Vært hos legen

Chocolate girl

Elsker forumet
Skulle til legen for noe annet, men tok likegjerne med meg urinprøve og fortalte at jeg var gravid. Legen min ble kjempeglad og

sa jeg måtte søke om fødeplass med engang da det kan være vanskelig her i Oslo [:)] Så da har vi søkt om det :) hun hadde også utvendig UL aparat stående som vi tok en titt med, så en svart liten flekk inni livmoren og trodde kanskje hun så et lite slag, men veldig vanskelig å se utvendig hjerteslag så tidlig så ingenting å bekymre seg for, hcg nivået mittvar helt fint :)

Satte opp time i uke 10 for første ofisielle svangerskapkontroll med blodprøver etc, velidg morro!

pluss jeg fortalte det til søstern min idag som gikk helt i taket [:D]

pluss det er langhelg!

ORIGINAL: Sjokkis

Skulle til legen for noe annet, men tok likegjerne med meg urinprøve og fortalte at jeg var gravid. Legen min ble kjempeglad og

sa jeg måtte søke om fødeplass med engang da det kan være vanskelig her i Oslo [:)] Så da har vi søkt om det :) hun hadde også utvendig UL aparat stående som vi tok en titt med, så en svart liten flekk inni livmoren og trodde kanskje hun så et lite slag, men veldig vanskelig å se utvendig hjerteslag så tidlig så ingenting å bekymre seg for, hcg nivået mittvar helt fint :)

Satte opp time i uke 10 for første ofisielle svangerskapkontroll med blodprøver etc, velidg morro!

pluss det er langhelg!

Så bra da!!![:D][:D][:D]

Ps. husker du hva hcg nivået ditt lå på?

nei, det sa de ikke hun sa bare at jeg kunne gå og så skulle hun ringe meg innen en halvtime om det var noe galt. Hørte ingenting så da må jo nivået være bra :)
SKal tilbake i uke 10 så da blir det vanlig svangerskapskontroll med blodprøve rog slikt [:)]

Sa hun at det var vanskelig å få fødeplass i Oslo?
Jeg ringte legen og bestilte time til første kontroll, og fikk ikke time før jeg er 14 uker på vei..

Litt sent å bestille fødeplass da???

ORIGINAL: Sjokkis

pluss det er langhelg!

Wheeeee! [:D]

så bra da:) skulle ønske min lege hadde UL apparat..
er kjekt å fortelle det til familien:p vi klarte ikke å holde oss så lenge.. så alle i vår familie vet det+ noen veninner:)

ORIGINAL: Pernillen

Sa hun at det var vanskelig å få fødeplass i Oslo?
Jeg ringte legen og bestilte time til første kontroll, og fikk ikke time før jeg er 14 uker på vei..

Litt sent å bestille fødeplass da???

Kanskje? vet ikke, hun bare kastet seg over papirene og sa det var viktig å få inn den søknaden så fort som mulig. Men er jo mange som ikke kommer inn til lege før i uke 12 da, så kan jo ikke være helt krise?

Angående fødeplass så er det slik (eller har i hvert fall vært slik de siste årene) at det i perioder er veldig pågang på spesielt Ullevål og Riksen.
En periode måtte du søke i uke 6-8 for å få plass på Ullevål - heldigvis hadde legen min nylig hatt en pasient som ikke fikk plass der fordi de søkte for sent, så hun søkte med EN gang jeg kom inn i uke 8-9, og jeg fikk plass.

Etter at det ble fritt sykehusvalg er det nemlig kvinner som reiser gjennom halve landet for å føde i Oslo, og det gjør at trykket på sykehusene blir så høyt at det faktisk er et problem for de "lokale" fødekvinnene - de må plutselig reise UT av byen for å få plass... [8|]
I tillegg til at de rett og slett har for små fødeavdelinger i forhold til antallet fødsler vi er oppe i nå - det fødes rett og slett flere barn nå enn før, fordi vi ER flere nå enn før. [;)]

Back
Topp