Vært hos legen.

Jeg fikk helsekort å sånt igår,å da fikk jeg en sånn følelse av at jeg er faktisk gravid :p Alt ble litt mer virkelig da :)
 
Jeg var hos legen på tirsdag, fikk bare svangerskapsboken!! De kunne ikke ta noen prøver før etter uke 12?? Det burde jeg ha fått beskjed om, sa legen min?? Hmmm...syns det var rart jeg, har to barn fra før, og fikk helsekort og tok prøver i uke 6-7??
Er det noe nytt, at en må være 12 uker? 13 år siden sist jeg var gravid!
 
Jeg var hos legen på tirsdag, fikk bare svangerskapsboken!! De kunne ikke ta noen prøver før etter uke 12?? Det burde jeg ha fått beskjed om, sa legen min?? Hmmm...syns det var rart jeg, har to barn fra før, og fikk helsekort og tok prøver i uke 6-7??
Er det noe nytt, at en må være 12 uker? 13 år siden sist jeg var gravid!

Jeg er bare 9+5 å de tok alle slags blodprøver og urinprøve på meg igår. Så fikk jeg helsekort å div. Så det var merkelig at ikke du fikk det å at de ikke tok div prøver :/
 
Jeg er bare 9+5 å de tok alle slags blodprøver og urinprøve på meg igår. Så fikk jeg helsekort å div. Så det var merkelig at ikke du fikk det å at de ikke tok div prøver :/


Ja, det syns jeg også!
Jeg fikk ny time 9.juli. De skal se etter antistoffer i blodet, og jeg vet at jeg er rh negativ, så like greit at de venter! Men ble litt sur der og da for jeg ikke hadde fått beskjed!!!
 
Ja, det syns jeg også!
Jeg fikk ny time 9.juli. De skal se etter antistoffer i blodet, og jeg vet at jeg er rh negativ, så like greit at de venter! Men ble litt sur der og da for jeg ikke hadde fått beskjed!!!

Skjønner jeg godt :/ Jeg er å rh negativ..Må du på mange flere kontroller enn normalt pga rhn?
 
Skjønner jeg godt :/ Jeg er å rh negativ..Må du på mange flere kontroller enn normalt pga rhn?

Nei, ikke flere kontroller! Får bare en sprøyte etter fødsel!!
 
Nei, ikke flere kontroller! Får bare en sprøyte etter fødsel!!

Når jeg gikk med sønn min,hva jeg mange flere gang på kontroll for å sjekke antistoffer. Enda det ikke kan skje så mye når man er førstegangs,så har jeg fått time ho JM allerede i uke 12 pga rh neg.
 
Jeg var hos legen på tirsdag, fikk bare svangerskapsboken!! De kunne ikke ta noen prøver før etter uke 12?? Det burde jeg ha fått beskjed om, sa legen min?? Hmmm...syns det var rart jeg, har to barn fra før, og fikk helsekort og tok prøver i uke 6-7??
Er det noe nytt, at en må være 12 uker? 13 år siden sist jeg var gravid!

Så rart... Fekk helsekortet på tirsdag, men alle blodprøvene tok eg i veke 6. Forrige gang tok eg dei i veke 5..
Blei også vegd, tatt blodtrykk av osv på tirsdag, alt blei ført opp på helsekortet. Var akkurat 9 veker på tirsdag.
 
Når jeg gikk med sønn min,hva jeg mange flere gang på kontroll for å sjekke antistoffer. Enda det ikke kan skje så mye når man er førstegangs,så har jeg fått time ho JM allerede i uke 12 pga rh neg.

Jeg kan ikke huske at jeg var på flere kontroller enn det som var satt opp, men det er som sagt 17 og 14 år siden!!!
 
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte komme etter uke 12 pga noen blodprøver kunne man kun ta etter 12 uker..

-mobil taster-
 
Jeg var på kontroll i uke 8 og fikk helsekort og den boka da, i tillegg tok de blodprøver, blodtrykk, sjekka urinen og jeg ble veid. Merkelig at ikke de kunne ta prøver før...

Og ja, det blir helt klart mer virkelig med helsekortet :)
 
Er du rh negativ, så må du ta blodprøver i uke 36 og 38... det er det eneste forskjellen fra rh negativ og pluss :) trenger ikkje noko ekstra kontroller utenom vist det ikkje er noko anna :)

og når ungen kjem ut, så tar dei blodprøve av ungen for å sjekke om h*n er rh negativ eller pluss, vist h*n er pluss, får du en sprøyte innen 72 timer for å forhindre at du lager antistoffer som kan være skadelig for neste unge. er ungen rh negativ, slipper du sprøyten :)

er rh negativ selv :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3
 
Er du rh negativ, så må du ta blodprøver i uke 36 og 38... det er det eneste forskjellen fra rh negativ og pluss :) trenger ikkje noko ekstra kontroller utenom vist det ikkje er noko anna :)

og når ungen kjem ut, så tar dei blodprøve av ungen for å sjekke om h*n er rh negativ eller pluss, vist h*n er pluss, får du en sprøyte innen 72 timer for å forhindre at du lager antistoffer som kan være skadelig for neste unge. er ungen rh negativ, slipper du sprøyten :)

er rh negativ selv :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Hmh..lurer på hvorfor jeg måtte på så mange flere kontroller hos JM da. Det var jo aldri noe galt.
 
Hmm. Var hos legen på tirsdag, å da ble det tatt blodprøver å alt her. Var væll i uke 9 sist. Så aldri hørt at man må vente til etter uke 12. :( Merkelig lege du har.
 
Jeg var hos legen på tirsdag, fikk bare svangerskapsboken!! De kunne ikke ta noen prøver før etter uke 12?? Det burde jeg ha fått beskjed om, sa legen min?? Hmmm...syns det var rart jeg, har to barn fra før, og fikk helsekort og tok prøver i uke 6-7??
Er det noe nytt, at en må være 12 uker? 13 år siden sist jeg var gravid!


Jeg fikk beskjed om det var noe nytt.. At de måtte vente med blodprøver å sånn til etter uke 12.. :)
 
Her må man alltid vente til uke 12 før man får første svangerskapskontroll og de tar blodprøver. Og det skjønner jeg egentlig ganske godt :)
 
Jeg var hos jm i uke 11+4, hun så også jeg måtte komme å ta blodprøvene etter uke 12. Må være noe nytt, har 2 barn fra før å med begge de tok jeg blodprøvene mye tidligere.
 
Back
Topp