Vær så snill å ta kvalmen bort fra meg!!

Baby2018

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Kjære Gud i det høyeste riket..

Jenter, jeg er fader meg så dårlig. Jeg tror nesten jeg snart går inn i zombie mode, og blir en ikke-eksisterende person. Jeg orker ikke meeeeer!!!

Jeg unner ingen å ha det så vondt som jeg har det nå. Sengeliggende og fullstendig ute av kontroll.

Oppkast til de grader og kvalme fra en annen planer har invadert kroppen min
 
Huff, føler virkelig med deg! Rart de ikke kan legge deg inn noen dager for å komme litt ovenpå igjen! Det har gjort underverker for meg tidligere... jo raskere jeg har fått kommet inn og stoppet spyingen, jo raskere har jeg blitt bedre!

Da min mor gikk med meg fikk hun ikke noe hjelp, gikk ned fra 60kg til 40kg før hu endelig ble lagt inn. Da ble hu også liggende mye lenger og var faktisk kvalm i 9 hele måneder...

Når hu fikk raskere hjelp med broren min, var hu raskere ute igjen og var generelt bedre resten svangerskapet.

Jeg har sykemeldt meg fullt og holdt meg helt i ro i en uke så langt og klarer å holde oppkastet tilbake hittil for jeg vet at veien til sykehuset er kort (evt lang mtp at man gjerne må spy til man blir dehydrert før man får hjelp), hvis oppkastet begynner. Orker ikke dusje engang så går helt klart på psyken løs!

Håper det blir bedre for deg snart!
 
Uff får helt vondt av deg❤️Skulle ønske jeg kunne ta litt av kvalmen din. Håper det snur snart og at du blir bedre. Er jo helt grusomt å ha det sånn
 
Dette føles helt grusomt, og jeg har virkelig fått smaken på å være dårlig som gravid. Har aldri i mitt liv hatt det verre enn nå. Har 2 flotte sv skap bak meg, dog med gutter, helt uten komplikasjoner! (Annet enn bekkenløsning, men ifht det her, er det bare barnemat)

Nå skal det sies at alle mødre i min slekt som har fått jenter, har hatt hyperemesis. Er jo ikke sikkert det er slik for meg, men begynner nesten å tro at det er ei frøken som vokser inni hulen!

Det er som å være gravid for første gang å ikke vite noen ting av hva man har i vente. Jeg er helt tom, ødelagt og skjelven for hvordan dette skal gå.

Føler meg så sinnsykt plaget. Vil bare sove meg frisk, men det går neimen ikke. Ingenting som er bra nok eller som virkelig fungerer mot denne ekstreme kvalmen.

Jeg spiser vanlig mat, men blir kvalm og spyr med en gang jeg er ferdig. Føler sult og alt det der.. Er bare et eller annet som vrenger seg totalt etter innføring av mat, så det kommer ganske så fort i retur.

Tusen takk for gode ord og omtanke. Jeg trenger motivasjon til å holde ut, for uten det er det veldig enkelt å gi opp! (Det er ikke et alternativ, kun en følelse)
 
Så utrolig rart at du har to kvalmefrie svangerskap bak deg, og nå blir du så til de grader dårlig :-(
Det er vel litt høyere økning HCG med jenter enn med gutter, men det er jo uansett det samme kjemiske stoffet, så merkelig at det skal slå så hardt ut.
Huff, føler virkelig med deg! Forstår godt at du kan slite med motivasjonen når det er slik, dag etter dag. Ønsker deg god bedring, og håååååper det snur snart. Ikke lett å være mamma for to barn utenfor magen, og ett inni når man er så dårlig.
 
Så utrolig rart at du har to kvalmefrie svangerskap bak deg, og nå blir du så til de grader dårlig :-(
Det er vel litt høyere økning HCG med jenter enn med gutter, men det er jo uansett det samme kjemiske stoffet, så merkelig at det skal slå så hardt ut.
Huff, føler virkelig med deg! Forstår godt at du kan slite med motivasjonen når det er slik, dag etter dag. Ønsker deg god bedring, og håååååper det snur snart. Ikke lett å være mamma for to barn utenfor magen, og ett inni når man er så dårlig.

Helt merkelig! Huff.. Helt utslitt jeg..

Hadde det ikke vært for at jeg har verdens beste samboer, hadde nok gjennomføringen av dette sv skapet ikke vært mulig. Jeg klarer så vidt å ta vare på meg selv akkurat nå. Føler meg så psykisk dårlig fordi barna ikke får nok oppmerksomhet, men det er kun snakk om en liten periode i livet, og de fleste tåler det. Ikke noe man kan noe for uansett. Sånn er livet noen ganger [emoji20][emoji173]️
 
Så utrolig rart at du har to kvalmefrie svangerskap bak deg, og nå blir du så til de grader dårlig :-(
Det er vel litt høyere økning HCG med jenter enn med gutter, men det er jo uansett det samme kjemiske stoffet, så merkelig at det skal slå så hardt ut.
Huff, føler virkelig med deg! Forstår godt at du kan slite med motivasjonen når det er slik, dag etter dag. Ønsker deg god bedring, og håååååper det snur snart. Ikke lett å være mamma for to barn utenfor magen, og ett inni når man er så dårlig.
Ei god venninne er også gravid nå med tredje. Hennes første er jente og hun var ikke kvalm én dag i svangerskapet. Andremann er gutt og da var hun litt kvalm men gikk over ved å spise enkelte matvarer.

Nr 3 nå er gutt (sannsynligvis, hun er 13+noe uker) og hun har vært kjempe kvalm og kastet opp flere ganger om dagen og er enda kvalm.

Jeg tror man bare må konkludere med at alle svangerskap er forskjellige, men kan jo være at det statistisk er en tendens til at flere blir kvalmere med jenter da.

Spent på meg selv, har to jenter med hyperemesis fra ca uke 8, denne gangen begynte kvalmen tidligere men forløpet har vært annerledes.
 
Ei god venninne er også gravid nå med tredje. Hennes første er jente og hun var ikke kvalm én dag i svangerskapet. Andremann er gutt og da var hun litt kvalm men gikk over ved å spise enkelte matvarer.

Nr 3 nå er gutt (sannsynligvis, hun er 13+noe uker) og hun har vært kjempe kvalm og kastet opp flere ganger om dagen og er enda kvalm.

Jeg tror man bare må konkludere med at alle svangerskap er forskjellige, men kan jo være at det statistisk er en tendens til at flere blir kvalmere med jenter da.

Spent på meg selv, har to jenter med hyperemesis fra ca uke 8, denne gangen begynte kvalmen tidligere men forløpet har vært annerledes.

Ja, det blir spennende! Gleder meg så mye til å få vite kjønn. Jeg har så sinnsykt følelse av jente, men samme hva det er, så lenge h*n er frisk! [emoji173]️
 
Ja, det blir spennende! Gleder meg så mye til å få vite kjønn. Jeg har så sinnsykt følelse av jente, men samme hva det er, så lenge h*n er frisk! [emoji173]️
Samme her! [emoji5] Vil tro mange tenker at vi håper på gutt nå ettersom vi har to jenter, men jentene er jo så herlige så jeg blir virkelig ikke skuffa om det blir jente igjen! Gutt kjenner jeg at jeg må venne meg litt til tanken, men jo mer jeg tenker på det, jo mer liker jeg den tanken også [emoji1] Så blir utrolig spennende ja!
 
Uff, håper du blir bedre snart [emoji173]️ min søster slet med ekstrem svangerskapskvalme når hun var gravid med sin datter, men hun ble heldigvis litt bedre i 2. trimester. Hvor langt er du på vei?
 
Uff, håper du blir bedre snart [emoji173]️ min søster slet med ekstrem svangerskapskvalme når hun var gravid med sin datter, men hun ble heldigvis litt bedre i 2. trimester. Hvor langt er du på vei?

Jeg er 6+4
 
Ei god venninne er også gravid nå med tredje. Hennes første er jente og hun var ikke kvalm én dag i svangerskapet. Andremann er gutt og da var hun litt kvalm men gikk over ved å spise enkelte matvarer.

Nr 3 nå er gutt (sannsynligvis, hun er 13+noe uker) og hun har vært kjempe kvalm og kastet opp flere ganger om dagen og er enda kvalm.

Jeg tror man bare må konkludere med at alle svangerskap er forskjellige, men kan jo være at det statistisk er en tendens til at flere blir kvalmere med jenter da.

Spent på meg selv, har to jenter med hyperemesis fra ca uke 8, denne gangen begynte kvalmen tidligere men forløpet har vært annerledes.

Ja, det er rart at det skal svinge sånn fra person til person og fra graviditet til graviditet. De jeg kjenner med ekstrem svangerskapskvalme har hatt det slik i alle sine graviditeter, men det kan selvsagt finnes alle varianter.
Jeg hadde null kvalme med mine to første. Er bittelitt kvalm denne gangen, men ikke oppkast eller noe å klage over, så jeg priser meg lykkelig!
 
Back
Topp