Være hjemme med gull...

Er det noen som vet om man får kontantstøtte dersom man mottar dagpenger? Jeg er arbeidsledig f.o.m august. Tenker litt på å bare ha lillegutt hjemme siden jeg selv er hjemme :) da trenger jeg ikke å stresse med å finne jobb før august.

Er det noen som vet om man får kontantstøtte dersom man mottar dagpenger? Jeg er arbeidsledig f.o.m august. Tenker litt på å bare ha lillegutt hjemme siden jeg selv er hjemme :) da trenger jeg ikke å stresse med å finne jobb før august.
Sånn jeg har forstått det får man kontantstøtte fra lille er 13mnd så lenge man ikke har lille i barnehage. Tror ikke jobbsituasjon har noe å si.

Din egen situasjon har ingenting å si. Det er barnet som skal oppfylle visse krav for å motta kontantstøtte (alder, bhg.plass osv):)

Jeg hadde også valgt og gå hjemme litt med ulønnet permisjon hvis ikke det gjorde at man hos arbeidsgiver står først i køen mtp oppsigelser. Sjefen min sa ifra om dette til meg og at nå ikke var tida og risikere noe, så da ble det 80%. Jeg får tilbake ansiennitet i det jeg begynner og jobbe, men hvis man velger ulønnet perm så er man første mann som mister jobb ved evt oppsigelser.

Veldig synd om man havner i en slik situasjon men min jobb er veldig sikker samt at jeg har jobbet der siden i 2000.

Da jeg gikk hjemme sist så var jeg med på lønnsøkningene på lik linje med de andre selv om jeg var hjemme. Mulig dette et forskjellig fra bedrift til bedrift.

Veldig synd om man havner i en slik situasjon men min jobb er veldig sikker samt at jeg har jobbet der siden i 2000.

Da jeg gikk hjemme sist så var jeg med på lønnsøkningene på lik linje med de andre selv om jeg var hjemme. Mulig dette et forskjellig fra bedrift til bedrift.
Ja, lønnsoppgjøret har jeg fått være med på, så sjefene er ålreite sånn :) jobber i helsevesenet så er egentlig sikker jobb, men foretaket har gått på en nesten 100millioners budsjettsmell ;)

Jeg er hjemme med lille i 9mnd 100% + 2 mnd uten lønn. Tilbake på jobb 1.juli. Derfra tar mannen over frem til Bhg start medio august.
Akkurat nå føler jeg at 11 mnd er ok. Jeg elsker jobben min og føler jeg kommer til å være klar da. Men hvem vet, kanskje det endrer seg! Og jeg personlig tror lille har godt av å komme i barnehage med andre barn fra 1år.

Nyter virkelig tiden hjemme, elsker permisjonslivet :) men tror det blir godt å få hverdagen tilbake også ;)

Regner med å ha minstemann hjemme et år ekstra mens jeg skriver mastergradsutdannelse, må spare det jeg klarer nå for å spe på kontantstøtten. :) Tenker å bruke åpen barnehage osv det året i tillegg til at det er flere søsken rundt og små barn i familien som minstemann kan leke med.

Skal ha lille hjemme et år ekstra. Jeg har en liten stilling som innebærer noe jobbing på kveld og i helger, og kan derfor kombinere det med å være hjemme. Med kontantstøtte ved siden av, vil det være nok til å leve av. Sjonglerer det selvfølgelig med samboer :)

Jeg skal gå hjemme et år til. Begynne først i bhg når 2 år. Gjorde det samme med førstemann også. :)

Kommer til å jobbe hver tredje helg+ evt ekstravakter.

Veldig bra at kontantstøtten øker :)

Back
Topp