Vært hos jordmor :)

FruA

Mamma til 3 :)
Oktobermirakler 2013
I dag har jeg vært på mitt første jm-besøk, har hatt to legetimer tidligere + oul, da :)

Det var en ny jm for meg, men hun virket grei, så det er bra :) Ellers var alt fint, hjertelyden til lille lå på 140, sf-målet var nå 23 cm (22+2 i dag), bra blodprosent og blodtrykket mitt 115/75. Og til sammen 0,5 kg opp, så nå har det snudd, jeg har jo vært på minussiden helt til nå, pga dårlig form i starten..

Vet ikke om noen husker, men i uke 16 var jeg hos lege og han målte sf, men det ble da ganske lite, slik at han trodde jeg var kortere på vei enn jeg trodde med en uke eller to.. Det kunne jo ikke stemme ift når jeg tok testen, men jm sa i dag at han måtte da ha målt feil, i alle fall lå jeg over gjennomsnittet nå ;) Men babyene vokser jo i rykk og napp også da :)

Andre som har vært hos jm i det siste/skal snart? :)

Så fint at alt er bra :)

Var også hos jordmor i dag. Ligger over symfysemålet, men vet ikke om det er fordi det er en stor baby eller mye fostervann, så må bare tenke litt ekstra på sukkerinntaket inntil vi ser det på 3D i slutten av juli. Jeg vil jo ikke ha en verre fødsel enn jeg må :p
Ellers noe lavt blodtrykk, men innenfor normalen. Og babyens hjerte slår :)

Så bra :-) var til lege i uke 22, og skal til jordmor i uke 28. Har ikke vært til jordmor enda, så det blir spennenede :-)

så fint at alt så bra ut :-)

jeg skal til lege på torsdag og jordmor på mandag :-) gleder meg :-)

Så fint å høre at alt var bra :)

Selv skal jeg til jm på fredag, gleder meg så til å få høre den fine hjertelyden igjen :D

Hvis man velger å gå til både lege og jordmor, går man liksom den ene svangerskapskontrollen til lege, og så neste kontroll til jordmor, eller kan man bestille time hos jordmor og gå så ofte man vil utenom? Selve svangerskapskontrollene er jo gratis, men alt er vel ikke det? Jeg har kun vært hos lege til nå, og lurer på om, og evt når, jeg skal til jordmor... Hm :)

Hvis man velger å gå til både lege og jordmor, går man liksom den ene svangerskapskontrollen til lege, og så neste kontroll til jordmor, eller kan man bestille time hos jordmor og gå så ofte man vil utenom? Selve svangerskapskontrollene er jo gratis, men alt er vel ikke det? Jeg har kun vært hos lege til nå, og lurer på om, og evt når, jeg skal til jordmor... Hm :)

Du kan velge hvem du vil gå til, enten annenhver gang eller kun lege/kun jm eller litt her og litt der :) de ser jo når du har hatt kontroll sist, og tar deg nok ikke inn mer enn normalt om det ikke er noe som tilsier at du trenger tettere oppfølging.

Jeg går hit og dit som de sier til meg, samme for meg :P nå har jeg vært to ganger hos lege, jm sa at siden alt er fint kan jeg gå til henne noen ganger og gå til legen mer mot slutten igjen eller om jeg skulle trenge medisiner mot feks uvi (som jo ikke er uvanlig i svskap) :)

Så fint at alt er bra :)

Var også hos jordmor i dag. Ligger over symfysemålet, men vet ikke om det er fordi det er en stor baby eller mye fostervann, så må bare tenke litt ekstra på sukkerinntaket inntil vi ser det på 3D i slutten av juli. Jeg vil jo ikke ha en verre fødsel enn jeg må :p
Ellers noe lavt blodtrykk, men innenfor normalen. Og babyens hjerte slår :)

Greit å få det sjekket, men stort sett går det jo greit :) uansett ikke dumt å kutte ned på sukker da ;) ikke akkurat noe man trenger (selv om det føles sånn av og til :P) sa jm din at du måtte passe deg, eller gjør du det for egen del? Lå du over det grønne?

Flott å høre at alt er bra :)
Skal til lege på torsdag. Skal bli godt å høre hjertelyden igjen. Er også veldig spent på sf målet, synes magen min er gedigen! :P

Var oss JM i går :) lå og over det grønne feltet, men hun mente det var ganske normalt rundt uke 21. Mener det var slik sist og.

Bra at du likte JM de :)
Alltid koselig med jordmor time ;)

Greit å få det sjekket, men stort sett går det jo greit :) uansett ikke dumt å kutte ned på sukker da ;) ikke akkurat noe man trenger (selv om det føles sånn av og til :p) sa jm din at du måtte passe deg, eller gjør du det for egen del? Lå du over det grønne?
Ligger litt ovenfor de strekene på skjemaet i alle fall :p Hehe..
Hun nevnte at det er greit å passe seg, at man ikke bør få i seg altfor mye sukker, og at når de snakker om sukker, så er det også sukker i frukten de tenker på. Så det beste er meloner i ulike typer :) Og melon er jo godt det, men kjenner det kan bli en utfordring. Fikk beskjed om at jeg ikke måtte bli hysterisk da, men det var bare noe å tenke på :)

Flott å høre at alt er bra :)
Skal til lege på torsdag. Skal bli godt å høre hjertelyden igjen. Er også veldig spent på sf målet, synes magen min er gedigen! :p

Bedre den er stor enn for liten, tenker jeg :P Bare det ikke blir 5 kg baby til slutt da :P

Var oss JM i går :) lå og over det grønne feltet, men hun mente det var ganske normalt rundt uke 21. Mener det var slik sist og.

Bra at du likte JM de :)
Alltid koselig med jordmor time ;)

Å ja :) Jeg tror jeg har hatt mindre mage med de andre, nemlig :P Men, men, skal prøve å tenke over hva jeg spiser, ikke hive inn med sukker, så får vi se etterhvert ;)

Ligger litt ovenfor de strekene på skjemaet i alle fall :p Hehe..
Hun nevnte at det er greit å passe seg, at man ikke bør få i seg altfor mye sukker, og at når de snakker om sukker, så er det også sukker i frukten de tenker på. Så det beste er meloner i ulike typer :) Og melon er jo godt det, men kjenner det kan bli en utfordring. Fikk beskjed om at jeg ikke måtte bli hysterisk da, men det var bare noe å tenke på :)

Ja, min jm nevnte også noe om dette, men ikke for å bli hysterisk da.. Har melon i kjøleskapet og det er jo kjempegodt!! :)

Ja, min jm nevnte også noe om dette, men ikke for å bli hysterisk da.. Har melon i kjøleskapet og det er jo kjempegodt!! :)
Ja så absolutt! Men jeg er så glad i all slags frukt! Og kaker! :p

Ja så absolutt! Men jeg er så glad i all slags frukt! Og kaker! :p

Hehe, ja, kjenner at feks is er jo kjedelig å la være, men men.. Jordbær er kanskje ikke så ille? Det er hvertfall lite kalorier i de, men er ikke sikker på sukkeret..

Hehe, ja, kjenner at feks is er jo kjedelig å la være, men men.. Jordbær er kanskje ikke så ille? Det er hvertfall lite kalorier i de, men er ikke sikker på sukkeret..
Jordmor sa at det er en del sukker i jordbær, burde ikke spise for mye av de mente hun da..?

Back
Topp