vært hos jordmor idag

*Carine*

Elsker forumet
Hadde første time hos jordmor idag. Verdens skjønneste dame. Så veldig fornøyd med henne. Fikk høre lille skatten sin hjertelyd, lå på 140. Ellers var det meste greit.
Jeg har jo lavt blodtrykk og lavt jerninnhold, og fikk beskjed om mer jernholdig mat fremover... Så idag ble det brokkoligrateng på familien. Faktisk ganske godt. Så litt mer fokus på maten fremover. Har vel ikke vondt av det uansett. Frukt og grønnsaker har man vel godt av uansett[:D]

Fokus på mat er alltid positivt;). Hihi. Men så bra at alt var i orden ellers!
Spinatsuppe med egg er forresten veldig godt også. Selv hvis man ikke liker spinat til vanlig. Masse jern i spinat, og masse proteiner i egg;).

Skal til jordmor i morgen jeg. Gleder meg! hadde du med urinprøve forresten??

ORIGINAL: tone86

Skal til jordmor i morgen jeg. Gleder meg! hadde du med urinprøve forresten??

japp hadde det. alltid gøy med kontroll syns jeg. meg i fokus i en hel time[:D] og ikke minst høre lyd fra magen. Jeg er jo 16 uker idag (etter siste ul...) men hun kjente på magen og livmora (på magen altså) og trodde jeg var eeeenda lenger på vei... herregud blir novemberunge til slutt dette... jeg sa jeg syns jeg kjente liv helt oppe ved navelen og det mente hun var riktig siden livmora var så høy...

ORIGINAL: Jaybird

Spinatsuppe med egg er forresten veldig godt også. Selv hvis man ikke liker spinat til vanlig. Masse jern i spinat, og masse proteiner i egg;).

takk for forslag. da skal jeg prøve det. Sitter på nett og leter etter fristende jernrik mat. er jo ganske mye egentlig. får se hvor lenge jeg er fokusert [;)]

ORIGINAL: *Carine*

takk for forslag. da skal jeg prøve det. Sitter på nett og leter etter fristende jernrik mat. er jo ganske mye egentlig. får se hvor lenge jeg er fokusert [;)]

Hehe. Er vanskelig å holde seg til sånn mat! Spesiellt når man fokuserer på å spise det. Skjønner ikke hvordan folk klarer å holde seg til eks dietter!

Hehe. Er vanskelig å holde seg til sånn mat! Spesiellt når man fokuserer på å spise det. Skjønner ikke hvordan folk klarer å holde seg til eks dietter!

jeg er alltid overflink i to dager... så sklir man utpå igjen...hehe.

jeg er alltid overflink i to dager... så sklir man utpå igjen...hehe.

hehe. sånn det blir. Men kanskje det hjelper om man ikke tenker FOR mye på det?. Bare skriver en liste med mat som har godt med det du trenger i seg, og bare passer på å ha noen av ingrediense hver dag=).

Å gå til jordmor er kjempekosli. De tar seg mye bedre tid og virker å bry seg på en helt annen måte.
Jeg var også til jordmor i dag. Alt var greit til meg da. Men du målte sikkert symfyse målet? Hva var din på i såfall? Min var på 16 cm og det virka nesten som at det ikke var bra liksom. Det er vel 2cm unna "normalen".

ORIGINAL: litjpi

Å gå til jordmor er kjempekosli. De tar seg mye bedre tid og virker å bry seg på en helt annen måte.
Jeg var også til jordmor i dag. Alt var greit til meg da. Men du målte sikkert symfyse målet? Hva var din på i såfall? Min var på 16 cm og det virka nesten som at det ikke var bra liksom. Det er vel 2cm unna "normalen".

ville ikke måle før etter ul hun... så det gjorde hun ikke. skal til ul 3 august, så veldig spent på hvilken termin de setter...

ORIGINAL: litjpi

æ å va t jordmor idag å symfyse målet va nesten 15 cm t mæ å hu sa itj om d va normalt eller ikke. hu sa at d va bra å at d hadd godt fort så hu trudd æ va et par daga længer enn vi trudd [:)] fant itj hjertelyden idag så lille svirrevipp gjemt sæ bra [8D]

Back
Topp