være hjemme?

Muffy

Andre møte med forumet
Hei.

Har ett spørsmål til dere som allerede er foreldre. Sambo og jeg får vår første i april og jeg har planer om å være hjemme 1 år med 80 % lønn. Det vi er usikker på er hva som skjer etter det året. Jeg kunne tenke meg å være litt hjemme kanskje 1/2 til 1 år( ha permisjon fra jobben uten lønn), men hva slags støtte får man da. Vet man kan få kontantstøtte, men det er jo ikke mange kronene. Hva får man i tillegg? Sosialtrygd, eller...???
Håper noen kan gjøre meg litt mer "opplyst".

Kan nok søke om penger på sosialen, ja..

Hei!

Vi venter barn i mars, og er ansatt i et vikariat som går ut i februar. Tenker å være hjemme 1 1/2 år. Jeg har fått anbefalt å ta ut 10 mnd perm med 100% lønn, siden jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til. På denne måten får jeg størst mulig grunnlag for arbeidsledighetstrygd. Så etter 10 mnd permisjon går jeg over til arb.ledighetstrygd og etterhvert kontantstøtte. Tror vi skal klare oss med det :-)

Men hvis du har en jobb å gå tilbake til, så blir det jo litt annerledes for deg....

-Totiki

Kontantstøtte...så kan en f.eks være dagmamma eller ta en jobb 2-3 kvelder i uka![;)]

Back
Topp