Våtmopp

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jif og swiffer våtmopper sluttet jeg å bruke da jeg fant ut at de inneholder frostvæske som krabbende babyer og hunder/katter kan få i seg. Inneholder de det fortsatt eller er de endret?

Sent from my iPhone using BV Forum

Har jeg aldri hørt om :-/

Sent from my iPad using BV Forum

Aldri hørt om. Bruker ikke sånne lenger da det blir så dyrt å vaske hele huset med det.

Aldri hørt om..

Bruker de innimellom i de værste gjørmetidene ute for å dra over etter hunden!

Jeg sluttet også å bruke de da jeg hørte om det, dyr kan faktisk dø av det om de sleiker på gulvet etter det er vasker med sånn ferdig våtmopp.

Er det noen som har de i hus og kan se den lille skriften hva det inneholder?

Tenkte bare å bruke under kjøkkenbordet etter minste har spist og i yttergangen. Bare sånn kjapp daglig greie, ikke hel gulvvask.

Er det noen som har de i hus og kan se den lille skriften hva det inneholder?

Tenkte bare å bruke under kjøkkenbordet etter minste har spist og i yttergangen. Bare sånn kjapp daglig greie, ikke hel gulvvask.

<5% såpe. Ikke-ioniske overflateaktive stoffer.
1,2-Benzisotaiazolin - 3 - on.
3-jod-2-propynylbutylkarbamat.
Parfyme (Benzylalkohol, Limonen)

Dette er jif våtmopp med krystal grønnsåpe.

Februar-14 mamma <3

Har sånn tørr klut som kan vaskes til å feste på moppen, gull verdt (men dyr!)

Det er fyfy for gulvet også. Er for mye såpe i de og er beregnet til ubehandlet tregulv. Mye rart de glemmer i reklamen. Kan ødelegge gulv og gjøre de grå.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Det er fyfy for gulvet også. Er for mye såpe i de og er beregnet til ubehandlet tregulv. Mye rart de glemmer i reklamen. Kan ødelegge gulv og gjøre de grå.

:O et ubehandlet tregulv vil bli ødelagt med en slik mopp! for mye såpe og alt for våt.

Jeg har ubehandlet tre og svart skifer.
Skiferen vasker jeg kun med vann og trevirke vasker jeg med grønnsåpevann.
1 kork i 10 litersbøtta er forholdet (men jeg blander aldri så mye vann om gangen)

Kjøkkenet vasker jeg med sitron eller eddikvann.
Badet vaskes stort sett med eddikvann.
En sjelden gang bruker jeg jif spray til kjøkken og bad, men da er det fordi latskapen har tatt meg.

:O et ubehandlet tregulv vil bli ødelagt med en slik mopp! for mye såpe og alt for våt.

1 kork i 10 litersbøtta er forholdet (men jeg blander aldri så mye vann om gangen)

En sjelden gang bruker jeg jif spray til kjøkken og bad, men da er det fordi latskapen har tatt meg.
Ja jeg veit det. Men de er bedre på ubehandlet enn behandlet. De jif moppene er fyfy uansett. Rent vann er det beste.

Ja det er vel bedre med en vanlig mopp med bittelitt såpe i vannet da

Ja det er vel bedre med en vanlig mopp med bittelitt såpe i vannet da

Såpe er også fyfy. Grønnsåpe er lagd for ubehandlet treverk da det trenger noe for å ikke tørke inn. På behandlet gulv blir det liggende en såpe hinne. Min svigermor prøvde å vaske ett gammelt gulv i ett arvehus med bare vann. Da skumma gulvet i flere uker før det endelig fikk igjen sin orginale farge og ikke grått. Annen hver gang kan være lurt hvis man føler man må bruke såpe. Jeg vasker med såpe kun til jul pga lukta. Det blir liksom ikke jul uten. Gulvet vårt er 5.5 år gammelt og ser nytt ut.

Såpe er også fyfy. Grønnsåpe er lagd for ubehandlet treverk da det trenger noe for å ikke tørke inn. På behandlet gulv blir det liggende en såpe hinne. Min svigermor prøvde å vaske ett gammelt gulv i ett arvehus med bare vann. Da skumma gulvet i flere uker før det endelig fikk igjen sin orginale farge og ikke grått. Annen hver gang kan være lurt hvis man føler man må bruke såpe. Jeg vasker med såpe kun til jul pga lukta. Det blir liksom ikke jul uten. Gulvet vårt er 5.5 år gammelt og ser nytt ut.

Holder å sette en skål med grønnsåpe under sofaen for luktas skyld ;)
Nei bruker ikke grønnsåpe, men syntetisk såpe. Stod i papirene vi fikk med gulvet. Bare bittelitt og så skal det ikke brukes mye vann heller. Men når kattene kommer inn med møkkete poter og kaster opp på gulvet, der babyen min krabber ... Ja da bruker jeg såpe i vannet! ;)

Lukter ikke det veldig ekkelt etter at du vasker med eddikvann?
blir lit småkvalm av den lukta :P

Back
Topp