Våtservietter

ECB

Glad i forumet
med små barn i hus er våtservietter et must. Men jeg er ikke noe begeistra for alle kjemikaliene de inneholder. Jeg skal lage egene våtservietter av slike tørrservietter som jeg har kjøpt på apotek.
Er det noen som har gjort dette før som har en god oppskrift? Jeg har kjøpt boks fra tuppeware som jeg skal ha de i.

med små barn i hus er våtservietter et must. Men jeg er ikke noe begeistra for alle kjemikaliene de inneholder. Jeg skal lage egene våtservietter av slike tørrservietter som jeg har kjøpt på apotek.
Er det noen som har gjort dette før som har en god oppskrift? Jeg har kjøpt boks fra tuppeware som jeg skal ha de i.
Er det ikke bare å væte de med vann? Er det vi har gjort. Nyfødte skal uansett ikke ha såpe på huden da det tørker ut huden deres.

Søk her på babyverden, jeg så oppskrift i en av terminklubbene som har født tidligere i år.

Cocosa1300ml.jpgDet er mange som sverger til å blande inn litt kokosolje sammen med vann også, anbefales :D

• Liker
Reactions: ECB
Bruker de tørre klutene med litt vann på. Og avotil babyolje. Alltid en pakke våtservietter i stelleveska i tilfelle det ikke er tilgang til vann

Tusen takk:) la ut samme spørsmål et annet sted også. Der ble jeg tipset om kokosolje og vann. Da babyolje og slikt heller ikke er heldig for huden flere ganger om dagen.
Flott med slike forum og termingrupper. Får flere innspill på spørsmål og slikt.
Jeg har merket veldig at jeg er blitt mer «hudvennlig» denne gangen i forhold til hva jeg var sist jeg gikk gravid. Hadde sikkert prøvd meg på tøybleier hadde det ikke vært for at mannen brånektet når jeg nevnte det.
Jeg prøver å lage mye greier selv. Har blandt annet laget ammeinnlegg selv av forskjellige ting. Noen har jeg laget av hullete ullundertøy og noe av gulpekluter og bomullsflanell.
Jeg syntes det er gøy å kan lage noen av tingene selv. Og hvis det hjelper miljøet og ikke minst pengeboken så er det bare et stort pluss :)

Jeg skal bruke tøykluter i flanell/bomull, våte ved stell eller ha ferdig våtede med kokosolje. Skal teste litt når lille kommer hva som passer best, har stelleplass rett ved vasken :-)

Vi skal også pga miljø og allergi hos meg bruke tøybleier på lille knøtt og har sydd egne ammeinnlegg :)

• Liker
Reactions: ECB
Back
Topp