Vært hos legen idag!

Ronja123

Flørter med forumet
Oktoberskattene 2015
Var hos legen idag! :) Fylte ut papirer og tok en del prøver.
Han tok også utvendig ultralyd på meg. Den gode nyheten er at han fant en liten bønne og han tror han så hjerteslag(var ikke 100% sikker).:Heartred Sååå glad for det :Heartred

Men han tror ikke jeg var så langt på vei som jeg burde.. Han snakka om 6 uker på vei. Men så nevnte han at lille spira var 2 cm, det kan vel ikke stemme.. Ifølge mine beregninger er jeg minimum 8+1, da eggløsningstesten slo ut hvertfall. Siste mens var for øvrig 13.januar.

Er egentlig super forvirra nå. Kan han ha ment at "spira" er 6 uker gammel og at jeg ta er 8 uker på vei?
Hvis jeg hadde vært 6 uker, ville han sett noe på utvendig ultralyd da?

Ikke bare bare å være førstegangsgravid dere :angelic: Skal tilbake om 3 uker, men tror kanskje jeg skal bestille meg en time til privat:):)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    629,2 KB · Visninger: 69
Ved 6 uker ville det vært veldig vanskelig/ikke mulig å se noe ved utvendig ul. Jeg tok ul i går 9+0, og da var det fortsatt en selvfølge å ta innvendig ul. Og 2 cm er mer enn 6 uker ihvetfall (mini her var 2,27 cm i går) :) så vil tro at legen kanskje bare er litt uerfaren med dette og at dine beregninger stemmer best :)
 
Ved 6 uker ville det vært veldig vanskelig/ikke mulig å se noe ved utvendig ul. Jeg tok ul i går 9+0, og da var det fortsatt en selvfølge å ta innvendig ul. Og 2 cm er mer enn 6 uker ihvetfall (mini her var 2,27 cm i går) :) så vil tro at legen kanskje bare er litt uerfaren med dette og at dine beregninger stemmer best :)


Takk for svar :)

Håper det er riktig. Tenkte å bestille privat time om 2 uker, så får jeg kanskje mer svar da :)
 
Takk for svar :)

Håper det er riktig. Tenkte å bestille privat time om 2 uker, så får jeg kanskje mer svar da :)
Variasjoner er det alltids, men synes 2 cm og 6 uker hørtes veldig stort ut (med mindre han snakket om fosterets alder da). Håper ul om 2 uker vil gi deg et bedre svar :)
 
Jeg har første legetime på torsdag og er selvfølgelig veldig spent. Dette er min første graviditet, så alt er nytt og ukjent. Dere som vet mer enn meg, på torsdag er jeg 14 uker på vei. Er så spent på om det er mulig å få et "livstegn" fra magen, er det feks mulig å høre hjertelyd eller ultralyd? Vet ikke hva slags utstyr min fastlege har men. Har han ultralydapparat? Takknemlig for svar!
 
2 cm tilsvarer over 6 uker iallfall! Jeg var på UL, og da gyn målte 1.27 sa han det tilsvarte 7+5/6...
 
Jeg har første legetime på torsdag og er selvfølgelig veldig spent. Dette er min første graviditet, så alt er nytt og ukjent. Dere som vet mer enn meg, på torsdag er jeg 14 uker på vei. Er så spent på om det er mulig å få et "livstegn" fra magen, er det feks mulig å høre hjertelyd eller ultralyd? Vet ikke hva slags utstyr min fastlege har men. Har han ultralydapparat? Takknemlig for svar!
Så spennende :)
Ikke alle fastleger som har ultralydapparat, tipper de fleste ikke har det. Men mulig han har doppler, som gjør at du kan få høre hjertelyden :) hjertelyden hører man ganske lett når du er 14 uker :) lykke til :)
 
På min første UL så kunne vi se noe på utvendig MEN spiren ble målt til 7,5 mm og det tilsvarte 6 uker, så du er nok lengre på vei. Det kan veldig godt hende han mente at spiren er 6 uker gammel og at du er 8 uker på vei? :)
 
Tenker kanskje at han mente at babyen er 6 uker gammel, og da er jo du 8 uker på vei. Jeg var nettopp på ul ved 9+3, og da var babyen 2,6 cm…
 
Jeg har første legetime på torsdag og er selvfølgelig veldig spent. Dette er min første graviditet, så alt er nytt og ukjent. Dere som vet mer enn meg, på torsdag er jeg 14 uker på vei. Er så spent på om det er mulig å få et "livstegn" fra magen, er det feks mulig å høre hjertelyd eller ultralyd? Vet ikke hva slags utstyr min fastlege har men. Har han ultralydapparat? Takknemlig for svar!

Forrige svangerskap var jg på kontroll hos legen uke 12, da fant hun hjertelyden og veide meg etc .. men ul måtte jeg ta privat. Tok privat uke 14 og vi fikk et fantastisk flott 3D bilde og fikk vite kjønnet som og stemte med hva han ble ;)

Er nå uke 9×5 og fant hjertelyden hjemme for 1 uke siden.

Du skal så absolutt kunne finne liv uke 14 ;) mest sannsynlig prøver legen å finne hjertelyd i allefall :)

Legger ved vårt bilde fra uke 14 sist
 
Ønsker deg masse lykke til på torsdag :) Får håpe legen din har ultralydapparat!

Satser på at dere har rett jenter!
Ganske sikker på at han sa 2cm.. Begynner nesten å tvile på meg selv og det glemske gravidhodet mitt :angelic: Hehe..
Men han klarte å se noe på utvendig ultralyd og det er et godt tegn!

Har bestilt meg time privat tirsdag 7.april. Da blir det innvendig ultralyd, så får sikkert noen flere svar da:) Tida går ikke fort nok..:p
 
Back
Topp