Være hjemme med gull...

Sandy.

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har mulighet til å gå hjemme med lillegull i 1 år etter permisjon. Jeg gleder meg over dette. Storebror var også hjemme med meg til han var 2 år[emoji5]føere som skal gå hjemme med de små??

Hva mener du med gradert. Har ikke du mamma perm helt til barnehagestart[emoji5]

Nei, mine er født i februar ;) visste ikke at jeg hadde forvillet meg hit :p min perm hadde vært slutt i oktober om jeg hadde tatt alt i en smell. Bhgstart ved 18 mnd :)

Jeg har mulighet til å gå hjemme med lillegull i 1 år etter permisjon. Jeg gleder meg over dette. Storebror var også hjemme med meg til han var 2 år[emoji5]føere som skal gå hjemme med de små??

Jeg begynner i jobb når lille er 13 mnd, men så skal pappaen i huset være hjemme med henne 2-3 dg i uken i 7 mnd. Rolige første bhg måneder. Jeg var hjemme 20 mnd med første, for oss ble det litt for lenge.

Forstår ikke hvordan folk har penger til å gå så lenge hjemme. Jeg fødte i starten av august og jeg skal tilbake til jobb nå rett før påsken i april, etter det er det pappaen som har perm ut juni, og så skal vi ha litt ferie sammen og drøye ferien til barnehagestart i august, fra det er det fullt tilbake til vanlig hverdag.

Forstår ikke hvordan folk har penger til å gå så lenge hjemme. Jeg fødte i starten av august og jeg skal tilbake til jobb nå rett før påsken i april, etter det er det pappaen som har perm ut juni, og så skal vi ha litt ferie sammen og drøye ferien til barnehagestart i august, fra det er det fullt tilbake til vanlig hverdag.
Jeg har 80% lønn og ti uker ekstra perm kun pga det ikke er barnehagestart tidligere, vi har ikke flust med penger når jeg kun har 80%, men sånn måtte det bli.

Det hadde vært noe! Men vi har ikke råd til en sånn ordning. Tror heller ikke jeg hadde hatt godt av det haha! Blir lett lat når jeg har muligheten til det.

Jeg skal mest sannsynlig være hjemme til januar 2018 :)
Permisjonen slutter begynnelsen av mai (pappaperm til august), skal jobbe til september. 1 oktober mottar jeg kontantstøtten( gått opp til 7500,-), og barnehagestart i januar :)
Jeg har faktisk mulighet til å jobbe litt og motta kontantstøtten. Så da blir det faktisk mer penger enn om jeg bare hadde jobbet. Derfor jeg gjør det slik, får mer peng, og ho får være hjemme litt til!
Men lengre kan jeg nok ikke gå hjemme, da jeg trenger ny jobb å større stilling! :)

Her blir jeg hjemme til august 2018.

Uttaket mitt er 100% i 10 mnd, men siden pappa'n har 1 uke perm PR mnd så utvides den tiden jeg har med 1 uke PR mnd hvor jeg er hjemme uten lønn. Derfor blir det 1 mnd uten noe lønn i det hele tatt før vi går over på kontantstøtte fra baby er 13 mnd.

Teknisk sett hadde jeg ca 24K da jeg gikk ut i perm.

Nå har jeg ca 16K i mnd.

Så går det ned til 6K fra baby er 13 mnd.

Vi gjorde dette når vi fikk storebror også så forberedte oss på dette allerede da vi ble gravide med lillesøster.

Har man en langsiktig plan, greie inntekter, en god økonomi og holder seg innenfor det som er planlagt så vil det gå fint å være hjemme i 2 år.

Hører enkelte si det er risky pga at man ikke vil få noen inntekt om man blir syk etc men har aldri undersøk/satt meg inn i det...

Jeg har en samboer som tjener nok til at jeg kan nøye meg med 7500 i kontantstøtte + 4000 i andre inntekter

Lillegull begynner i barnehagen januar 2018. Hadde først tenkt i september når perm er over, men jeg tar noen måneder ulønnet. Litt risiko i forhold til sykepenger, men den risikoen er vi villig til å ta. Jeg synes det er viktig og riktig for oss å være hjemme litt ekstra. Det tar vi oss råd til. Glad vi har mulighet til det! Sannsynligvis starter jeg på masterstudie neste høst ved siden av jobben (trapper ned til 70 eller 80%), så da blir det litt enklere start for meg når en av oss er hjemme på fulltid.

Jeg skulle veldig gjerne vært hjemme til han var halvannet år, men det går dessverre ikke med den levestandarden vi har valgt. Men jeg vil prøve å utsette bhg-start iallfall til månedsskiftet nov/des, så vi prøver nå å spare opp så jeg kan ta 2 mnd ulønna permisjon (kombinert med ferie) etter far sin permisjon:)

Jeg var hjemme i 12 mnd med storesøster. Hadde ulønnet permisjon noen mnd. Denne gangen er jeg nedbemannet og har fått sluttpakke tilsvarende tre måneder med lønn. Så jeg er hjemme på ubestemt tid :) ingen hast å finne noe ny jobb enda.

Jeg er alene med lille, så det vil si 49 uker med perm. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg tatt 80% lønn, men har 100%. Har tatt ut ferie i november og skal begynne på jobb 1.08.17. Lille begynner i BHG i august, så da blir det til at jeg tar ut ferie. Men, mest sannsynlig blir jeg permittert når jeg kommer tilbake og det har jeg absolutt ikke råd til. Skulle gjerne vært hjemme med lille lenger. Spiller Lotto for harde livet:p

Jeg er alene med lille, så det vil si 49 uker med perm. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg tatt 80% lønn, men har 100%. Har tatt ut ferie i november og skal begynne på jobb 1.08.17. Lille begynner i BHG i august, så da blir det til at jeg tar ut ferie. Men, mest sannsynlig blir jeg permittert når jeg kommer tilbake og det har jeg absolutt ikke råd til. Skulle gjerne vært hjemme med lille lenger. Spiller Lotto for harde livet:p

Ja jeg er veldig glad jeg har den muligheten [emoji5]

Huff. Får håpe du slipper permitering. De spår jo bedre tider i arbeidsmarkedet i 2017.

Her blir jeg hjemme til august 2018.

Uttaket mitt er 100% i 10 mnd, men siden pappa'n har 1 uke perm PR mnd så utvides den tiden jeg har med 1 uke PR mnd hvor jeg er hjemme uten lønn. Derfor blir det 1 mnd uten noe lønn i det hele tatt før vi går over på kontantstøtte fra baby er 13 mnd.

Teknisk sett hadde jeg ca 24K da jeg gikk ut i perm.

Nå har jeg ca 16K i mnd.

Så går det ned til 6K fra baby er 13 mnd.

Vi gjorde dette når vi fikk storebror også så forberedte oss på dette allerede da vi ble gravide med lillesøster.

Har man en langsiktig plan, greie inntekter, en god økonomi og holder seg innenfor det som er planlagt så vil det gå fint å være hjemme i 2 år.

Hører enkelte si det er risky pga at man ikke vil få noen inntekt om man blir syk etc men har aldri undersøk/satt meg inn i det...
Jeg hadde også valgt og gå hjemme litt med ulønnet permisjon hvis ikke det gjorde at man hos arbeidsgiver står først i køen mtp oppsigelser. Sjefen min sa ifra om dette til meg og at nå ikke var tida og risikere noe, så da ble det 80%. Jeg får tilbake ansiennitet i det jeg begynner og jobbe, men hvis man velger ulønnet perm så er man første mann som mister jobb ved evt oppsigelser.

Back
Topp