Vært hos legen no

tojenter

Forumet er livet
No har jeg akkurat kommet hjem fra legen, og han sier at jeg er 7 uker på vei...noen som kan forklare det til meg??? Jeg hadde nemlig siste mens 29 mars, og det er 6 uker siden i morra... sa det tilø han, men han sa fortsatt at jeg er 7 uker på vei...
Men det er jo moro hvis jeg er en uke lenger på vei enn jeg trodde da.[:D]

men så er d ultralyden som vet helt sikkert hvor langt man er på vei... legene sier så mye rart[:D]

jeg er 5+6 uker på kalkulatoren på BV...
Skjønner ikke hvordan han kom frem til 7 uker, men det er han som er lege så han vet vel hva han snakker om..

ja, man skulle det at legene visste.. men dem er ikke så nøye på d.. tro meg.. dem overlater til UL dem.. legen min satt å telte uker på vanlig kalender, å gav meg termin 20.des..  regnet ut på tabellen t BV at jeg har termin 25..

Da jeg ringte til legekontoret, regnet de standardsyklus selv om jeg sa min var lengre. Så ifølge dem er jeg 8 uker i dag. Skal til legen neste uke, så fram til da tror jeg mer på min egen beregning. Tror egentlig ikke jeg stoler på legen heller før jeg har vært på ul...

Hmmm får stole på meg selv da... og da er jeg 5+6 uker på vei... Trickeren min vises en dag feil...[:D]

ja, det er best å stole på sin egen termin... da jeg gikk med min første så regnet legene ut at jeg skulle ha i i slutten av april.. UL tilsvarte termin 31.mai.. men han kom 17.mai... å han var stor.. så d var ikke 14dager før tia.
Da hadde jeg ikke selv noen dato.. men da jeg fikk minsta mi, så fikk jeg henne 2 dager før UL termin. Så noen ganger stemmer det, andre ikke..
Så jeg har nå myyye bedre tro på egen termin, enn både legenes og UL.

Fikk samme termindato som jeg har kommet frem til selv ( 5 januar)
Men han mente likevel at jeg er 7 uker på vei og ikke nesten 6...

Kanskje han bare teller dårlig [:D] Vanskelig vet du... 1, 2, 5, nei vent, 4, 7... *lol*

He he, syns det i grunn er litt festlig det der med egen utregna termin og det legen serverer, for det samme skjedde med meg forrige uke. Jeg trodde jeg var 4 uker på vei, men da protesterte han og sa neida du er mellom 5 og 6 uker på vei, og da sa han det ut fra størrelsen, etter UL undersøkelse.Så hadde jo liksom regna ut at jeg hadde termin den 7 januar jeg da, men nå blir det plutselig ett nyttårsbarn sa han! [:D] Moro. Men satser nå å høre på legen jeg da. Det retter seg sikkert opp etterhvert alikevel når lille har blitt enda større inni her, da blir det sikkert enklere å anslå termin. Tror dere ikke? Klem

Da jeg var på UL i uke 18 så fikke jeg samme beskjed. Jordmor flyttet terminen en uke + en dag fremover. Jeg forstod ikke en dritt, forklarte at jeg hadde siste mens 2.oktober og ut i fra så var ikek jeg kommet så langt. Hun svarte at egget kan bruke kortere og lengre tid ned til livmoren, og da stemmer liksom ikke mensterminen..... Det var noe sånt hun så. Jaja tenkte jeg da, hoppet vi over en uke og det var jo i grunn greit det.

Jeg tror på min egen utregning... for jeg vet når jeg hadde siste meds og når jeg hadde el... så da stemmer det nok at jeg er 5+6 uker...
Nete gang jeg skal til legen den 13 juni, så skulle vi få høre hjertelyden hvis han fant den...
Var ikke sikkert man kunne høre den da så tidlig sa han... men jeg håper[:D]

Back
Topp