vær så snill noen....

Lillegumman

Elsker forumet
si at det er flere av dere som opplever at de små er urolige om natten og kanskje våkne også nå etter bhgstart?? Mie holdt et svare leven inatt, hun sovnet som vanlig kl 19, våknet igjen kl 21 og holdt det gående med grining og lek om hverandre til kl 0130! så sovnet hun endelig, men DET VAR PÅ'N IGJEN KL 03! da holdt hun på til kl 6!!! hadde henne i senga vår da (og det har vi ALDRI). hun var så trøtt stakkar, men fant ikke roen. hun er ikke syk, har litt snørr bare, men ingen feber, virket ikke smertepåvirket eller noe. så sov vi til 1030 da. men jeg måtte ringe jobb og si at jeg hadde sykt barn, jeg hadde ikke sjans til å gå etter 1,5times søvn!

noen flere som opplever dette?

jeg grein og grein, for jeg ble så desperat at jeg hadde bare lyst til å slå henne i svime, kaste henne ned i sengen. mannen ble jo nesten redd og tok over en stund fordi jeg var hysterisk trøtt. jeg vil jo bare være snill med henne, men hun måtte sove! hun var så sliten stakkar...
har levert henne i bhg nå, kl 1330 (!), så puster ut litt her....

Vet flere unger som er våkne om natta for tiden, og det er ikke alle som går i barnehage. De gråter, og prater i søvne... Erling våkner også noen netter, noe som ikke er vanlig. Kan godt hende det har med barnehagestart å gjøre.

Håper natta blir bedre hos dere i morgen!! [;)]

åh....det håper jeg og.... takk!

*

Vi har hatt mye tull med sovingen siden bhgstarten ja.. han kan hyle og grine til midnatt.. sovner vanligvis klokken sju..
Han kan våkne opp til 10 ganger om natta.. [8|] Tar han ALDRI ut av sengen hans da hvis han er i go form, hører lett når han bare tuller og er overtrøtt. Noen ganger har jeg slumre på telefonen og slår av babycallen.. så slår jeg på for å høre om han sover eller ligger å tuller.. som oftest synger han eller leker med kosekluten da! Når det er stilt slår jeg på babycall og av slumre.. :p
Andre netter har vi vært våkne hver vår halve natt og passet på, ingen vits at begge skal være våkne [:)]
Har jo sofie som sover maks fire timer i slengen.. litt slitsomt men er heldigvis to om det..

ORIGINAL: Frøbel

Vet flere unger som er våkne om natta for tiden, og det er ikke alle som går i barnehage. De gråter, og prater i søvne... Erling våkner også noen netter, noe som ikke er vanlig. Kan godt hende det har med barnehagestart å gjøre.

Håper natta blir bedre hos dere i morgen!! [;)]

Det gjør hu her og
våkner å prater lager lyder å griner men sovner igjen fort
ikke mangen gangene da.
skal beg å la ho sove max 2 timer på kvilen fom i morgon

dette er du ikke alene om =) tuttå vår og har det med å stå/våkne opp fordeom hun er ute 90% av dagen i barnehagen og hjeme og hviler ikke mer en 10-20 min om det skulle trenges.. så vet hvordan du har de !

ah....det var tydeligvis flere. jeg tror det handler en del om at de ikke får bearbeidet alle inntrykkene fra bhg og diverse? og finner ikke roen om natta. stakkars små...
gikk mye bedre inatt, fikk ikke lagt henne, men hun sov hvert fall når hun endelig kom i seng!

Er ikke unormalt at dette kan skje etter barnehagestart. Årsakene kan være at der er så mange nye inntrykk på en gang og så høyt aktivitetsniå i barnehagen, at de har probllemer med å bearbeide alt sånn at de kan finne roen. Det kan og være en form for seperasjonsangst som slår ut. De våkner titt og ofte bare for å forsikre seg om at mamma og pappa er der

nå har hun sovet 2 netter igjen, men har vært et helvete å legge! igår var det bare 30min, men hun er så sint! virker helt gal.....
[

Uffda.... dette hørtes fryktelig slitsomt ut, Lillegumman! Har ingen gode råd å komme med. Vi hadde en natt etter bhg-start at Noah bare ville ligge helt inntil oss, og nektet å sove i sengen sin. Pleier å være enkelt å få han til å ligge i sengen til vanlig, men denne natten ville han bare ha trygghet og nærhet, og det fikk han.

Håper virkelig at det kommer seg!
Er det noen profesjonelle du kan snakke med ang dette? Søvnekspert f.eks? Vet ikke om det er enkelt å få tak i.

hmmm...snålt dette altså... idag la hun seg uten et pip! klokka var 1 time og 10 min over leggetid da (vi hadde vært på gjøvik). men hun virket ikke spes trøtt da hun skulle legge seg. likevel gikk det som smurt, som det pleier. veldig rart. så da krysser vi fingrene at det fortsetter sånn igjen!
og til dere andre som sliten med legging eller soving: jeg tror egentlig ikke jeg har noe å klage på, men de få gangene det er noe unormalt blir jeg så paff at jeg klager... håper dere får orden på deres små!

å ja våkner 2-3 ganger i løpet av nattå å drømme någe heilt enormt...... Å eg e jo bare så sliten..... Får jo liksom aldri såva

høres ikke ukjent ut nei!! Men det litt sånn er det er i perioder, hadde ei hysterisk snuppa helt hjem i vogna i går fra barnehagen, aner ikke hva det var. Men hun er vel sliten. M har hatt noen uker med mye tid våken på natta, og egentlig ingenting i veien, ikke noe å gjøre egentlig.. Noen kan ha nattskrekk. Noe tenner. Ofte er hun tørst, tar henne sjelden opp, da maser hun mer. Ligger i egen seng, får bare sutre og hyle, går inn og roer ørten fjørten ganger, så gir hun seg til slutt. BAre ikke gi seg.. Blæ, men slitsomt ja.. Det går i bølgedaler til de blir en viss alder virker det som..

jedda!
lillepjokken som har sove som en stein natta gjennom har no dei siste vekene vokna i 1 tida og kan då skrike i opptil 2 tima. Einaste som roa han e at vi e der med han. og prøva vi å snike oss vekk vrææææææææææle han uten like. Står i bru i senga osv..
har liksom ikkje lyst til å lære han til at vi skal vere der ilag med han når han skal sovne. har aldri gjort det før..

ORIGINAL: Philmani

jedda!
lillepjokken som har sove som en stein natta gjennom har no dei siste vekene vokna i 1 tida og kan då skrike i opptil 2 tima. Einaste som roa han e at vi e der med han. og prøva vi å snike oss vekk vrææææææææææle han uten like. Står i bru i senga osv..
har liksom ikkje lyst til å lære han til at vi skal vere der ilag med han når han skal sovne. har aldri gjort det før..

akkurat sånn ja....hvis jeg ikke tar henne opp av sengen skriker hun til hun spyr...

Back
Topp