Vært hos legen

FruA

Mamma til 3 :)
Oktobermirakler 2013
Jeg fikk høre hjertelyden igjen, godlyden <3 Dagens høydepunkt, uten tvil, og ekstra herlig siden jeg har lurt litt på hvordan det går med den lille inni der (ingen grunn, bare mammaens bekymring :p) :)

Er iflg menstermin 16+1 i dag, men legen målte magen min (13,5 cm) og jeg er innenfor normalen, men under gjennomsnittet, så han trodde jeg var kortere på vei enn antatt.. Kjente jeg ble skikkelig skuffet, selv om jeg tar det med en klype salt fram til oul. Men får forberede meg på litt tilbake da.. Er jo bare 1 cm fra gjennomsnittet, men det er kanskje skrekkelig mye nå i starten, ikke vet jeg.. Jeg har ikke blitt målt så tidlig før, men har jo ligget under gjennomsnittet med lillebror også (men da målt senere i svskapet), ganske på gjennomsnittet med storebror.. Egentlig er det rart om jeg er veldig mye kortere (han snakket om 1-2 uker kortere) enn jeg trodde, pga jeg har så faste sykluser og har hatt god kontroll på alt sammen.. Men men..

Noen andre som har målt sf-mål? Hvordan lå dere an?
 
Legen målte sf-mål sist kontroll uke 12+3, da var mitt på 11cm.
Jeg skal tilbake på kontroll 23.april, da tar han sikkert nytt mål - 17uker på vei da. Kan oppdatere deg da om du vil? ;)
 
Jeg var hos legen på tirsdag. Hun målte til 15cm. Jeg var da 16+3. Hun sa at ut ifra målene så kan termin stemme ganske bra, og det så sånn ut på kurven også! :) Men dette kan vel variere litt, og endelig svar får man vel på oul? :) Enda en grunn til å glede seg ;)
 
Da jeg var 14+3 ble jeg målt til 13 cm. Innenfor normalen.

Sist svangerskap ble jeg ikke målt før rundt uke 20 første gang.
 
Litt misunnelig på dere som har hørt hjertelyd kjenner jeg :p Har heldigvis fått se at hjerte banker to ganger, og har fått se en aktiv krabat, men gleder meg virkelig til å få høre hjertelyd :D
 
Legen målte sf-mål sist kontroll uke 12+3, da var mitt på 11cm.
Jeg skal tilbake på kontroll 23.april, da tar han sikkert nytt mål - 17uker på vei da. Kan oppdatere deg da om du vil? ;)

Gjerne det :)
 
Ser ut som de fleste ligge høyere ift ukenr, så da kan det kanskje stemme da.. Æsj.. Jaja, ikke noe å gjøre med det, det viktigste er babyen inni der og at han vokser fint, ikke termindatoen.. Delvis grunn til at jeg ble så skuffet er fordi jeg har gått nesten to uker over med begge mine, og hadde nå innstilt meg på ikke før enn midten av oktober, men det var liksom greit.. Men nå kan det fort bli slutten av oktober, noe som er superkjedelig, syns jeg, særlig hvis jeg bikker november (hvis det går an).. Har med mine to andre hatt termin i en annen mnd enn jeg fødte, og psykisk er det litt tøft, for det føles så mye lenger.. Så da tenkte jeg glad at denne gangen kan ikke det gå an (hvis jeg ikke får før og havner i sept..), så håper inderlig de ser på ul at jeg slipper det da.. Jaja, nok syting, alt i alt var det et fint legebesøk, og aller viktigst var det herlig å høre hjertelyden <3
 
Da jeg var på kontroll hos legen da jeg var 12+2 (12+4 i følge henne) så målte ikke legen magen min. Burde hun ha gjort det??
Satser på at jordmor gjør det når jeg skal der om noen uker da :)
 
jordmor målte sf målet mitt til 15cm da jeg var 14 uker... er det mye? aner ikke hva som er normalt jeg...
 
Da jeg var på kontroll hos legen da jeg var 12+2 (12+4 i følge henne) så målte ikke legen magen min. Burde hun ha gjort det??
Satser på at jordmor gjør det når jeg skal der om noen uker da :)
jeg var hos legen 13+2 eller 3 og hun målte ikke sf målet da, men jordmor gjorde det jo bare noen dager etterpå.
 
det vil jeg tro hun gjør da ja :)
 
Back
Topp