Vært hos jordmor

fruluna

Forumet er livet
Vært hos jordmorkontroll i dag, og hun var så fornøyd så! Alt så bra ut [:)]
BT var 111/75,hjerterytmen til babyen var 144, ingen ødemer og vekten viste 61,6.. [&:]
Tok RH minus blodprøve også.

Også fikk jeg med et skjema som heter tell trivsel. Er noe nytt de har begynt med, så jeg skal telle sparkene til babyen hver dag.. Får litt å drive med jeg da.. he he.
Noen andre som har fått sånn skjema?

Ble 100% sykmeldt også i dag. Har gått i 50% til nå, men hun mente at jeg burde holde meg i ro mest mulig pga bekkenløsningen.. Grr blir det enda lengere tid å vente..

Var det jordmor som sjukemeldte deg? Nei, det var vel legen vel...?
Skal til jordmor idag, hadde vore veldig greitt viss ho kunne forlenga sjukemeldinga mi så slepp eg å reise til legen også. Sjukemeldt t.o.m imorgon. Men det ser eg...

Spurte jordmor om den telle-greiene for litt sidan. Ho hadde akkurat fått brev om det i posten og hadde ikkje sett seg godt nok inn i det. Men ho har ikkje sagt eg skal gjere det i ettertid. Ho meiner det blir for voldsomt trur eg. Vi lærer etterhvert å kjenne sparka i magen uten å ha nøyaktig tall på det..., og at vi merker viss det blir uvanlig lite. Derfor ville ho mest sannsynlig ikkje anbefale det opplegget til sine pasienter.

Så fint at alt var bra da!!
Kjedelig å være sykmeldt 100%, men du har jo ikke såå lenge igejn da[:)] Vært sykmeldt siden juli jeg[:(] så nå er jeg leeeeiiiii!! hihi....

Var hos jordmor forrige uke jeg, alt var bra hos meg også, men blodprosenten var ganske så lav, og hadde +1 på protein i urinen tror jeg....

Svarte deg på generell jeg om det tell trivsel skjema[:)]

Neida måtte få sykmelding fra legen. Men de er vegg i vegg så siden jeg skulle ta blodprøver også, tok jeg det i samme slengen. Men hun som sa jeg burde sykmelde meg fullt da.. [:)]
Litt deilig også å slippe å tenke på jobb, men er redd det blir fryktlig lang tid.. Vet ikke hvordan jeg skal få januar til å gå fort!! He he..

Nei den telle-greia ja.. Vet ikke om jeg gidder.. Herregud blir jo det opplegget da, og masse å følge med og huske på.. [&:]

ORIGINAL: nettemor
Var hos jordmor forrige uke jeg, alt var bra hos meg også, men blodprosenten var ganske så lav, og hadde +1 på protein i urinen tror jeg....

Hva slags blodprosent har du da? Har tatt kun det to ganger jeg i uke 6 og uke 22.
Da var den 13,6 og 11,6.
Skal ta om to uker igjen, for da skal jeg til legen..

Har i de siste månedene ligget på 10,7. Jordmor sa grensa på at det var litt lavt var på 10, 5.
Og fra forrige kontroll til nå har den sunket litt, nå er den på 9,2.

Så bra at alt sto bra til med deg[:)]
Hva sa forresten jordmora om smertene dine i venusberget?
Du er ikke noen tungvekter, nei. Skal ikke nevne min en gang, når du veier 61,6!!!![8D]
Det er maaaange år siden nåla stoppa der på meg![:D]

He he men jeg har faktisk gått opp en del altså, for på den første kontrollen i uke 6 veide jeg 47.. Så det baller på seg [:)]

Hun mente at det var en kombinasjon av bekkenløsning og at babyen hadde snudd seg med hodet ned, så nå lå hun å trykket seg nedover.. Men jeg føler ikke at det har blitt noe bedre plass inni der heller selv om hun beggyner å sige nedover..

ORIGINAL: nettemor

Har i de siste månedene ligget på 10,7. Jordmor sa grensa på at det var litt lavt var på 10, 5.
Og fra forrige kontroll til nå har den sunket litt, nå er den på 9,2.

Oj det var ganske lavt Nettemor! Får du jern eller noe da?

Ja jeg tar jern, har tatt det helt fra uke 14 jeg, men nå sa jordmor at jeg måtte gå opp til 2-3 jerntabletter om dagen....
Jeg tar hemofer da, det er ikke kjempemye jern i de i forhold til andre jerntabletter.

Hei!Ser fruluna venter ei jente og hjertelyden e på 144,har selv hele tiden trodd at vi får gutt men hjertelyden er på 144 hos meg hver gang,og legen min mente d er ei jente,så nå veit jeg ikke,men det er jo det samme bare alt går bra!

Hei bamseliten!

Vet ikke om denne hjertelyden stemmer så godt jeg, men her har den ligget på 145, 136, 148, 138 og 144 i dag da.. Så det har variert litt [:)]

Har vært på vanlig ul og 3d ul, så jeg er ganske sikker på at det er jente [:D]

har vært på 4 ultralyder, å de sier de at de ikke kan se noe.var sist i uke 30,og da stusser jeg på om at det er en gutt så burde det vært lettere å se det enn ei jente,men vi får bare vente å se,skal ha k-snitt rundt 15.feb.så jeg har ca.7 uker igjen!

Å herregud for en sjenert baby du har da?? He he..

Ja det blir spennende det da [:)]

Heldig du som har en såpass håndfast dato å forholde deg til.. Vi andre må bare gå å vente og vente og vente vi da..

Kan jeg spørre om hvorfor du skal ta keisersnitt?

lurer på om det er noen av dere andre som kunn kjenner rene spark og dunk,eller om dere til tider også kjenner at hele magen liksom skjelver?

fikk en gutt for snart 4 år siden,han ble tatt me hastesnitt,og siden d er 17 år siden jeg har født normalt og det var ingen enkel fødsel så fikk jeg velge,k-snitt og hastesnitt går ut på det samme og det er over på under en time,enkelt og greit inngrep,skal samtidig steriliseres og får gjort det samtidig,du skjønner de to siste er skikkelige attpåklatter og ikke planlagt men like hjertelig velkomne for det!er 40 år nå og er snart mamma til den femte så nå er det nok!

He he da skjønner jeg [:)]
Har alltid tenkt meg tre barn jeg da, men nå har vi innskrenket til to.. Kan nesten ikke la denne inni magen her bli enebarn heller .. Orker ikke helt tanken på å gå igjennom et svangerskap til, men det forandrer seg vel når babyen endelig er ute [:D]

Så bra du har kommet deg inn til oss andre som skal ha i februar da! Koselig å dele erfaringer med flere! Og du er jo virkelig ekspert som har gjort det fire ganger før.. [:D]

ORIGINAL: bamseliten

lurer på om det er noen av dere andre som kunn kjenner rene spark og dunk,eller om dere til tider også kjenner at hele magen liksom skjelver?

Magen skjelver som bare det innimellom ja.. [:D]
Kan begynne å lure på hva de egentlig driver med der inne!!

Nr 5, ja![:)] Det står det respekt av!!
Ønsker meg mange barn jeg også, men jeg vet ikke om det blir så mange[:)]
Har nok starta litt for seint for å rekke det.

Jeg har ikke gått til jordmor med noen av mine barn, føler at jeg blir tatt så godt vare på hos legen min. Var innom han i dag og fikk 100% sykmld, har vært 50% i flere mnd nå, men nå kjenner jeg at jeg ikke orker mer. Kjenner at jeg ikke klarer å prestere så godt som jeg ønsker og da blir alt bare et alit og stress, og i tillegg har jeg bekkenet som sliter på.
Begynte på vanngym før jul og gledet meg til å fortsette nå, men selvfølgelig så er det kommet nye regler slik at de ikke får støtte lenger og da er de avhengig av at flere benytter seg av tilbudet... Synd, for det var så deilig..

Back
Topp