Våtservietter, Mesoft eller annet?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Våtservietter, Mesoft, vaskekluter eller annet? Hva kommer dere til å bruke? Her brukte vi fuktede Mesoft på sønnen da vi skiftet bleier.

Jeg har ikke satt meg inn i våtserviett-jungelen, men jeg vet at det en del våtservietter som inneholder tilsetningsstoff og kjemikalier som ikke er helt gunstig for de små.

Vårservietter i stelleveska. Men kun de som er anbefalt av astma og allergiforbundet.
Vi bruker myke kluter hjemme.

Mesoft er forresten supert å ha i bakhånd. Mange babyer får feks øyekatar. Og da er det genialt! Saltvann og mesoft, tørk og kast (skal aldri tørke to ganger med samme mesoften da øyekatar er svært smittsomt).

Mesoft eller de man kjøper i butikkene som er helt like. Bruker ikke våtservietter om vi ikke må. Veldig fornøyd med dem. Litt vann tar bort det meste, ellers kan man bruke litt olje også :)

Kommer til å bruke klut og vann de gangene jeg har tilgang, ellers natusan sine våtservietter som vi også bruker til storesøster :)

Mesoft med en dæsj babyolje. Har brukt til begge barna tidligere og aldri hatt problem med sår stump:)

Jeg brukte mesoft med de to andre barna, og kommer til å gjøre det nå også :) var veldig fornøyd med de!

Våtservietter kjøper jeg på Vitusapotek Vidi, er veldig fornøyd med dem. Ellers har jeg nå flyttet stellebordet på toalettet så bruker som regel tørre engangskluter med vann for bleieskift, tørke nese, tørke i ansiktet. Mannen min velger likevel å bruke våtservietter. Bruker dem mest på spisbordet for å tørke, de er jo kjempe praktiske.

ÆÆÆÆÆ jeg forbyr våtservietter. Her blir det mesoft med vann og olje, tøykluter og vaske stumpen i vann som gjelder. Helt rent, naturlig, og uten masse dritt som det er i våtserviettene..

Vi bruker mesoft til alt mulig med storesøster. Bleieskift, tørk av munn etter mat, snørrpapir osv.. Bruker kun våtservietter på farten. Da hun var mindre ble hun kjempefort rød av våtservietter uansett hvor "gode" de liksom var og selv om vi brukte dem kun den ene gangen vi var ute.

Brukte våtservietter som var anbefalt av Astma og allergiforbundet til storesøster, og gjør nok det denne gangen også. Men har tørre engangskluter tilgjengelig også slik at jeg kan bruke det også.

Kunne godt tenkt meg "cheeky wipes"
Men synes det er så dyrt.
Noen som har erfaring med det?

Her kan vi ikke ha stellebord på badet, så har ikke bestemt oss. Ser for meg at det blir mange turer frem og tilbake fra badet hvis jeg skal hente vann i en bolle f.eks., for det er jo ikke godt med kaldt vann heller... Men dere som bruker Mesoft, holder det som regel med olje, eller er det nødvendig med vann til bæsjebleiene? Eventuelt blir det en kombo, der vi kun bruker våtservietter når det trengs :) Men på den annen side kan det jo hende det da er like greit å ta det i dusjen :P Mye for førstegangsforeldre dette ja

Våtservietter, Mesoft, vaskekluter eller annet? Hva kommer dere til å bruke? Her brukte vi fuktede Mesoft på sønnen da vi skiftet bleier.

Jeg har ikke satt meg inn i våtserviett-jungelen, men jeg vet at det en del våtservietter som inneholder tilsetningsstoff og kjemikalier som ikke er helt gunstig for de små.
Første barnet mitt fikk skikkelig utslett og irritert/sår hud av våtservietter. Kommer til å bruke mesoft i stellebag og evt kluter hjemme

Tørre engangskluter hjemme, og våtservietter når vi er ute på farta. Vi er mest fornøyd med de tørre stelleklutene fra rema og de fra vitus apotek (vidi). Noen av de andre typene klistrer seg sammen i boksen og det blir et irrritasjonsmoment etterhvert :P

Tørre engangskluter med vann og evt litt babyolje hjemme, og våtservietter på farta :) Tulla vår reagerte på alle typer våtservietter hvis vi brukte de mye.

Tørre engangskluter med vann og olje :)

Back
Topp