Vært hos gyn :)

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da har vi vært hos gynekolog. Hun stilte en del spørsmål fra forrige svangerskap og sa at jeg ville bli godt fulgt opp denne gangen, og hadde stor forståelse for at vi var redde for å gå igjennom et nytt svangerskap. Jeg ble veldig beroliget da hun fortalte at det kun er lengde og vekt som eventuelt en defekt livmor/navlestreng forårsaker, og ikke utvikling av hjernen. Jeg har sendt skjema for å få tilsent alt av papirer fra sykehuset sist gang, så de skulle vi ta med oss på en time på sykehuset som hun henviste til.

Så ble det ultralyd:) Et lite blinkende hjerte på en 7mm lang bamsemums:) Etter å ha lest str ift antall uker så er jeg nok 3-4 dager kortere på vei. Hun sa ikke noe om det da, men nå har jeg el 3 dager senere i syklusen enn "gjennomsnittet", så tenker nok det stemmer:)

ImageUploadedByBV Forum1371574496.766111.jpg
Plommesekk og embryo :)

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

åå, så heldig du er :) må være fint å se et bankende hjerte!

Så bra med en slik oppfølging.. *Klem*

Hvor fant du info om lengde?

Termin 1.februar 2014

Så bra du blir godt følgt opp!! Og gratulerer med ett bankende hjertet <3

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Så bra:) gratulerer

Så bra dere blir fulgt opp! Gratulerer med ul ;)

Nummer to er på vei ♥ 18. Februar 2014

Kan jeg spørre hva som skjedde sist siden dere er bekymret? Bra du får tett oppfølging, det betyr mye i en bekymret situasjon. :)

Kan jeg spørre hva som skjedde sist siden dere er bekymret? Bra du får tett oppfølging, det betyr mye i en bekymret situasjon. :)
Jeg fikk svangerskapsforgiftning. Hadde litt proteiner i urinen, litt forhøyet bt og ødemer da jeg var til jm og lege de 2-3 siste gangene i Oslo. Men de sa ingenting om at det burde følges med. Jeg flyttet og fikk ny jm som ikke hadde time ledig før 6 uker etter forrige kontroll (valigvis 4 uker i mellom og keg birde gått oftere). og da jeg kom til henne hadde alle disse verdiene steget mye! Ble sendt rett til sykehus og lagt inn for obs. Baby var stor og frisk i magen, men de skulle absolutt vente til den "magiske" 37-ukers grensen med å sette meg i gang, siden verdiene mine var "middels" og ikke alvorlige. Plutselig økte bt drastisk og så var det for sent. Gikk i eklampsikramper og baby ble hentet ut. Lå i koma noen timer. Verdiene mine gikk fint tilbake etterpå og baby var klar for å komme ut så det gikk heldigvis bra. Men jeg stoler ikke på helsevesenet (bortsett fra jordmor i Vikersund som var den eneste som skjønte alvoret). Selvfølgelig er det ikke lett å vurdere for legene siden tilstanden brått kan forverres uten forvarsel og det gjør det skummelt!

Jeg fikk svangerskapsforgiftning. Hadde litt proteiner i urinen, litt forhøyet bt og ødemer da jeg var til jm og lege de 2-3 siste gangene i Oslo. Men de sa ingenting om at det burde følges med. Jeg flyttet og fikk ny jm som ikke hadde time ledig før 6 uker etter forrige kontroll (valigvis 4 uker i mellom og keg birde gått oftere). og da jeg kom til henne hadde alle disse verdiene steget mye! Ble sendt rett til sykehus og lagt inn for obs. Baby var stor og frisk i magen, men de skulle absolutt vente til den "magiske" 37-ukers grensen med å sette meg i gang, siden verdiene mine var "middels" og ikke alvorlige. Plutselig økte bt drastisk og så var det for sent. Gikk i eklampsikramper og baby ble hentet ut. Lå i koma noen timer. Verdiene mine gikk fint tilbake etterpå og baby var klar for å komme ut så det gikk heldigvis bra. Men jeg stoler ikke på helsevesenet (bortsett fra jordmor i Vikersund som var den eneste som skjønte alvoret). Selvfølgelig er det ikke lett å vurdere for legene siden tilstanden brått kan forverres uten forvarsel og det gjør det skummelt!

Uff, ja det hørtes veldig skummelt ut.. Jammen bra du blir oppfulgt skikkelig nå da. Better safe then sorry, og sjekke en gang for mye..

Back
Topp