Vær så snill å les og svar!

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Hadde min siste mens 13.januar etter p-pilleslutt..
Tok grav.test tordag 16.feb som var positiv.
Var hos legen 22 feb som tok urinprøve og blod prøver..
Fikk tirsdag tlf om å ta ny blodprøve,ogsende med ny urinprøve pga det var litt lite hcg i BLODPRØVA,men urinen var positiv.
Tok nytt igår..
Ringte idag, urinen var positiv men de hadde ikke fått svaret på blodprøva enda..
Spurte hva hcg var den 22.feb, og da var den 5!!
Etter mine beregninger var jeg 5+6 den 22 feb.

Hva kan dette bety?? Har jeg mistet??

Har du hatt noen blødninger?

Nei ingen blødninger.. ingen smerter,kun litt stikkinger som alle har sagt er pga livmora strekker seg

Hm,  Hcg nivået er på rundt 50 da den slår ut på G. tester. Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om på Ullevål.  Jeg hadde en SA, og tok gjevnlig blodprøver, for å se at nivået sank, så kroppen kvittet seg med alt.  Da fikk jeg beskjed om at når hcg nivået er nede på 5 eller mindre, da er alt ute av kroppen.  Så det er veldig rart om du har fått en positiv g.test med et hcg nivå på 5..

Men jeg ønsker deg masse lykke til.

Nei på jobben når vi tar blodprøve, er den positiv når den er over 5. Men noen produserer hcg veldig sakte, det behøver ikke være noe galt.Men du kunne vel kanskje fått en invendig ul for å se om ting er bra?

Den siste blodprøven jeg tok, var på 7 og da fikk jeg beskjed om at alt var ute av kroppen, og at jeg ikke lenger var grvid. Jeg tok i tilleg en G test den samme dagen, urinprøve hjemme, og den var da klar negativ.  Så hjemmetestene slår ikke ut før hcg nivået er på rundt 50. Det sa i alle fall legen på Ullevål..

Den var vel negativ for deg når du hadde vært høyere, for det synker jo ikke hvis embryoet lever. Men når vi skal teste de som kanskje er gravide, men veldig tidlig ute, tar vi blodprøve og er den over 5 så er den pos i hverfall. Tar da blodprøve fordi de har testet neg på urin, sånn at de ikke har høy nok hcg til det.

Aha..  Der sier du noe..   Da jeg mistet var hcg nivået på 118, to dager etter var det på 91, og ca uen uke etter det var den på 54, og da testet jeg svak svak positiv test hjemme ( bare for nyskjerrihetens skyld, visste jo at jeg mistet)  Og siste var på 7, og klar negativ test.

Lille my80: Så det behøver ikke bety at jeg har mistet? Prøver å tenke positivt! Men orker ikke dra på jobb i morra, så jeg blir hjemme.. Tilfelle jeg får dårlig nyheter..
Blir lenge å vente til i morra.. Kan det være positivt at de fikk positiv urinprøve da?

prøver å tenke positit,men det er ikke lett... tror nok dette har gått galt... blir lenge å vente til i morra... har fått noen andre til å jobbe for meg i morra,orker ikke gå på jobben og tenke på om det har gått galt eller ikke...

Nei det behøver absolutt ikke bety at det her har gått galt, du har ikke hatt smerter eller blødninger av noe slag. Jeg hadde kanskje forlangt en tidlig ul hos gynekolog. Det er nok greit å holde seg hjemme fra jobb i morgen ja, sånn at du kan ordne med dette i ro og orden. Vet ikke hva som har skjedd her, det skjønner jeg ikke helt, siden urinprøven er pos skal jo hvertfall blodprøven være høyere enn 5... men men, det er ikke alt en skal skjønne heller.

Et tips er hvis de sier at de ikke har fått prøvesvarene i morgen tidlig, kan du be de ringe rett til labratoriet og få svar muntlig, det gjør jeg ofte på jobben hvis det haster!

Lykke lykke til, krysser fingre og tær for deg!

Fint hvis du vil gi meg tilbakemelding i morgen.

Heisann! Håper det beste for deg, og ønsker deg lykke til!!!

Sitter her på jobb i natt og ble litt nyskjerrig på disse ulike verdiene. Slår opp i en bok "klinisk kjemisk", en bok om laboratorieundersøkelser og refreanseområder til ulike prøver.
I en kommentar der til referanseområdene om hCG i blod, står det at er metodeavhengige verdier, så man må konferere med utførende laboratoriums referanseområder. Avhengig av hvilken metode laboratoriet benytter vil man kunne måle hele hCG-molekylet, kun subenheten eller begge deler.
Typiske intervaller for hCG under svangerskap er: hCG-range (IU/L)
i uke 4 :(2uker etter befruktning) 5-100
i uke 5 :                                200-3000
i uke 6 :                              10000-80000
i uke 7-14 :                         90000 - 500000

Er man ikke gravid er verdien under 5.

Når sitt høyeste konsentrasjon i uke 8 - 10 etter siste menstrasjon, så avtar kons. gradvis frem til uke 20, og holder seg stort sett konstant frem til fødsel.

Ang hCG i urin, står det at de flest tester gir positivt utslag ved en hCG-konsentrasjon på rundt 50 UL/L.
Så det var litt vanskelig å tolke de svarene du har fått oppgitt, men du får nok et bedre svar når man har to ulike blodprøver å sammenligne...
Krysser fingrene for deg... [:)]

Håper du får et positivt svar i dag Fantasiløs..

Krysser fingrene for deg..

Back
Topp