Vært hos legen

neselo

Forumet er livet
Har vært hos legen idag, første kontroll. Tok blodprøver, urinprøve, ble veid og målt og legen tok blodtrykk. Alt så fint ut [:)] Legen skrev på helsekortet at jeg hadde preklampsi forige gang, så jeg skulle bli fulgt opp oftere etter uke 24. Det var godt å høre..

Så bra at alt så fint ut[:)]

Og at du får ekstra oppfølging i forhold til preklampsien[:)]

Jeg vet nøyaktig hvordan du føler deg nå...Er sååå en lettelse å bli tatt på alvor...Spes når det kommer til svangerskapsforgiftning...Synes enkelte leger tar det for gitt hvor farlig det faktisk er...

Godt du får tett oppfølgning...

ORIGINAL: *MaCa*

Jeg vet nøyaktig hvordan du føler deg nå...Er sååå en lettelse å bli tatt på alvor...Spes når det kommer til svangerskapsforgiftning...Synes enkelte leger tar det for gitt hvor farlig det faktisk er...

Godt du får tett oppfølgning...

Helt enig, det er ikke noe å spøke med!

så bra med god oppfølging, når fikk du preklamsi sist ? Tidlig eller sent i svangerskapet

Alltid bra å bli fulgt opp;)
Men hva er preklampsi?

Så fint å høre at alt var bra :D

ORIGINAL: FruStina

så bra med god oppfølging, når fikk du preklamsi sist ? Tidlig eller sent i svangerskapet

Jeg fikk det omkring uke 36, så ganske sent egentlig..

ORIGINAL: Jaybird

Men hva er preklampsi?

Det er svangerskapsforgiftning...

[:)]

ORIGINAL: neselo

[/quote

aha...så jeg bør nevne det jeg også da, for jeg fikk også sent [:)] Derfor jeg lurte, får håpe det går bra denne gangen likevel da

[/quote

aha...så jeg bør nevne det jeg også da, for jeg fikk også sent [:)] Derfor jeg lurte, får håpe det går bra denne gangen likevel da

Jepp, lønner seg å nevne det så de vet om det. Legen min skrev det på kortet på "merknader"... ror det er ca 40% sjans for å få det igjen- mins jeg leste det et sted en gang. Er jo best å være på den sikre siden [:)]

[/quote

Jepp, lønner seg å nevne det så de vet om det. Legen min skrev det på kortet på "merknader"... ror det er ca 40% sjans for å få det igjen- mins jeg leste det et sted en gang. Er jo best å være på den sikre siden [:)]

Ja absolutt best å være på den sikre siden ja, får satser på at det går bra uansett, jeg fikk heldighvis bare svak sf, men ble satt i gang etter 1 til 2 uker innleggelse

ORIGINAL: Jaybird

Men hva er preklampsi?

Det er svangerskapsforgiftning...

[:)]

Ok. Da er det i hvertfall godt å få ekstra oppfølging! Håper du slipper det denne gang da!

Back
Topp