være ute

bondekone

Forumet er livet
her så leker guttungen mye ute allene, er derres 5/6åringer ute å leker alene også.Eller bor derre slik at derre må være med ut. Nå har han begynt å få lov til å gå ned til tanta si også uten oss. Nå har han begynt å spørre om han får lov å gå til bestemor og bestefar også,men er så usiikker siden han da må ut på en vei som det er 80 sone , Det er ikke så mye trafik der slik sett er kun oss som bor oppe i bygda her og bussen som kjører 4 ganger om dagen. Men tenker litt slik at jeg synnes han er litt litten å gå de par hundre meterne han må gå der. Svigrina mi synnes jeg er for streng, men kan ikke si jeg husker unga hennes fikk lov å gå ditt alene enda når de var på alderen til guttungen her.
Vet at han er flink og slikt,men klarer ikke å tenke hva hvis noe skulle skje[&:]
 
Han får lov å gå på lekeplassen utenfor uten voksne. Vi bor i et byggefelt, men han får ikke bevege seg så veldig langt. En grunn er at han har en lillebror som ofte er ute sammen med han, og han forstår ikke at han er 2,5 år yngre enn broren. Så da blir det til at jeg må enten si nei til begge eller ja til begge. For han følger jo etter broren om han går lengre. Men uansett så er ikke behovet så stort for å bevege seg så langt. Eneste er når de er ute å sykler, men da sykler de en liten ring rundt kvartalet.
 
Hun får låv til å leke utenfor på lekeplassen aleine, går også ned til en vennine som bor rett nedenfor oss aleine.
 
Hun her er litt forsiktig av seg,så hun vil ha med seg noen når hun skal gå ned til lekeplassen.Hun kan være litt ute alene her,men går ingen steder.
 
hun leker alene utenfor her. har og gått hjem til mamma og pappa alene, da må hun gå langs en gangvei, men biler til mange eiendommer og krysse en vei. de første gangene fulgte jeg henne ett stykke og mamma møtte, jeg vet hun er VELDIG flink til og passe seg for bilene, derfor får hun lov. veien hun går er samme vei som til skolen også. Så veldig glad hun blir kjent med den før skolestart.
 
Han leker ute her i nabolaget alene, men vi har god oversikt, og han vet hvor han får lov til å gå. Det er lite trafikk her, og han er flink til å se seg for, så det går veldig greit[:)]
 
Er mye ute og leker alene her også. Holder seg i hagen eller hos nabojentene, men vi bor innerst i en blindvei så er lite trafikk her.
 
Vi bor i et byggefelt, men det er en liten bilvei rett utenfor huset. Han får lov å gå ut å leke på lekeplassen eller på fellesparkeringen rett utenfor, men har ikke fått lov å begynne å gå steder enda.
I sommer kommer han nok til å begynne å få gå til venner, men da har vi en utfordring i forhold til broren. De henger stort sett sammen og han forstår ikke selv at han er 2 år yngre...
 
Back
Topp