Vært hos legen idag

Mirus

Forumet er livet
Var på første svangerskapskontroll idag. [:)] Var spent og hadde gleda meg til å høre hjertelyden. Fikk jeg høre den?!! NEI, for hun mente det var for tidlig. Herregud, dere hører da med babywatcher nå. Skal liksom legen sitt utstyr være dårligere? [8|] Hun var så stressa, så hadde ikke tid til å ta gu. Må tilbake å gjøre det i neste uke. [:'(] Urin og blodtrykk var fint da, også fikk jeg tatt blodprøver og ordnet det helsekortet.

Isj, ble litt lei meg jeg altså eller skuffa er vel et bedre ord. [>:] Ringte t jm, men hun har ikke kontortid før på onsdag. Tenkte jeg ringer dit og ordner meg en time, for da får jeg kanskje høre hjertet og tatt sf-mål. Legen gjorde ikke det heller. [&o]

Også tenkte jeg å spørre om hun kunne lytte på lillemor, for hun hoster sånn om natta. Gadd ikke det, når hun ikke hadde tid til å ta gu på meg en gang! [:'(]

Alt i alt misfornøyd mao! [>:]

Det er mange leger som velger ikke å høre etter hjertelyd, fordi det i veldig mange tilfeller er for tidlig å høre det, og så stresser det de vordende mødre.

Kjipt at hun hadde så dårlig tid! Til min første legesjekk var det avsatt masse tid, det var godt og betryggende (lege hørte hos meg heller ikke på hjertelyd).

Ja, vet det med tida. Men når man er over 12 uker, så burde det da ikke være noe problem synes jeg. [&:]

ikke noe kjekt!! håpe du får komme til JM og at legen din e mindre stressa neste uke.. e vel mye stress på legene nå i feiren..

Hei
Var også hos legen i forige uke, var da 13+ 3, hun kunne da heller ikke finne hjertelyden. Skal tilbake i løpet av denne uka å prøve igjen. Hun sa før hun prøvde at det kunne være fortidlig, og at babyen kunne ligge med tærne opp. Jordmor sa hun hørte han sparka mot doppleren, men for å berolige meg skulle jeg få komme tilbake å prøve en gang til :-)

ORIGINAL: Mirus

Ja, vet det med tida. Men når man er over 12 uker, så burde det da ikke være noe problem synes jeg. [&:]

Jo, det skal visst fortsatt være ganske vanskelig da[:)]

Back
Topp