værsegod salami/spekepølse elskere

Fenalår e spekemat ja. Salta og tørka ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg følger Mattilsynet sine råd uansett.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
yeeeey! Da tar jeg meg salami i ny og ne jeg :D Ikke like ofte som jeg vill ha gjort...men var lettet at det ikke var så ille alikevel. ;)
 
Skjønner ikke den tankegangen ang. mengde når det kommer til sånt.. Dersom spekemat kan være skadelig, hvorfor ta sjansen? Ingen som vet om den evt. listeria-bakterien er din salamiskive nr. 3 eller nr. 400...
 
Meh, jeg holder meg til det jeg vet, så blir null salami og fårepølse her. Slik som sjakkruta sier, man vet aldri hvilken skive det er i. Jeg spiser alt annet enn det, alkohol og redbull o.l, så det er ikke snakk om at man er hysterisk, man kan ikke spise NOENTING eller at ALT er jo farlig. Jeg holder meg unna litt og har likevel et drøss med alternativer. Salami er ikke livet mitt.
Kort sagt, jeg begynner å bli lei denne diskusjonen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg drømte om å spise salami i natt! :O

-Taster fra appen-
 
Meh, jeg holder meg til det jeg vet, så blir null salami og fårepølse her. Slik som sjakkruta sier, man vet aldri hvilken skive det er i. Jeg spiser alt annet enn det, alkohol og redbull o.l, så det er ikke snakk om at man er hysterisk, man kan ikke spise NOENTING eller at ALT er jo farlig. Jeg holder meg unna litt og har likevel et drøss med alternativer. Salami er ikke livet mitt.
Kort sagt, jeg begynner å bli lei denne diskusjonen.


Sent from my iPhone using BV Forum
men hvem er det som diskuterer her egentlig? jeg linket en link hvor det står svart på hvitt at ingen av bakteriene/parasittene eller hva det nå er, er levedyktige her for å gi en begrunnelse på hvorfor jeg spiser salami og hvorfor jeg gjør det med utrolig god samvittighet også siden det ble så jævli til hysteri når jeg skrev i andre tråden at jeg spiser det jeg vil... dette er ingen diskusjon, men vi kan godt begynne å diskutere om hvorvidt det er det eller ei.. ikke meg imot det.
 
men hvem er det som diskuterer her egentlig? jeg linket en link hvor det står svart på hvitt at ingen av bakteriene/parasittene eller hva det nå er, er levedyktige her for å gi en begrunnelse på hvorfor jeg spiser salami og hvorfor jeg gjør det med utrolig god samvittighet også siden det ble så jævli til hysteri når jeg skrev i andre tråden at jeg spiser det jeg vil... dette er ingen diskusjon, men vi kan godt begynne å diskutere om hvorvidt det er det eller ei.. ikke meg imot det.

Altså, jeg mente denne diskusjonen generelt. Det har vært tusen tråder om nettopp dette helt siden jeg logget meg inn på babyverden for første gang. Kan man spise salami eller ikke. De som ikke spiser blir kalt hysteriske, og de som ikke gjør det blir beskyldt for å være egoistisk.

Det var ingen kritikk mot akkurat deg ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Søk på app'n Gravid ja/nei mat.. Nyttig, så veit man hva som er trygt eller ei :)


Sent from my IPhone 5C :)
 
Dette skal myndighetene få bekrefte før jeg hiver innpå. Hun her selger jo tross alt kjøttet.


Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
som jeg sa i den andre tråden som var her.. folk må få gjøre hva de vil.. å dømme kommer ingen noen vei med.. ivertfall ikke til meg.. jeg gjør det jeg vil så får andre gjøre hva andre vil.. så enkelt er det.. nå skal jeg sluke ned plenti farris å en psyko giga porsjon med chicken tandori å tro at jeg holder på å dø etterpå :D ha en fin kveld :D
 
Jeg har en venninne som har jobbet i Mattilsynet og hun sa at de fant listeria hver dag. Noen sier det er trygt med helt ferskt fordi da er det ikke så mye bakterier, men hun villa aldri tatt sjangsen. Man vet heller ikke hvor gammelt det er selv om det står en pakkedato. Eller hvor nedre grense for hvor mye fosteret tåler er. Det verste er ferdigskjært pålegg, selv om det ikke vokser så bra i salt kjøtt kan det komme på overflaten i skjæreprosessen .. Folk må gjerne kalle meg hysterisk men det er tross alt bare 9 mnd det er snakk om ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp