Vær så snill og fortell meg...

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
... at 2-åringer ikke kan knyte sko?

Hvorfor, hvorfor, hvorfor var da de fleste joggeskoene jeg fant i dag med snøring? Jeg trodde det var en selvfølge at de måtte ha borrelås nå?

Jeg kjenner ingen 2-åringer som kan knyte...
Hvilke type sko så du på? Vi hadde to typer fra adidas i fjor, ett par joggesko og ett par gore-tex sko som passer nå også. Begge de med borrelås. Noe annet er uaktuelt her, spesielt siden han vil gjøre alt selv og fordi det vil ta for lang tid!

Jeg fant bare adidas med knyting jeg.[>:] Mulig de hadde solgt ut de praktiske med borrelås. Fant puma, nike og flere andre merker med knyting også. Så fant jeg noen viking jogesko med borrelås, som så veldig gode ut. Dessverre var det strikk under borrelåsen, og han syntes det også ble for vanskelig å ta på seg. Jeg endte med å kjøpe sko på coop. De virker gode, og lette å ta på, men de var hvite... Lurer på om jeg vil angre på å ha kjøpt hvite joggesko, men ingen av oss orket gå i flere butikker.[:-][8D]

Hm... Så merkelig.
Har du sett på skoringen?

http://skoringen.no/sko/barn.aspx?type=40

Eventuelt Eurosko, de har endel slike med strikk-snøring som kanskje er greit for 2-åringer?
Vi hadde hvite joggesko fra Adidas i fjor, de tåler vaskemaskin, så med litt vanish går det fint [:D]

Ja, jeg kunne ikke tenkt meg å kjøpe sko med knyting til henne enda [:)]

Vi skal kjøpe disse fra Viking:

http://www.xxl.no/barnas-xxl/barnesko/fritidssko/south-velcro-gtx-1055313

Hadde de ifjor og var veldig fornøyd! De er vanntette og holder seg veldig godt, og blir de møkkete kan de vaskes i maskinen [:)]

Brukte dem både vår, sommer og høst som lekesko. Hadde noen andre til byturer og sånn [:)]

ORIGINAL: Fru H

Hm... Så merkelig.
Har du sett på skoringen?

http://skoringen.no/sko/barn.aspx?type=40

Eventuelt Eurosko, de har endel slike med strikk-snøring som kanskje er greit for 2-åringer?
Vi hadde hvite joggesko fra Adidas i fjor, de tåler vaskemaskin, så med litt vanish går det fint [:D]

Jeg aner ikke hvilke butikker jeg har vært på, for jeg tenker på dem som den oppe på kjøpesenteret, den nede, den i gaten ved torget osv.[:-] Plus på at bekkenet mitt ikke liker å gå rundt i butikker, og at gutten min blir lei av å prøve sko, så ga jeg nok opp for lett. Hvis det der er typisk for hva som selges på skoringen, så har jeg definitivt ikke vært der. Jeg får satse på vaskemaskin, og så kjøpe et nytt par neste gang vi kommer oss på en butikkrunde.

ORIGINAL: *trinemor*

Ja, jeg kunne ikke tenkt meg å kjøpe sko med knyting til henne enda [:)]

Vi skal kjøpe disse fra Viking:

http://www.xxl.no/barnas-xxl/barnesko/fritidssko/south-velcro-gtx-1055313

Hadde de ifjor og var veldig fornøyd! De er vanntette og holder seg veldig godt, og blir de møkkete kan de vaskes i maskinen [:)]

Brukte dem både vår, sommer og høst som lekesko. Hadde noen andre til byturer og sånn [:)]
Skal se etter dem tror jeg. Det paret vi prøvde fra viking virket veldig bra, bare at han ikke fikk det på selv.

ORIGINAL: Oskarsmamma

[Håpløst..noe annet jeg synes er håpløst er prisene...400-700 kr for et par joggesko??? Vi kjøpte på økonomisko til 200...de var brede foran og ganske myke...men kjenner jeg blir usikker på om det bare er dritt...

Det paret vi endte med fra coop kostet enda mindre, jeg er ikke sikker, men kanskje bare 130-140 kr. Borsett fra at de var hvite virket de veldig gode på foten, men jeg aner jo ikke noe om hvor lenge de varer da. Kunne uansett kjøpt mange par for prisen av et dyrere merke. Vi fant forresten to forskjellige med borrelås andre steder som jeg ikke ville ha på grunn av at de var så stive, så billigst trenger visst ikke være dårligst i alle fall.

Nei, tror ikke det er noen 2-åringer som kan knyte sko (evt er det de få unntakene som bekrefter regelen). Mini har kun sko med borrelås, mulig vi har hatt flaks når vi har handlet for tror egentlig ikke jeg har sett sko med knyting.

Akkurat når det kommer til sko så kjøper vi gjerne sko som koster litt. Gode sko er alfa og omega syns jeg.

Plutselig, med den tråden om skostørrelser, så tror jeg at jeg løste halve mysteriet med alle knyteskoene jeg fant. De fleste joggeskoene jeg så opp til str 25 var jo med borrelås, ikke rart alle dere andre lett finner sko. Ser ut som om Felix har litt større fot enn de fleste...

ORIGINAL: Sukkertopp

Plutselig, med den tråden om skostørrelser, så tror jeg at jeg løste halve mysteriet med alle knyteskoene jeg fant. De fleste joggeskoene jeg så opp til str 25 var jo med borrelås, ikke rart alle dere andre lett finner sko. Ser ut som om Felix har litt større fot enn de fleste...

Sant det [:)] men vi måtte jo ha 26 og jeg har heller ikke sett så mange med knyting [:)]

Teodor har 26 i de skoene han hadde i høst, og jeg fant mange da med borrelås altså, så jeg tror ikke det egentlig skal være så vanskelig å finne [:)]

Jeg hater butikker, og gir opp for lett. Nå har jeg virkelig nådd toppen av latskap, for nå bestilte jeg skoene til *trinemor* uten å lete etter dem i butikk først.[:-] Bare satset på at de passer. Han har vintersko fra viking, og har prøvd et annet par viking joggesko, så jeg bare håper de har lik passform.

Jeg liker aller best å prøve skoene på han i butikk, aller helst å deponere slik at vi får prøvd hjemme.
MEN, det er jo så lett å sende ting i retur nå om det ikke passer, så jeg ender nok muligens opp med å bestille selv, da jeg ikke finner noe jeg liker utseendemessig.
Jeg synes det blir litt mye monster og altfor "guttete" det vi finner, ellers er alt rosa...

Jeg tenker også at det er lett nok å sende tilbake om de ikke passer. Det er første gang jeg bestiller sko da. Selv om jeg kan kjøpe omtrent alt annet på postordre har vi alltid prøvd skoene tidligere. Hadde ikke tatt sjansen hadde det vært et merke vi ikke hadde prøvd før, men de andre av samme merke har vært gode og passet godt.

Det er alt for mye monster og stygge gutteklær dessverre.[&:]

Ja jeg blir helt matt jeg.
Vil gjerne ha litt friske farger og søte motiver.
Men finner bare svart, mørkeblått og med superhelter eller monstre...

Ikke at de er så veldig søte, men jeg liker så godt gutteklærne fra la redout. Der er det ingen hodeskaller eller mørke motiver. Bare så irriterende at de alltid er utsolgt for halvparten av det jeg vil kjøpe.

Jeg liker godt mange av klærne fra Polarn og Pyret!
Fine farger!

Jeg hater butikker, og gir opp for lett. Nå har jeg virkelig nådd toppen av latskap, for nå bestilte jeg skoene til *trinemor* uten å lete etter dem i butikk først.[:-] Bare satset på at de passer. Han har vintersko fra viking, og har prøvd et annet par viking joggesko, så jeg bare håper de har lik passform.

Da håper jeg du blir like fornøyd som oss [:)]

Sikkert like greit å kjøpe de på nett for det var skikkelig utplukket i butikkene. Vi måtte til nabobyen for å få størrelsen hennes og da hadde de et par igjen av hver av størrelsene 25 og 26 som de la av til oss. Det ble 26 som passet [:)]

Hun har lekt med dem ute et par ganger allerede og vi er like fornøyde i år. Hun ble ikke våt igjennom da hun hjalp pappaen med å vaske hagemøbler og ble våt ellers, og de er suverene på gripeevne- hun går rett opp fjellknausene på tomta [:D]

Eurosko i farmandstredet har tilbud på sko nå. 2 par for 599,- ett par joggesko og ett par sandaler. Vi kjøpte seff de lilla med krone på, de blinker, og det er borrelås all the way. Har ikke lagt merke til så mye med snøring, men det er sikkert fordi jeg ikke ser etter de :)

Back
Topp