Vært hos legen...

Savira

Elsker forumet
Da har vi vært hos legen på første svangerskapskontroll, og alt ser kjempe bra ut=)
Tok en hel masse blodprøver:)

Legen var så som så... hun het jo duck til etternavn.. og verste var at hun het "anna duck".. måtte igrunn flire litt.
Utenlandsk dame, så hun klarte å skrive navnet til gubben ekstremt feil, enda vi stavet det for henne, anbefalte meg å ikke stresse med å slutte å røyke, bare ta det litt etter litt pga stresset.
Fikk bok og brosjyrer, og fikk beskjed om at jeg skulle ha ny kontroll igjen om 4 ukers tid.
Fikk sendt henvisning til jordmor og UL også.
Så nå er vi endelig igang, og endelig inni systemet! =)

Så alt står bra til med mor og barn!

Så bra at alt stå bra til! Eg skal til legen på torsdag. Gleder meg veldig![:)]

Så bra! Jeg skal til tirsdag!
Er veldig spent på om han vil prøve å få meg opp i stolen, for det nekter jeg altså!!!
Skal bli deilig å komme igang med kontrollene!

Så godt å høre!! [:)] Godt å komme inn i systemet! [:)]

Nullenusken: tror ikke de bruker å ta gu hos legen ved første legetime i forbindelse med graviditet lengre. Det sa i allefall legen min til meg når jeg var der. [:)]

HAHAHAH Anna Duck [:D][:D][:D] Har en litt skrudd fastlege og, så håper å få gå mest til jordmor. Så bra, må være deilig å få det overstått [:D]

haha så morro..Ja duck ja..
tror jeg skulle hatt vanskelig med å holde meg alvorlig i maska da ja..
men kjempe at alt var bra med deg å den lille.
så da er det bare ånyte tiden fremover..
[:D][:D]

Er godt hun ikke er fastlegen min. Han legen jeg egentlig har/hadde, er på ferie, og jeg har nå byttet til en en kvinnelig i nabo-kommunen der vi skal flytte (gamle fastlegen min), men hun slutter 2 august, og da kommer det en ny. Men det er kvinnelig lege det også, og det kan jeg like! =)

og ja... Dr. duck.. mmm... Ble litt skremt, for gamle dyrlegen til kattene til mamma, het dr. duck.. haha.. beste var jo at hun het Anna til fornavn.. Anna Duck! lol

haha ja kan vennligst dr.Duck komme til resepsjonen.. ??
hehe..nei uff..må være et kjedelig etternavn..
[:D][:D]

ORIGINAL: litjpia.tm

Så godt å høre!! [:)] Godt å komme inn i systemet! [:)]

Nullenusken: tror ikke de bruker å ta gu hos legen ved første legetime i forbindelse med graviditet lengre. Det sa i allefall legen min til meg når jeg var der. [:)]

Rutinene tilsier at man ikke tar GU med mindre man skal ta celleprøve (dersom det er tid for denne i løpet av svangerskapet tar de den gjerne med en gang, men min skulle vært i januar, jeg skal ta den på etterkontrollen) eller det er lurt med en klamydiaprøve utfra det den gravide forteller.

Noen leger gjør det nok likevel, ikke alle som følger med på oppdaterte retningslinjer, eller bryr seg om disse. Men det er lov å argumentere...

Back
Topp