Være borte fra baby?

Missymi

Forelsket i forumet
Hva er deres tanker om at mor er borte fra baby (omkring seks måneder gammel) i to uker?
 
Kommer litt an på hva som er årsaken til at hun skal være borte :)
Men i utgangspunktet tenker jeg at det ikke er bra for babyen. Men altså skal mor for eksempel ha en livsviktig operasjon er det såklart noe man må gjøre selv om forholdet mellom mor og barn kan være skadelidende. Bare sånn for å sette det på spissen.
 
Med mindre det er helt nødvendig pga operasjon e.l. ser jeg ingen grunn til å utsette babyen for det. Det er mange mange(!) år for tidlig.
 
Hvis det er av medisinke årsaker så tenker jeg at man bare må gjøre det man må og prøve å gjøre det beste ut av det. Helsa må man ta på alvor.

Er det pga "barnefri" eller ferie eller noe som ikke er nødvendig så ville jeg helt klart satt barnets behov først. Man kan heller være borte fra barnet når det er stort nok til å forstå og håndtere det å være borte fra en av sine nærmeste omsorgspersoner så lenge.
 
Hadde jeg aldri gjort.
Måtte ha en operasjon da eldste var 8 mnd ca, og var borte 3-4 dager da tror jeg, men da kom far og barn på besøk et par ganger siden sykehuset var en liten busstur unna.

Hadde aldri gjort det hvis det var for noe som var for min egen del. Den tiden kommer tidsnok igjen
 
Alt for lite informasjon til at jeg klarer å ha en mening om det. Ikke bare fordi man ikke vet hvorfor mor blir borte, men også fordi jeg ikke vet noe om familiesituasjonen ellers. Er det mange nære omsorgspersoner og mor bare er én av mange, så tror jeg ikke det er like problematisk som dersom dette er en alenemor og barnet da måtte være med noen det ikke har et nært forhold til. Det er mange ting som spiller inn. Kan barnet være hjemme, må det også reise vekk osv. Og så er barn ulike også.
 
Back
Topp