vært hos "legen".

turboquattro

Gift med forumet
har vært hos noe som kaller seg selv for "lege". for å si det sånn så har jeg aldri hatt en svangerskapskontroll i nærheten av det her før.

først så mente ho at jeg måtte ta en graviditetstest, så satte ho termin min til 30 desember (ul termin sier 1 januar), en haug med prøver som det ikke er noen vits i (dem som skulle ta prøvene på laben rista på hodet og skjønte ikke vitsen), men de blodprøvene som skulle ha vært sendt inn fikk jeg aldri noe svar på om ble tatt eller ikke selv om jeg spurte flere ganger, så hadde jeg omtrent ikke jern som var målbart selv om jeg har spist jerntabletter i flere mnd uten resultat, blodtrykket var veldig lavt og ja jeg er feit (akkurat som om jeg ikke viste det ifra før og hadde tenkt til å ta en slankekur etter svangerskapet) så da måtte jeg virkelig begynne med lavkarbo (uten noe karbohydrater som helst). jeg satt der i 1,5 time mens ho vimsa rundt og prata med andre mens jeg satt inne på kontoret hennes og venta.

så holder det med at man kun går til jordmor resten av svangerskapet for ho der orker jeg ikke flere timer hos.
 
hallo? for ei dame!!
ja eg går kun til jordmor.. :)

 
jeg klarte ikke å gå på toalettet der så jeg sa at jeg leverte en urinprøve i morra. så ho tar nok en test av den i morra. enda ho hørte hjertelyden til ungen osv i dag etter å ha klundra lenge nok med apparatet. sendte meg til og med hjem med 70/10 i blodtrykk etter å ha skjekket det flere ganger. jeg holdt på å sovne flere ganger inne på kontoret hennes mens ho var mere opptatt med alt anna.
 
I alle daaager! Og sånne mennesker får betalt :o Det er jo litt underholdning da, i det minste ;) Litt skummelt også i grunn.. leger burde ikke vimse rundt.
 
What? Det høres jo helt surrealistisk ut! Hva ville hun med grav.testen da? Du er 27 uker på vei, vil tro at du har bevis både med mage og tidligere legebesøk at du er pregish liksom. Hahaha! Og huff! Får håpe jordmor din er betydelig bedre og fornuftig (kan vel nesten ikke bli verre i alle fall) og at du ikke trenger legen din noen mer gang i løpet av svangerskapet. Lykke til videre!
 
Oi, du skulle bedt om promilletest av legen:P Graviditetstest nå liksom.. Mener å huske fra sist at graviditetstester ikke blir positiv når man er lang på vei, så da ringer vel legen å sier at du ikke er gravid også da;)
 
tar ho en gravitetstest i morra og den blir negativ så skal jeg riste på hodet. etter å ha hørt hjertelyden til ungen og sett magen så burde det vel ikke være tvil skulle man tro. men rareste svangerskapskontrollen jeg har vært på noen gang hvertfall.

glad jeg skal på ul på fredag igjen så tenkte å få dem til å skjekke blodtrykket mitt og skjekke at alt er bra med ungen da. på helsekortet mitt så har ho ikke skrevet hjerteslagene til ungen engang (det ble gjort med de 3 andre barna mine) så jeg føler meg langt ifra trygg før jeg har vært der.

dem tok prøver for å skjekke om jeg har diabetes i dag pga det lave blodtrykket. noen som vet hva dem gjør i svangerskapet hvis man får påvist diabetes?
 


turboquattro skrev:
 dem tok prøver for å skjekke om jeg har diabetes i dag pga det lave blodtrykket. noen som vet hva dem gjør i svangerskapet hvis man får påvist diabetes?


Hvis du har svangerskapsdiabetes blir du fulgt tett opp på sykehuset. Du vil få en del flere ultralyder for å følge med på babyens vekst da det er stor sjangs for å få en større baby. Hvis ditt blodsukker er høyt vil babyen produsere mer insulin, som er et veksthormon. Om du skal begynne med insulin under svangerskapet kommer helt ann på hvor høyt blodsukkeret ditt i såfall er. I noen tilfeller holder det med et regulert kosthold. Da er det snakk om å kutte ut godteri, sukker, hvitt brød...etc Man kan vel kalle det lavkarbo! Selvom diabetssykepleierne sier at man fortsatt skal ha i seg karbo..
Og ja; jeg har diabetes og bruker insulin ;)
 
Er det mulig??!!. Forstår godt du ikke vil gå til henne mer
 
fytti rakkern! Er det mulig?? Hadde bare gått derifra,....
 
Back
Topp