Vært hos legen!

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Idag fikk jeg hastetime hos legen pga kvalmen og oppkasten. Ble sykemeldt 1 uke i første omgang også fikk jeg resept på postafen 25 mg. Skal ikke ta den første før i kveld siden man kan bli veldig trøtt av den. Det er jo varseltrekant på pakken til og med :eek:
Spent på om jeg blir å føle meg bedre!

Fikk også tatt hcg som var veldig positiv! :D

Legekontoret mitt har innført en ny "regel" som sier at man ikke får første svangerskapskontroll, helsekort o.l. før man er i uke 12. Så det var jo litt skuffende! Men helt ok. Det blir kanskje mye mer virkelig da, og da er det jo trygt å ha kommet til uke 12 :)

På legesenteret jeg går har det lenge vært rutine å ikke ha svamgerskapskontroll før uke 12... Er jo en del som mister, så å ta blodprøver og bestille fødeplass og slikt skaper bare en masse ekstraarbeid.. Skjønner de egentlig godt jeg :)

Håper Postafenen hjelper :)

Ja det er jo ganske logiskt. Ble bare litt overasket siden jeg ringte for et par dager siden og fikk første kontroll i neste uke av sekretæren jeg snakket med. :)

Håper virkelig postafen hjelper ja. Er lei av å spy...

tok du hcg og fikk svar i dag??? shit. service! skulle ønske min lege også hadde eget lab. er så kjedelig å vente 2 dager på den prøven. min lege skriver helle rikke de papirene før uke 12 ;)
kjedelig med sånn kvalme assa. håper den blir bedre :) blir nok det med postafen ;)

Fikk du resept på postafen? I mitt forrige sv så fikk æ resept på afipran..d e kvalmestillende tabletta..legen og apoteket sa at di ikke ville annbefal å ta postafen og at afipran va bedre. Om du går inn på felleskatalogen.no så kan du les om di der :)

Fikk du resept på postafen? I mitt forrige sv så fikk æ resept på afipran..d e kvalmestillende tabletta..legen og apoteket sa at di ikke ville annbefal å ta postafen og at afipran va bedre. Om du går inn på felleskatalogen.no så kan du les om di der :)

Det sier de kun fordi felleskatalogen fraråder omtrent alt til gravide. Så lenge man ikke driver overforbruk er det trygt. Maks 50 mg per døgn (2 tbl) og ikke over lengre tid.

Tok min første tablett i går kveld, og ble ganske trøtt, sov som en stein i natt hele 15 timer! Og i dag har jeg hatt en fantastisk dag, med både energi og matlyst og myyye svakere kvalme og ingen oppkast! :D
Skal ta bare en halv en i kveld tenker jeg, siden jeg ble så forferdelig trøtt. Sååå letta er jeg nå, etter å ikke ha fungert i to uker var det virkelig deilig med en fin dag :)

Back
Topp