Vært hos lege i dag

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
og der tok jeg en sjekk av en evt soppinfeksjon og blodtrykk!

Jeg hater å ta blodtrykket altså!! Aner ikke hvorfor jeg blir så voldsomt stresset av det liksom!! Kjære vene!! :)

Så nå hadde jeg 137/84, litt høyt, så NÅ starter den supersunne livsstilen min!!

IKKE SNAKK OM Å UTSETTE SNUPP FOR NOE SOM HELST!!

SÅ:

Kutt mest mulig salt mat

kutt koffeinholdige drikker

kun 1 melkesjokoladerull på lørdager, dersom behovet er superhøyt :)

Spise ofte og lite

mye grønnsaker

Så da får vi se :) Må vel oppdatere dagboken min nå :)

lykke til med din "nye" livsstil :) viktigste er å spise det du og barnet i magen trenger av næring og vitaminer osv ;) altså mye grønnsaker og noe frukt og kjøtt..og ikke få i deg så altfor mye sukker.. jeg spiser en del godteri i helgen :P men funker så lenge jeg prøver å spise sunt ellers..salt bruker jeg nesten aldri, bruker heller annet krydder.. (blitt en vane etter min eldste datter begynte å få hjemmelaget mat, når hun var baby) :)

Er nok ikke bare du.. Jeg blir også stressa av å måle blodtrykket. Teit, men klarer ikke styre det..

Jeg var også superstressa en gang så da ble det målt til 156/90!!! Måtte tilbake etter en time og da hadde jeg roa meg mye så da var det 115/60. Det det pleier å ligge på hos meg så jeg er fornøyd enda :) verre da jeg skal veie meg :p eller ta blodprøve/stikk i fingeren :p

Det blodtrykket der kommer nok av stress ;) Hadde du fått ligge i et stille og rolig rom i 15 minutter og tatt blodtrykket 3 ganger, hadde nok resultatet vært annerledes :) Høyt blodtrykk i graviditeten kommer ikke av "usunn" livsstil, men av graviditeten i seg selv og evt. begynnende svangerskapsforgiftning.

Lurt å være sunn, både for deg og den lille :) Du kan vel si fra at du blir stressa av å måle blodtrykk, og heller måle flere ganger som Sphynx sier? :) Hørtes ut som en god ide :)

Ja jeg tar hvilende blodtrykk, sitter på ett eget rom hvor de tar blodtrykket mitt 6 ganger med 2 min mellomrom:)

Forrige gang følte jeg meg mer rolig og hadde 127/74, denne gangen var jeg litt stresset... duste meg....

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Det var jo ikke sånn kjempemye høyere enn vanlig blodtrykk da, men likevel kjekt å være litt "føre var". For det blir jo ofte ikke bedre utover sv.skapet..
Har du sett denne? http://www.klikk.no/helse/dinkost/article294971.ece
Har og hørt at det kan hjelpe å spise mer omega3 ;)

Jeg blir også litt stressa av å måle blodtrykket, så kjenner til tanken.

Spiser også litt for mye godteri, men prøver å spise så lite som mulig. De siste ukene har jeg hatt sånn skikkelig sug etter noe å spise hele tiden! Konstant hele døgnet liksom.. har lyst på noe godt, men vet ikke helt hva.. Så må prøve å finne noen alternativer til kveldsgodt med frukt, grønnsaker etc., så jeg slipper å snoke i kjøkkenskapene :P

Back
Topp