Vær så snill jenter..

Troublemaker2.0

Forumet er livet
Jeg vet ikke om dette har vært oppe her før men..

Tidligere denne uken døde en to år gammel gutt, kvalt av en katt som hadde funnet seg til rette oppi vognen [:(]

så HUSK MYGGNETTING når barna sover ute!!

Helt enig!!

Barna mine har aldri sovet ute[8D] Hehe jeg er sør og synes det er ekkelt. Og som jeg sa til gubben: " JEG hadde aldri tatt sovepose og solseng ut på vinteren og sovet ute- hvorfor skal ungene? Hvis det er så viktig helsemessig burde vi alle ta en hvil ute"

Jada- vet jeg er sær[;)]

katter kommer seg inn i vogner med myggnetting på og da..

men hjelper jo litt ja, så fortsatt bruk den;)

Jo, det har vært oppe før,og det er en kjempe trist sak[:(][:(]

Men myggnetting hjelper ikke. katten vår klorte seg igjennom myggnettingen. Nå hadde ikke jeg noe barn i vognen,men brukkte myggnettingen for at katten ikke skulle komme seg oppi vognen når den ikke var i bruk.

Så IKKE bruk myggnetting hvis du skal la barnet sove ute uten tilsyn.Bruk hønsenetting eller noe annet som er sikkert

Her sover ikke gutten i vognen så lenge den står rolig så her er det ikke et tema,men har hørt at det finnes kattenetting til vogner.. 

Pusen vår er rampe-pus. Hun vet at sengen til barnet vårt ikke er soveplass for henne men hun elsker å gå der ingen ser henne og lukker vi ikke døren skikkelig, så legger hun seg fint i hans seng og koser seg. Hun er jo veldig skjønn, men må være bestemt der. Ene natten våknet gutten og snakket i sengen sin. Sto opp for å gi han tutten og der lå rampa vid siden av han og strekte seg og stjal plassen. Er egentlig veldig trygg på at hun aldri skulle legge seg oppå hodet hans, hun liker selskap. Ligger på sofaen mens vi er i stua og følger inn på soverommet da vi legger oss. Men siden hun er katt så må vi nok jage bort henne fra hans rom. Vil ikke han skal sove bland kattehår og bedre å være føre var med hvor hun legger seg.

Skjedde dette på Hamar eller rundt der?

Fikk høre dette på torsdag. Broren til en bekjent (mener det var broren), hadde unger i den bhg, og de var på noe opplegg i bhg den dagen, når dette skjedde.

Grusomme greier [&o]

ORIGINAL: Vesla85

Skjedde dette på Hamar eller rundt der?

Fikk høre dette på torsdag. Broren til en bekjent (mener det var broren), hadde unger i den bhg, og de var på noe opplegg i bhg den dagen, når dette skjedde.

Grusomme greier [&o]

Hamar ja.. Stemmer det du sier.. Skjedde i barnehagen på et arrangement.

ORIGINAL: Snupså

Helt enig!!

Barna mine har aldri sovet ute[8D] Hehe jeg er sør og synes det er ekkelt. Og som jeg sa til gubben: " JEG hadde aldri tatt sovepose og solseng ut på vinteren og sovet ute- hvorfor skal ungene? Hvis det er så viktig helsemessig burde vi alle ta en hvil ute"

Jada- vet jeg er sær[;)]

Helt med der gitt [:D]

Liker ikke katter..
de er non sleipe og utspekulrete dyr som kun tenker på seg selv[:'(]
myggnetting på quinny deamy bag er kjekk når den kneppes fast med glidlås så er vanskelig for dyr å snike seg inn..
Emmaljunga har vel også den patenten??

Fryktelig når noe så horribelt skjer[:o]

ORIGINAL: MiniMoi

Jeg vet ikke om dette har vært oppe her før men..

Tidligere denne uken døde en to år gammel gutt, kvalt av en katt som hadde funnet seg til rette oppi vognen [:(]

så HUSK MYGGNETTING når barna sover ute!!

Ja det var en trist sak[&o]

MEN!!!
Du skal ikke anbefale folk å bruke MYGGNETTING..
Det er ikke nok, da de lett klorer hull på det.
(Ja jeg vet det er fler som bare bruker det og synes det holder,
men det er egentlig ikke nok).

Det man bør brukeer et skikkelig kattenett.
Det er mye mer robust og kattene kan ikke klore det opp.

Det er det som er anbefalt å bruke mot at kattene skal komme inn i vognen.

Synes det er så rart at ikke barnet har reagert på at noe lå på fjeset, min gutt blir helt hysterisk bare
ett teppe havner over munnen eller på hele fjeset..
jeg vet det er sant altså, det som har skjedd.. men bare så rart!!
trist at slikt skjer!![&o]

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

ORIGINAL: Heijdii

Synes det er så rart at ikke barnet har reagert på at noe lå på fjeset, min gutt blir helt hysterisk bare

Det er jo en grunn til at dette ikke har blitt omtalt i avisa enda[;)] Sånn jeg har skjønt så er ikke katta blitt observert[8|] Mulig den har altså-kjenner de ikke, men dødsårsak er visst uvisst enda...jungeltelegrafen lenge leve[:'(]

Såpass, så det kan være det bare er ett vanlig dødsfall?
ikke at det er noe bedre, men å skremme folk med å "ikke" la barnet sove ute er litt dumt
visst de ikke vet om det var en katt engang![:-]

Det er jo en grunn til at dette ikke har blitt omtalt i avisa enda[;)] Sånn jeg har skjønt så er ikke katta blitt observert[8|] Mulig den har altså-kjenner de ikke, men dødsårsak er visst uvisst enda...jungeltelegrafen lenge leve[:'(]

Såpass, så det kan være det bare er ett vanlig dødsfall?
ikke at det er noe bedre, men å skremme folk med å "ikke" la barnet sove ute er litt dumt
visst de ikke vet om det var en katt engang![:-]

Jeg vil ikke spekulere i hva som har skjedd, men skjønt at det ikke er avklart!

Men uansett hva som har skjedd så å advare om at man må passe barnet for katter når det sover ute er veldig riktig, fordi vet flere som har opplevd at katta har prøvd å legge seg i vogna[;)] Men heldigvis blir det som regel oppdaget![;)]

Nei, skjønner det !
ja, men man skal jo passe på uansett, alt mulig kan jo havne i vognen..
dette å med bruke myggnetting e jo fy fy her på bv, hehe..

Hentet snuppa i bhg for en ukes tid siden og da fortalte de at en katt lå oppi vogna hennes når de kom for å vekke ho...[:@] ho har myggnetting på, men den klarte snike seg inn under den..ho er riktig nok 3 år og tror ganske sikkert ho hadde klart å dytte den vekk..men liker det ikke!!

Åhh, jeg misliker katter!

Det er et par katter i nabolaget og de går selvfølgelig overalt og tar seg til rette. Skulle ønske det var regler for kattehold slik det er for hunder. Hva hadde skjedd dersom folk lot hundene sine gå løs overalt - også inne på tunet og i garasjen til naboene???

Misliker å diskutere denne saken egentlig siden det tydelig er usikkert hva som skjedde? Men dette barnet var altså 2 år, så det er ingen trygghet det med alderen mener jeg. Bruk beskyttelse på vogna og følg med!

ja uff har ikke likt det.... der hvor vi bor har det hvert ekstremt med katter så da har jeg alltid mått gått å sett hele tiden.....

for har hørt så mye skrekk opplevelser med det.. katter elsker baby lukta....
men faktisk bf til vår jente overlevde fordi katten reddet han når han var liten..[:)] hadde det ikke hvert fort katta hadde han blei kvælt[:(]

Det er helt grusomt [:(][:(]
Én av grunnene til at gutten vår aldri sover ute med mindre vi er der hele tiden.
Vi bor i tettbygd strøk med mange katter rundt..

Back
Topp