Vært hos jordmor

Ole Brumm

Forumet er livet
Ja idag var det endelig min tur til å dra til jordmor. Jeg var der i 1 1/2 time og hadde masse å prate om. Hun er bare helt herlig, kjenner til henne så jeg har valgt henne selv om jeg ikke egentlig hører til den HS. Symfysen var helt etter boka sa hun og jeg fikk høre hjertelyd!! 164 slag... [:)][:)][:)][:)]
ååå endelig kom den bekreftelsen jeg har ventet så lenge på. Så i morgen skal alle mine kollegaer får vite om bebisen!
Må ta sånn j*vla glukosetest igjen pga svangerskapsforgiftning sist, æsj gruer meg, det smaker helt pyton[&:]

Så skulle jeg ta B og C vitaminer.

Men jeg fikk ikke "lov" til å spise mer salami da.. ja ja.

ORIGINAL: LovelyTwo

Grattis, så trivelig. en liten tuppelure i magen din føler jeg [:D] kos deg videre, og lykke til med G-testen.

Hihi, hvis det er hjerteslagene du tenker på så hadde Magnus veldig høye han også. Men så både var og er han en meget aktiv fyr[:D]

Gratulerer med en vel gjennomført kontroll. JM hørtes ut som en flott dame[:D]

Må du ta en glukose test??? Hva er det? Flytende medisin som du tar over tid eller?? Jeg hadde også sv.skaps forgiftning og er veldig nysgjerrig på alt som har med det å gjøre! Skal til legen i morgen, sa da får jeg vel litt svar på ting jeg lurer på[8|]

ORIGINAL: Andregangsgravid

Må du ta en glukose test??? Hva er det? Flytende medisin som du tar over tid eller?? Jeg hadde også sv.skaps forgiftning og er veldig nysgjerrig på alt som har med det å gjøre! Skal til legen i morgen, sa da får jeg vel litt svar på ting jeg lurer på[8|]

Jeg tok det forrige gang også. På Fürst. Pga at jeg er litt overvektig og har en stoffskiftesykdom. Jordmor sa i går at det svangerskapsdiabetes kunne henge sammen med svangerskapsforgiftning som jeg fikk sist. Fødselen ble satt i gang også pga dette.
Selve testen er at man faster fra midnatt av, går til legen om morgenen, tar blodprøver, drikker en jævla ekkel guffe - 3 dl og det smaker helt pyton. Så må du sitte og slappe av i 2 timer og så ta ny blodprøve. Naboen til Fürst der jeg bor er et bakeri og da jeg skulle lene meg ut vinduet for å få frisk luft traff bollelukta meg midt i fleisen og jeg løp rett på do for å spy. Er mange som spyr[&:], men man må klare å holde det nede i et visst antall minutter, lurer på om det er 15-20 min ellers må du ta ny[&:].
Jeg vemmer meg bare jeg tenker på det, æsj æsj æsj.

Men for all del om det kan gjøre sånn at jeg slipper alt jeg gikk gjennom sist så gjør jeg det gjerne (vel vel..).

Jordmora mi hadde akkurat vært på kurs om dette og hun sa at de gikk glipp av 20% som hadde svangerskapsdiabetes, derfor sender de heller litt for mange folk enn omvendt. Var visst noen kommuner som sendte alle sine gravide på glukosetest også.

Back
Topp