var sånn! :-)
Forrige gang gikk jeg kun hos lege, denne gangen ville jeg ha jordmor og lege.
Den kommunale jordmoren veier og måler, men føler at jeg blir avfeid når jeg har kommet med bekymringer.
Har kun vært hos denne private jordmoren to ganger nå, men føles som jeg har snakket med henne flere ganger enn det. Og selv om det koster penger, er det verdt det! :-)
Skulle gjort det mye tidligere, men bedre sent enn aldri. :-)

Back
Topp