Våtservietter *har fått meg en lærepenge*

Buffeluremamma

Forumet er livet
Da Amalie aldri har reagert på bruk av våtservietter har vi for enkelhets skyld brukt bare dette på henne.
Menneh..
Jeg gadd ikke ødelegge en vaskeklut på å få reint inni komfyren, så jeg tok noen av disse Libero våtserviettene...
JEG HAR ALDRI HATT SÅ REN KOMFYR! Og jeg skrubbet nesten ikke.
Herregud, hva er det jeg har brukt i ansiktet og på rumpa til jenta mi?
Prøvde også pampers sine, og de løsnet fettet like godt, samt fastbrent ditt....
Tok frem de nye billiggreiene fra coop extra og de hadde ikke nubbekjangs til å rengjøre komfyren.
Og etter en google runde er disse de absolutt mest skånsomme å bruke da de ikke inneholder såpe eller parfyme.

Så jenter..
Selv om det er trygge merker er det ikke dermed sagt at det er ålreit å bruke[&:]

Takk for tipset  Da har æ lært nå nytt idag å [:D] 

Oi oi... ja skal si det er sterke kjemikalier i de der ja.
Godt å vite. Kommer nok til å gå endel i våtservietter, så veldig greit å finne noen som faktisk barnet tåler! [:D]

Skummelt. og eg som var glad i pampers sine pga boks åpningen. er litt glad vi er gått over til coop sine no kjenner eg:)

Jeg også har elsket pampers og libero sine pga det åpne og lukke lokket.
Men får bare finne en passe boks eller noe annet å ha de til coop i.

Jeg må si jeg fikk sjokk.
Det samme som skal være skånsomt mot barnehuden er det samme som rengjør komfyren min!
(og da funker 100000 ganger bedre enn jif, cilit bang og mr.muscle)

Nei, gir meg over.

Min erfaring er at alle våtservietter duger til å fjerne gjenstridige flekker etter f.eks. tegnestifter - inkl de fra coop extra og Neutral. Så vi bruker våtservietter ekstremt sjeldent.

Her i huset bruker vi kun dei Extra greiene fra Coop sine. For har hørt om sånne tilfeller før.

Var ei eg kjenner som var i syden, og hadde fått nåke olje på seg. Ingenting fikk det vekk, heilt til ho tok en våtserviett.. iiik, den var sterk nok.

Men takk for kjøkkenvasketips! [8D]

Eg har sluttet heilt å bruke våtservieter. Dette fordi Han minste fikk blærebetendelse hver måned nesten uten noen grunn. Så fikk eg tips om å slutte heilt me våtservieter for og se om de hjal og de gjorde det heilt klart han har holdt seg frisk siden vi sluttet me det. Vi prøvde igjenn i fjor sommer pga vi skulle i fornøyelse park og våtservieter va den enkleste løysningen der inne. Men han fikk blærebetendelse som gikk opp til nyrene som vanlig igjenn etter bruk. Så våtservietter er bannlyst i mitt hus og INGEN som passer han får lov og bruke det på han lenger.

Har også hørt om barn fra en barnehage som fikk blærebetendelse ofte og det forsvant i feriene når foreldrene hadde henne hjemme. Det viste seg at hun reagerte på do pappiret i barnehagen som var billigt dopappir fra coop produsenten.

De er utrolig sterke disse våtserviettene, helt utrolig at de er ment for babyrumper.

Jeg jobber som frisør, og om vi søler farge - om det være seg på hud eller møbler. Det eneste vi klarer å fjerne det med - er babyvåtservietter

Såpass ja! Vi bruker first price sine vi. Lurer på om dem er fine i ovnen jeg[8D] Da kan jeg jo heller bruke dem der!
Men da even var baby brukte vi ikke våtservietter på han. Kun kompresser og vann!

Ånei, dette bekrefter jo de "røverhistoriene" om at maling o.l går vekk med våtservietter. Bruker det vi, alle slags merker, men stumpen har tålt det til nå[8|] Allikevel skremmende, så takk for tips.
p.s: de coop anglamark her ikke de sånn kjekk åpne/lukke-løsning? tror det!

brukte våtservietter til eldste men til minste så lærte jeg hva de inneholdt og da brukte jeg kun vaskekluter som jeg selv tilsatte babyolje eller vann.. enklest og best syns jeg. Kommer gjøre samme med lillemann i magen[:)]

Min sønn tåler ikke våtservietter, så vi bruker mesoft isteden! Mykt og skånsomt!

Takk for vasketips! Lurer på om jeg skal gjøre et innkjøp av våtservietter... [;)]

Tenker det blir vaskekluter her, ja. Er i utgangspunktet skeptisk til å bruke våtservietter på babyhud.

og skal dere pusse sko så er våtservietter KNALL!! skopuss er bare å kaste :P

men jeg bruker nå våtservietter så lenge ungen ikke reagerer på det.
brukt masse på snuppa og hu har det da bra :)

ORIGINAL: Buffeluremamma

Da Amalie aldri har reagert på bruk av våtservietter har vi for enkelhets skyld brukt bare dette på henne.
Menneh..
Jeg gadd ikke ødelegge en vaskeklut på å få reint inni komfyren, så jeg tok noen av disse Libero våtserviettene...
JEG HAR ALDRI HATT SÅ REN KOMFYR! Og jeg skrubbet nesten ikke.
Herregud, hva er det jeg har brukt i ansiktet og på rumpa til jenta mi?
Prøvde også pampers sine, og de løsnet fettet like godt, samt fastbrent ditt....
Tok frem de nye billiggreiene fra coop extra og de hadde ikke nubbekjangs til å rengjøre komfyren.
Og etter en google runde er disse de absolutt mest skånsomme å bruke da de ikke inneholder såpe eller parfyme.

Så jenter..
Selv om det er trygge merker er det ikke dermed sagt at det er ålreit å bruke[&:]

Det er dette som er utrolig skremmende! Merker som mange tror og tenker er trygge og gode er
faktisk ikke det.. [8D]
Vi må være beviste og undersøke for å finne trygge produkter til våres gull!!
Har ikke tenkt å bruke våtservietter ofte, men jeg har kjøpt Earth Friendly Babies sine:

"Tykke og myke våtservietter som er skånsomme mot miljøet og din babys hud. 100 % biologisk nedbrytbare. Inneholder pleiende og beroligende organisk kamille og calendula. Sammensatt av milde ingredienser for skånsomt å rengjøre din babys sensitive hud. De er uparfymerte og dermatologisk testet som hyperallergivennlige.

?Tykke og myke og 100% biologisk nedbrytbare.
?Laget av maisbaserte ingeo-fibre og tremasse fra bæredyktige skogbruk og fuktet med økologisk calendula og kamille.
?Skånsomme for både miljøet og din baby.
?Allergivennlige og alkoholfrie med naturlige ingredienser.
?Uten parabener og ikke tilsatt parfyme.!

Som nevnt i tråden på generell så er det ikke alle de fæle stoffene i våtserviettene som gjør de så gode på å fjerne alle mulige slags flekker - men OLJEN i de... Ta en vanlig klut og ha på olje og du får akkurat samme effekten.... Nå finnes det visstnok stoffer i våtservietter man skal unngå som parfyme og parabener, men det er IKKE disse som gjør våtserviettene så effektive...

Her nekter jeg å gå tilbake til mesoft. hehe
Det funka bra de 2-3 første mnd da hun lå rolig på stellematta, men etter det blei det for mye klin, de er jo så små.
Og vaskekluter. ugh..
De må ligge å tørke, fulle av avføring(får jo ikek skylt vekk alt)- for at de ikke skal muggle før de vaskes.
Klarer ikke heeeelt tanken (eller stanken?). haha

Nei, her er våtservietter favoritten- uten tvil.
Er bare å prøve å finne de som er mest skånsomme.

Vet det er mye om at denne oljen er grunnen til at man får løst ting.
Likt løser likt osv, men jeg har prøvd de ut på et arsenal av dritt som ikke er oljebasert ila kvelden.
De til Libero fjerner det meste, selv om de produktene ikke er oljebasert, så jeg for min del tviler på at det kun er olje i de.
Da skulle det funka på samme måte med klut og vann/olje- noe det absolutt ikke gjør.

Pampers er iallefall banna her, etter at jeg lærte at de inneholder hormonforstyrrende dritt.
Les mer f.eks her http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn/Produkter-til-baby/Vaatservietter

Back
Topp