Vært hos legen idag..

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
...og det var det aller første legebesøket i graviditeten.
Jeg informerte om første dag i siste mens (som var 16. Januar), og legen regnet seg frem til at jeg er 5+1 idag, og har termin 26. Oktober.

I følge babyverden, med første dag i siste mens som den 16, har jeg termin 23. Oktober, og er 5+2 idag. Hvorfor stemmer ikke dette overrens? Jeg redigerte infoen min her inne, og skrev 26. oktober, men da fikk jeg beskjed om at jeg bare var 4+3 uker på vei? Og det stemmer jo hvertfall ikke!

Termindatoen er jo ikke det viktigste, heller hvor langt jeg er på vei, så jeg endret tilbake til 23 jeg, og er i følge babyverden 5+2, altså en dag foran legens mening.. (det ble bare tatt en urinprøve, og ingen blodprøve).

Fikk med  meg noen brosjyrer hjem, og skal ha neste sjekk mellom uke 12-16 sa legen. I mellomtiden skal jeg oppsøke jordmor først. Og før det skal jeg på tidlig ultralyd. Tenkte i uke 9 kanskje? Eller 10?

Gleder meg! Og er bittelit mindre redd idag :)
 
Det kan være gammel o ny regnemåte. Noen regner svangerskap som 40 + 2 mens andre reegner som 40 + 3. :)
 
Også har det vel litt å si om det regnes 28 dagers syklus, eller lengre/kortere syklus... Det samme skjedde med meg, og jeg ser at Babyverden kun regner 28 dagers syklus, selv om jeg tastet inn 30 dager!
 
Back
Topp