Vært hos kiropraktor

Mailykke2

Forelsket i forumet
Da har vi vært hos kiropraktor med vår lille tulle. Han fant noe i korsryggen, nakken og skulderen hennes. Han håpte at etter tre kanskje fire behandlinger til vil hun være god :)
I tillegg sa han at vi har en utrolig våken og nysgjerrig jente, så legging vil nok hele tiden være noe problematisk - vi må iallfall planlegge litt etter det og være obs på det. 

Jeg trenger derfor litt råd: Hvordan få henne til å sove uten at det er knyst?
Han anbefalte å ha noe lyd i rommet sånn at hun ikke bråvåkner av en hver lyd. Jeg har alltid sagt at min unge skal tåle å sove med lyd rundt seg, men hvordan kan jeg klare å vende en nysgjerrigper til å sovne selv med lyder rundt henne? :P Noen gode tips eller erfaringer? :)

Lohne skrev:
Last ned voggesang- app! Baby sleep sounds funker supert her :-)

Har testet den, var ikke særlig vellykket :P

Hvordan var det han behandlet henne? Var det fælt for deg og se på liksom?
Har selv gått til kiropraktor og vet jo at det ikke akkurat et spesielt godt og kan være brutalt..
Får inderlig håpe dette hjelper for dere da:)

Nei si det - hun høres akkurat ut som gutten min på 2 år!! Han er også utrolig var og nysgjerrig av seg, og det var han allerede før jeg kom hjem fra sykehuset! Han er bedre nå, men har aldri sovet noe spesielt på dagtid. Våknet av den minste lyd/forandring på lyder. Sovnet han med lyder rundt seg, så våknet han da det ble stille... Håpløs :-) Jeg fant aldri på noe lurt for å endre dette, jeg var visst akkurat slik da jeg var baby (gjett om jeg har fått høre det)

Leggerutinene hans på kvelden har blitt veldig bra, og han sovner av seg selv. Dette ble bedre da han var 1,5 år ca.

Denne gangen har jeg fått ei jente som er rolig, sover mye, sovner av seg selv og liker at det er bråk og masse lyder da hun skal sove. Greit å få oppleve det også, spesielt da hun er barn nr 3 :-)

Hvor ofte skal dere til behandling? Hva koster det? Hva heter kiropraktoren? Mange spørsmål :) Vi har jo også ei som sover lite på dagen. Hun sovner nokså greit (når vi holder henne), men hun sover så korte lurer, våkner etter 5 min eller kanskje 30 min liksom. Og hun vil sjelden ligge i vogna, bare på trilletur. Jeg vet jo ikke om hun har låsninger, hun griner ikke viss vi holder henne, men kan jo ikke holde henne hele dagen liksom..

Hehehe, må bare le, for er som å forklare hvordan mi første var. Jeg la henne til slutt bare inne på rommet med lyset på. Syns det var bedre enn å få ei overtrøtt frøken.... Men om det var lurt vet jeg ikke... Hun sovnet aldri i vogna. Noen ganger i bil. Først når ho var over året og soven gang om dagen så sovna ho i vogna. Men ingen tips i grunn... Bare legg ho i stua nå foreløpig og se hva som skjer.. Og gjør det du ellers ville gjort. Er ho trøtt så sovner ho til slutt....kanskje;)

Men utrolig bra at han fant det som plager ho. Så får dere en blidere unge med mindre plager snart:)

Mamsol skrev:
Hvor ofte skal dere til behandling? Hva koster det? Hva heter kiropraktoren? Mange spørsmål :) Vi har jo også ei som sover lite på dagen. Hun sovner nokså greit (når vi holder henne), men hun sover så korte lurer, våkner etter 5 min eller kanskje 30 min liksom. Og hun vil sjelden ligge i vogna, bare på trilletur. Jeg vet jo ikke om hun har låsninger, hun griner ikke viss vi holder henne, men kan jo ikke holde henne hele dagen liksom..

Vi skal til ny behandling til torsdag :) første time kostet 550, også er det 350 for de andre, dyrt men det må til :P
Kiropraktoren heter Stein Ibanez, sørlandets tverrfaglige senter i sørlandsparken :) Var veldig flink, forklarte hva han gjorde underveis, kom med tips og anbefalinger. 
Syns ikke det var ekkelt å se på ::)

Syns du skal ta en sjekk, bedre med en for mye enn en for lite tenker jeg :)

Heleneholt skrev:

Mamsol skrev:

Vi skal til ny behandling til torsdag :) første time kostet 550, også er det 350 for de andre, dyrt men det må til :P
Kiropraktoren heter Stein Ibanez, sørlandets tverrfaglige senter i sørlandsparken :) Var veldig flink, forklarte hva han gjorde underveis, kom med tips og anbefalinger. 
Syns ikke det var ekkelt å se på ::)

Syns du skal ta en sjekk, bedre med en for mye enn en for lite tenker jeg :)

Takk for svar! Tror jeg vil teste det ut, så kan vi om ikke annet utelukke at det er låsninger. Håper jenta di blir bra, du får oppdatere ang hvordan behandlingen går.:)

Back
Topp